وقتي خداوند به تو چشمک مي زند

رويدادهاي به ظاهر اتفاقي روزمره ي ما، اتفاقي نيستند، دليلي دارند و بهترين راه براي خداوند است تا حضور دائمي اش را در زندگي نشان دهد. چشمک هاي خداوند مي تواند رويدادهاي معمولي، شادي آور يا غم انگيز باشد، مهم نيست؛ آن چه اهميت دارد، اين است که مي خواهد موجب تغيير مسير زندگي شود.
پنجشنبه، 18 آذر 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
وقتي خداوند به تو چشمک مي زند

وقتي خداوند به تو چشمک مي زند
وقتي خداوند به تو چشمک مي زند


 

نويسنده:دکتر مازيار رستگار




 
رويدادهاي به ظاهر اتفاقي روزمره ي ما، اتفاقي نيستند، دليلي دارند و بهترين راه براي خداوند است تا حضور دائمي اش را در زندگي نشان دهد. چشمک هاي خداوند مي تواند رويدادهاي معمولي، شادي آور يا غم انگيز باشد، مهم نيست؛ آن چه اهميت دارد، اين است که مي خواهد موجب تغيير مسير زندگي شود.
بعضي اوقات چنان عرصه ي زندگي بر ما تنگ مي شود که اميد خود را در اين مورد که زندگي نظم بزرگي دارد، از دست مي دهيم و با وجود تلاش هاي بسيار، با ناکامي مواجه مي شويم و هزگر تصور نمي کنيم که اوضاع درست شود اما اگر به اشارات خداوند توجه کنيم و خود را به آن بسپاريم، اوضاع تغيير مي کند.
اصلاً چيزي به نام اتفاق وجود ندارد و آن چيزي هم که از نظر ما جنبه ي تصادفي دارد، از عميق ترين منبع تقدير سرچشمه مي گيرد. زندگي همانند پازل پيچيده اي ست؛ هربار که يک قطعه از آن را مي بينيم، کلافه مي شويم که چگونه مي توان اين قطعات عجيب و غريب را با هم جور و پازل زندگي را کامل کرد؟! در کنار هم قرار گرفتن اين پازل ها و کامل شدن آن، بر عهده ي خداوند است. فقط بايد به اشارات او توجه کرد و هيچ چيز را تصادفي ندانست. پازل، کامل مي شود، همه چيز امکان پذير است. براي اين منظور و براي اين که خودمان را در مسير تکامل قرار دهيم، راه کارهايي از کتاب «قدرت تفکر مثبت»، نوشته ي «نورمن وينسنت» در اين قسمت آورده شده که با تمرين روزانه ي آن ها، مي توانيد به رؤياهاي تان نزديک تر شده و زندگي تان بهتر گردد:
* تصوير ذهني از اين که موفق هستي، براي خودت بساز! هرقدر مي تواني، دقيق باش و جزئيات را رعايت کن؛ براي نمونه اين که چه مي گويي، چه مي کني، با چه کسي هستي و... نگذار اين تصوير در ذهنت کم رنگ شود.
* هر وقت فعل منفي به ذهنت آمد، فوري آن را حذف کن و بر تصويري که در آن، خودت را فردي موفق کشيده اي، متمرکز شو.
* به محض اين که به نظرت رسيد موانع، بزرگ و دست و پاگير شده اند، ترس و نگراني را به فراموشي بسپار.
* وقتي سر و کله ي مشکلي پيدا شد، منطقي با آن برخورد کن نه احساسي و بيش از حد لازم، به آن اهميت و قدرت نده!
* به جاي اين که از پيشرفت و موفقيت ديگران ناراحت شوي، سعي کن از قدرت ها و توانايي آنان، مواردي را ياد بگيري و خودت را تحقير نکني، بلکه از آن به عنوان الگو استفاده کني!
* فردي را در نظر بگير که با کمک او، بتواني شک و ترديد را از خودت دور کني. از او تقاضا کن که خودکم بيني دروني ات را نشانت دهد تا خودت آن دودلي ها و شک ها را لمس کني.
* عشق دروني و عاري از حب نفس، براي استعدادها و خصلت هاي خودت تنظيم کن.
* با رفتارت، خودت را آن گونه که دوست داري، نشان بده. براي نمونه وقتي هيجان زده و پرشور و شوق حرف بزني و تند و چابک راه بروي، ديگران گمان مي برند که فعال و زرنگ هستي، در حالي که وقتي مِن مِن کني و خميده و سست راه بروي، مفهومي برعکس تداعي مي شود.
* کلمه ي «غير» را از اول کلمه ي «غيرممکن» بردار! با تغيير جهت دادن و برداشتن گام هاي کوتاه، هر هدفي به انجام مي رسد و دشواري آن مهم نيست.
* تو در هر جايي، دوستي نزديک به خود داري، پس گره هاي ترس را که به تو حکم مي کند در هر چالشي تک و تنها هستي، باز کن و بگذار بزرگ ترين و قدرتمندترين دوستت به تو کمک کند. خدا نزديک توست؛ پس همه چيز را رها کن و کار را به او بسپار.
* بزرگراهي که معتقدي به سرنوشت تو منتهي مي شود، گاهي تاريک و بيغوله به نظر مي رسد اما تو تنها نيستي. به راه خودت ادامه بده و در جست و جوي نشانه ها و علامت هايي تأکيدکننده باش که به تو بفهمانند در مسيري درست هستي. به زودي چشمک خداوند را خواهي ديد.
* رويدادهاي تصادفي و خواسته هايي که به اجابت رسيده اند، به طور قطع به تو مي فهماند نظام برتري، زندگي ات را هدايت مي کند.
* تو اختيار و آزادي انتخاب داري. تو مي تواني از تمامي امکانات بالقوه ي خودت استفاده کني يا مسيري ديگر را برگزيني. مي تواني از طريق دعا، تجسم و آرزو کردن، روي آينده ات تأثير بگذاري. وقتي استعداد الهي خود و موهبت هاي منحصر به فردت را با هم ادغام کني، کم کم متوجه علائم و نشانه هايي از دلگرمي الهي خواهي شد. اين ها تابلوهاي راهنماي زندگي يعني چشمک هاي خداوند هستند.
* پس از همين حالا شروع به برداشتن گام هاي کوچک کن و يک لحظه هم انرژي ات را بابت نگراني در مورد اين که مبادا چيزهايي سد راهت شوند، هدر نده! فقط به اهدافت توجه کن و به برداشتن گام هاي کوچک خود ادامه بده!
* به محض اين که رؤيايت را جمع بندي کردي، وقتش رسيده که اقدام کني؛ پس تصوير موفقيت ذهن خود را پياده کن. مطمئن باش که اقدام تو، کاري طاقت فرسا خواهد بود اما ارزشش را دارد چرا که کار تو، زندگي توست.

ارتباط رويدادهاي تصادفي با يکديگر:
 

گاهي تابلوهاي راهنماي خداوند، به صورت اتفاقات پيش پا افتاده و دقيقاً پيش روي خودت است اما اگر بترسي که مبادا لطمه ببيني، هرگز متوجه آن نمي شوي. حال، به خودت مربوط مي شود که فعالانه در جست و جوي علائم باشي و به محض ظاهر شدن، آگاهانه مفهوم آن را در نظر بگيري. اگر تو هم مانند بيش تر مردم باشي، به افرادي که به زندگي ات وارد و از آن خارج مي شوند، توجهي نمي کني. از همين حالا، به افراد دوروبرت توجه کن! اين افراد، جزئي از طرح بزرگ تو هستند؛ گاهي با فردي مواجه مي شوي که نقطه ي عطفي در زندگي ات مي شود و تو را به سوي مسيري کاملاً جديد مي راند.

مراحلي که تو را متوجه مي کند تا چشمانت را براي پيدا کردن او باز کني:
 

* نگرش مثبت داشته باش. به محض مشاهده ي زوجي که در کنار هم شاد و مسرورند، فوري به خودت القا کن که تو هم يکي از آنان خواهي بود.
* حواست را متوجه خصلت هاي خوب خود کن و اخلاقي را که در مورد خودت دوست نداري، کنار بگذار و فعاليت هاي انرژي زايي که موجب تقويت روحيه ات مي شود را انجام بده. براي خودت ارزش قائل شو و بدان که تو هم براي کسي که هسمر تو مي شود، زوجي جذاب هستي.
* غصه خوردن بابت اين که شريک روحي ات را پيدا نمي کني، فايده اي ندارد. از ته دل مطمئن باش که تابلوهاي راهنما براي هدايت تو وجود دارد اما بايد درک کني که شايد روي جدول زماني مورد علاقه ي تو ظاهر نشود.
* مسيري که بنا به باور خودت به جاده ي سرنوشت الهي ختم مي شود را دنبال کن. بايد با سماجت، از حق خودت دفاع کني؛ با اين کار، کم کم متوجه تابلوهاي راهنمايي الهي مي شوي.
* چشمک خداوند در انتظار توست. توجه به رويدادهاي به ظاهر تصادفي و علائم پرمفهوم، تو را مطمئن مي کند؛ همه چيز يک نشانه است براي فرد هوشيار.

رويدادهاي اتفاقي در کسب وکار:
 

همان طور که در سفر به سوي سرنوشت خودت هستي، گاهي هم در زمينه ي شغلي، به دوراهي مي رسي. ناگهان جاده اي جديد برايت ظاهر مي شود و تو را به مسيري کاملاً جديد مي برد. شايد فرصتي نامنتظر پيش بيايد که موجب پيشرفت حرفه اي ات شود. شايد هم برعکس، موارد دلواپس کننده مانند بحران هاي مالي، تغيير شغل، ضرر و ورشکستگي و... موجب شود افرادي جديد، عقايدي نو و قوانين و مقرراتي تازه سر راهت سبز شود. از همه بدتر، شايد هم با فاجعه اي، زندگي ات زيرورو شود. بدون توجه به شرايط، يک چيز قطعي ست؛ تو هستي که بي ثباتي را احساس مي کني. تا وقتي احساس بي ثباتي تو به سمت يقين و اطمينان نرود، در مقطعي از زمان، طعم رنج و دردسر را مي چشي. اين جاست که بايد چشمک هاي خداوند را ببيني، به دنبال اشارات خداوند بگرد.
خلاقيت در کسب و کار هم به صورت اشاره اي از خداوند است، بنابراين به محض اين که راه حل خلاقانه اي به ذهنت رسيد، آن را امتحان کن. هميشه کاغذي همراه خود داشته باش تا راه حل ها و ابتکارات شغلي را يادداشت کني. از اشتباه کردن و به نتيجه نرسيدن، نترس! خلاقيت يعني گاهي خارج از چهارچوب هاي استاندارد، قدم برداري. نبايد براي نداشتن فکر خلاقانه بهانه آورد.
هر چه انسان از اشارات خداوند بيش تر بهره ببرد، اين چشمک هاي خداوند، زيادتر و زيادتر مي شوند.
سلسله رويدادهايي وجود دارند که هرچند اتفاقي به نظر مي رسند، باز هم طراحي و سازمان دهي شده اند که اين سازمان دهي در زندگي ما توسط خداوند انجام مي شود. ما اين گونه سازمان دهي هاي به ظاهر اتفاقي را نشانه ي اين مي دانيم که راهي که انتخاب کرده ايم، درست بوده است.
از حالا به بعد، هر وقت رويدادهاي اتفاقي در زندگي ات رخ مي دهد، بايد بگويي: «چه قدر خوش شانسم! خدا خيلي هواي مرا دارد.»
منبع:نشريه شادکامي و موفقيت شماره 69



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.