هفت تکنيک موفقيت در زندگي

بيشتر افراد دوست دارند که در زندگي به موفقيت دست پيدا کنند، آن ها براي خود اهدافي معين و بعد براي رسيدن به آن ها به شدت تلاش مي کنند، اما سؤال اين جاست که اصلاً موفقيت چيست؟ در واقع بايد گفت که موفقيت براي افراد مختلف مفاهيم متفاوتي دارد. به عنوان مثال موفقيت براي صاحب يک پمپ بنزين اين است که روزانه بتواند به اتومبيل هاي
يکشنبه، 12 دی 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
هفت تکنيک موفقيت در زندگي

هفت تکنيک موفقيت در زندگي
هفت تکنيک موفقيت در زندگي


 





 
بيشتر افراد دوست دارند که در زندگي به موفقيت دست پيدا کنند، آن ها براي خود اهدافي معين و بعد براي رسيدن به آن ها به شدت تلاش مي کنند، اما سؤال اين جاست که اصلاً موفقيت چيست؟ در واقع بايد گفت که موفقيت براي افراد مختلف مفاهيم متفاوتي دارد. به عنوان مثال موفقيت براي صاحب يک پمپ بنزين اين است که روزانه بتواند به اتومبيل هاي بيشتري بنزين ارايه کند يا کسي که به موسيقي علاقه دارد موفقيت را درانتشار اولين آلبوم اختصاصي اش مي بيند، هم چنين بايد در نظر داشت که موفقيت هميشه با پول پيوند نمي خورد و کسب يک نمره ي خوب درسي مشکل يا درست کردن يک کيک شکلاتي خوشمزه نيز مي تواند نمودي از موفقيت باشد. موفقيت در اشکال و اندازه هاي مختلفي ظهور مي کند، اما هميشه يک نکته در آن صدق مي کند؛ تلاش و پشتکار براي رسيدن به هدف. ممکن است شما هدفي را در ذهن خود دنبال کنيد و براي رسيدن به آن هدف نيز راه هاي بيشماري را در ذهن داريد، اما آن چه مهم است انتخاب مناسب ترين گزينه براي رسيدن به پيروزي است. در اين مقاله شما با هفت نمونه از تکنيک هاي رسيدن به موفقيت آشنا مي شويد که کاربردي بودن آنها از نظرعلمي به اثبات رسيده و مي توانيد با خيال راحت از اين روش ها براي رسيدن به اهداف تان سود ببريد.

1-استعدادهاي بالقوه خود را شناسايي کنيد
 

به منظور رسيدن به موفقيت در هر زمينه اي، شما نياز داريد که توانايي رسيدن به آن هدف را درخود کشف کنيد. به عنوان مثال اگر مي خواهيد که در رشته ي آواز موفق باشيد بايد صداي خوبي هم داشته باشيد، بنابراين اگر احساس مي کنيد که صداي چندان مناسبي براي اين کار نداريد شايد نتوانيد آن طورکه بايد در اين زمينه موفقيت کسب کنيد، اما اگر به کارهاي فني خودرو علاقه داريد و به راحتي مي توانيد مشکلات موتور يا اجزاي داخلي آن را عيب يابي کرده و آن ها را تعمير کنيد. شما اين توانايي را داريد که مسايل مربوط به آن را آموزش ببينيد و به موقعيتي که انتظارش را داريد دست پيدا کنيد.

2-به گذشته نگاه نکنيد
 

همه افراد در زندگي خود اشتباه و شکست هاي متفاوتي را تجربه مي کنند. نکته مهم اين است که فراموش نکنيد که هر شکست شما را يک گام به موفقيت نزديک تر مي کند. شما بايد ياد بگيريد که از شکست هاي گذشته خود به نحو احسن استفاده کنيد و از آن ها درس بگيريد. بنابراين هيچ گاه در زندگي با خاطرات گذشته زندگي نکنيد چون گذشته ها گذشته است و آينده است که انتظار شما را مي کشد. خيلي راحت به سمت جلو حرکت کنيد و تصميم هاي عاقلانه اي اتخاذ کنيد و فقط از گذشته درس عبرت بگيريد.

3-خيال پردازي کنيد
 

به منظور رسيدن به موفقيت شما نيازمند رؤيا پردازي و الهام گرفتن هستيد. در مورد اين مطلب که از زندگي چه مي خواهيد با خودتان صادق باشيد و ببينيد که حقيقتاً دوست داريد در زندگي چه چيزي به دست آوريد. به ذهن تان اجازه دهيد هر چه قدر که دوست دارد بزرگ انديشي و خيال پردازي کند.

4-نقشه کاري طرح کنيد
 

اگر به دنبال رسيدن به موفقيت شغلي هستيد، پيش از انجام هر کاري بايد براي خود يک نقشه ي جامع و کامل طراحي کنيد و مطمئن باشيد اين طرح نقشه ي راه شما براي رسيدن به موفقيت است. طرح شما بايد شامل پيش بيني روند بازار، در نظر گرفتن مباحث اقتصادي، تحليل قدرت رقبا، استراتژي هاي خروج، بازاريابي و گزينه هايي براي پيشرفت باشد، حتي زماني که به دنبال شريک و سرمايه گذار نيز مي رويد باز هم بايد طراحي براي ارايه دادن به او در دست داشته باشيد. اين موضوع از هر چيزي مهم تراست، اگر موفقيت شما جنبه ي کاملاً فردي دارد مي توانيد کارهاي تان را به صورت پروژه هاي کوتاه مدت دنبال کنيد تا بتوانيد به مطلوب ترين نتيجه دست بيابيد.

5- تسليم نشويد
 

براي رسيدن به موفقيت بايد ثابت قدم بود. حتي توماس اديسون همچنين فرضيه اي را رعايت مي کرد. زماني که اولين لامپ تابان مسي را تهيه کرد ببيش از ده هزار مرتبه آن را امتحان کرد تا توانست يک لامپ را روشن کند. هر چه قدر مسايل بيشتر براي تان چالش برانگيز شوند بايد تلاش تان را نيز همان مقدار افزايش دهيد.

6- نگرشي توقف ناپذير داشته باشيد
 

بايد آن قدر اهداف تان را در ذهن به تصوير بکشيد که نسبت به آن ها يک ميل دروني شديد پيدا کنيد تا به صورت يک وسواس درذهن شما تبديل شوند. به طوري که تا به آن ها دست پيدا نکنيد، آرام ننشينيد. تحت اين شرايط به طور صد در صد به موفقيت دست پيدا خواهيد کرد و با در نظر گرفتن اين موضوع که دانش و ايمان کافي براي رسيدن به آرزوهاي خود را داريد. شکي نيست که مي توانيد به تمام خواسته هاي خود جامه ي عمل بپوشانيد.

7-براي خود هدف تعيين کنيد
 

بايد جزئيات دقيق تمامي اهدافي که قصد رسيدن به آن ها را داريد براي خود تشريح کنيد و ببينيد از چه راه هايي مي توانيد به آن ها دست پيدا کنيد. بايد براي خودتان روشن کنيد که دوست داريد در آينده زندگي شما به چه شکل باشد. درست مانند طراحي برنامه ي منسجم شغلي، اما اين بار براي زندگي شخصي خود برنامه ريزي کنيد. متاسفانه نود درصد از افراد براي زندگي خود هيچ گونه برنامه ريزي خاصي ندارند، به همين دليل است که بيشترين ثروت جهان تنها در اختيارده درصداز افراد است! آيا فکرنمي کنيد که اين افراد همان هايي هستند که در زندگي براي خود هدف تعيين مي کنند؟ شما بايد اهداف خود را با قاطعيت تعيين کنيد. قطعي کردن عبارت است از موضوعاتي که در مورد آن ها فکر مي کنيد و در موردشان به خود يا ديگران توضيح مي دهيد. يک نمونه از آن مي تواند چيزي شبيه به اين جمله باشد، « هر روزي که مي گذرد، از هر نظر بهتر و بهتر مي شوم»، شايد به نظر بعضي از افراد اين جمله کليشه اي و پيش پا افتاده باشد. اما دکتر «اميل کو» در کتاب خود پيرامون اين مبحث صحبت هاي جالبي را مطرح کرده است. او گفته که با اتکا به اين روش موفق شده تا هزاران هزار بيمار را درمان کند. طبق پژوهش هاي او تکرار اين جمله بيست مرتبه در روز مي تواند هر مشکلي را از ميان بر دارد، به هرحال افراد مي توانند هم نگرش مثبتي در خود ايجاد کنند و هم منفي.
جملات تأکيدي، بهترين راه براي جايگزين کردن افکارمثبت به جاي نگرش هاي منفي هستند. شما با اتکا به نگرش مثبت مي توانيد قدرت هاي دروني خود را افزايش دهيد و شخصيت دروني خود را بهبود بخشيد. هيچ لذتي بالاتراز رسيدن به موفقيت در زندگي نيست. بايد قبول کنيد که براي رسيدن به موفقيت بايد تلاش کنيد و زحمت بکشيد. اما در عوض زماني که به موفقيت دست پيدا کنيد. خستگي تمام تلاش هايي که انجام داده ايد از بين خواهد رفت چون نتيجه براي تان لذت بخش است. پس از همين حالا دست به کار شويد و موفقيت را به زندگي خود دعوت کنيد.
منبع:نشريه 7 روز زندگي ،شماره 110.



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.