فلفل دلمه اي بخوريد تا جوان بمانيد!

يکي از بهترين سبزيجاتي که مي تواند با چين و چروک پوست مبارزه کند، فلفل دلمه اي است. فلفل دلمه اي انواع مختلفي دارد و به رنگ هاي زرد، قرمز، سبز و نارنجي موجود مي باشد. اما رنگ قرمز آن اثر بيشتري بر روي چين و چروک هاي پوست دارد. انواع فلفل دلمه اي منبعي غني از ويتامين A و C مي باشد. ويتامين A از ويتامين هاي محلول در چربي
سه‌شنبه، 21 دی 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فلفل دلمه اي بخوريد تا جوان بمانيد!

فلفل دلمه اي بخوريد تا جوان بمانيد!
فلفل دلمه اي بخوريد تا جوان بمانيد!


 





 
يکي از بهترين سبزيجاتي که مي تواند با چين و چروک پوست مبارزه کند، فلفل دلمه اي است. فلفل دلمه اي انواع مختلفي دارد و به رنگ هاي زرد، قرمز، سبز و نارنجي موجود مي باشد. اما رنگ قرمز آن اثر بيشتري بر روي چين و چروک هاي پوست دارد. انواع فلفل دلمه اي منبعي غني از ويتامين A و C مي باشد. ويتامين A از ويتامين هاي محلول در چربي بوده و مي تواند به راديکال هاي آزاد موجود در سلول هاي چربي که براي بدن مضر هستند حمله کرده و آنها را از بين ببرد. ويتامين C نيز از ويتامين هاي محلول در آب است و به راديکال هاي آزاد که در بخش مايع سلول ها وجود دارند حمله کرده و آنها را از بين مي برد. بنابراين، فلفل دلمه اي با از بين بردن راديکال هاي آزاد و مضر که به نوعي موجب تضعيف کلاژن مي گردند از پوست دفاع مي کند و پوستي سالم با بافتي محکم و چين و چروک کمتر به شما هديه مي دهد.

پوستي سالم و شاداب و رگ هايي سالم!
 

فلفل دلمه اي بخوريد تا جوان بمانيد!

آيا مي دانيد راديکال هاي آزاد يکي از عوامل مهم ايجاد کلسترول در رگ هاي خوني بدن هستند؟ کلسترول موجود در خون به عروق خوني و سلول هاي عصبي آسيب مي رساند. از طرفي لازمه داشتن پوستي جوان، سالم، زيبا، عروق خوني و سلول هاي عصبي سالم است، زيرا در صورت عدم سلامت رگ هاي خوني مجاور پوست، پوست نمي تواند مواد مغذي و مبارزه کننده با چين و چروک را از رگ هاي خوني دريافت کرده و علائم پيري پوست را به تأخير بيندازد. انواع فلفل دلمه اي با رساندن ويتامين A و C لازم به بدن (دو ويتامين مبارزه کننده با راديکال هاي آزاد) نه تنها با نابود کردن راديکال هاي آزاد از پيري پوست جلوگيري مي کند، بلکه سبب بهبود عملکرد عوامل غذا رساندن به پوست (رگ هاي خوني) نيز مي گردد.
فلفل دلمه اي نيز مانند گوجه فرنگي حاوي ليکوپن (مناسب براي سلامت پوست) بوده در بافت هايي مانند بافت پوست که حاوي چربي راديکال هاي آزاد از آسيب رسيدن به پوست و ايجاد چين و چروک جلوگيري نمايد.

فلفل دلمه اي و جلوگيري از شل شدن پوست!
 

فلفل داراي آنتي اکسيداني به نام لوتين (Lutein) و (Zeadanthin) است که به جوان و سالم ماندن پوست کمک مي کنند. تحقيقات نشان داده وجود اين دو آنتي اکسيداني در خون مي تواند مانند يک کرم ضد آفتاب عمل کرده وپوست را از اشعه UVB نور آفتاب محافظت و از التهاب پوست و آسيب ديدن آن جلوگيري کند و در نتيجه مانع از ايجاد چين و چروک در پوست گردد. آنتي اکسيدان لوتين همچنين سبب افزايش خاصيت کشساني پوست شده و نقش مهمي در جلوگيري از ايجاد چين و چروک دارد. زماني که اخم مي کنيد و ابرو در هم مي کشيد، اين عمل اگر دائما تکرار شود، چين و چروک در پوست ايجاد مي گردد. آنتي اکسيدان «لوتين» با افزايش خاصيت کشساني پوست از جمع شدن آن و ايجاد چين و چروک جلوگيري مي کند. برخي پژوهشگران معتقدند ترکيبات ليکوپن که در فلفل دلمه اي قرمز رنگ وجود دارد، مي تواند از شل شدن و افتادن پوست جلوگيري کرده و موجب سفتي پوست شود. در نتيجه مانع از ايجاد چين و چروک گردد. فلفل دلمه اي همچنين از سبزيجات آبدار و گوشتي است که مي تواند به سلول هاي پوست آبرساني کند. از آنجايي که آب از عناصر مهم و حياتي سلول هاي پوست مي باشند، مصرف فلفل دلمه اي به داشتن پوستي سفت، مرطوب و سالم کمک مي کند؛ زيرا خشکي يکي از عوامل بروز چين و چروک در پوست مي باشد. با مصرف انواع فلفل دلمه اي به جنگ چين و چروک هاي پوست خود برويد. فلفل دلمه اي را مي توان به طرق مختلف در سالاد، پيتزا و پاستا مورد استفاده قرار داد.
منبع:دنياي سلامت 54



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما