آشنايي با انجمن صنايع هوا فضاي آلمان (BDLI)

نام مخفف انجمن صنايع هوافضاي آلمان BDLI مي‌باشد و اصل آن به زبان آلماني ( Bundesverband der Deutschen Luft-und Raumfahrtindustrie e.V. ) مي‌باشد. اين انجمن يكي از اعضاي انجمن صنايع هوافضا و دفاع اروپا و همچنين عضو انجمن صنايع آلمان است. اين انجمن شامل چهار گروه زير است كه اعضا و فعاليتهاي انجمن بر اساس آن تفكيك شده‌اند:
سه‌شنبه، 28 دی 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنايي   با   انجمن   صنايع   هوا    فضاي   آلمان   (BDLI)

آشنايي   با   انجمن   صنايع   هوا    فضاي   آلمان   (BDLI)
آشنايي با انجمن صنايع هوافضاي آلمان (BDLI)


 

نويسنده:وحيد آقايي ويشكي




 

1- مقدمه
 

نام مخفف انجمن صنايع هوافضاي آلمان BDLI مي‌باشد و اصل آن به زبان آلماني ( Bundesverband der Deutschen Luft-und Raumfahrtindustrie e.V. ) مي‌باشد. اين انجمن يكي از اعضاي انجمن صنايع هوافضا و دفاع اروپا و همچنين عضو انجمن صنايع آلمان است. اين انجمن شامل چهار گروه زير است كه اعضا و فعاليتهاي انجمن بر اساس آن تفكيك شده‌اند:
1- سيستم‌هاي هوايي و هوافضايي ( Aviation and Aerospace Systems )،
2- موتورها ( Engines )،
3- تجهيزات ( Equipments )،
4- تکنولوژي‌هاي مواد و قطعات ( Material Technology and Components ).
اين انجمن با حدود 130 عضو نماينده صنعتي با فناوري بالا است که فروش سالانه آن هم‌اکنون 14 ميليارد يورو است و 700 هزار شغل با کيفيت بالا را ايجاد کرده است؛ بدين ترتيب، اين انجمن نماينده منافع يک شاخه کليدي در اقتصاد آلمان است. در شكل روبرو تغييرات فروش اعضاي اين انجمن در طي سالهاي اخير را مشاهده مي‌نماييد.
اهميت صنعت هوافضا در آلمان از آنجا ناشي مي‌شود كه نتايج تحقيق و توسعه در صنعت هوافضا، مستقيماً در توسعة ديگر شاخه‌هاي صنعتي مؤثر است به گونه‌اي كه اين صنعت استراتژيک به عامل پيشرفت‌هاي تکنولوژيکي و متحدكنندة شاخه‌هاي صنعتي در قسمت‌هاي استراتژيک و حياتي تبديل شده است و با سودآوري بالا و ايجاد تعداد زيادي شغل در آلمان، در مقايسه با ساير شاخه‌هاي صنعتي در موقعيت بي‌نظيري قرار گرفته است.

2- وظايف
 

اصلي‌ترين وظيفه اين انجمن ايجاد ارتباط با مؤسسات سياسي و مراجع تصميم‌گيري، انجمن‌ها و هيأت‌هاي نمايندگي خارجي در آلمان و همزمان با آن، بيمه کردن ارتباطات داخلي در ميان اعضاي اين انجمن است.
اين انجمن براي ايجاد قوانين جديد ارتباطاتي با کميته‌هاي هيأت وزيران دارد و در مراجع تصميم‌گيري كشور آلمان كاملاً شناخته‌شده است. از طرف ديگر، براي حمايت مناسب از منافع اين صنعت لازم است كه اين انجمن به ايجاد ارتباط نزديک بين شرکت‌هاي عضو بپردازد؛ به همين دليل، در انجمن صنايع هوافضاي آلمان، وظيفه هماهنگي داخلي و تبيين خط‌مشي و استراتژي اين انجمن بر عهدة قسمت برگزاركننده همايش‌ها و کميته‌هاي كارشناسي اين انجمن قرار گرفته‌است.

3- همايش‌ها
 

همايش‌هاي اين انجمن در چند بخش موضوعي برگزار مي‌شود:
- صنايع هوايي،
- فضا،
- زمينه‌هاي دفاعي،
- مواد و تجهيزات.
برگزاركنندگان اين همايش‌ها، شرکت‌هاي عضو انجمن و از ‌گروه‌هاي مرتبط هستند كه با هدف تعيين خط‌مشي صنايع در موضوعات مرتبط، اين همايش‌ها را برگزار مي‌كنند.
3- نمايشگاه هوايي بين‌المللي Berlin
انجمن صنايع هوافضاي آلمان مشاركت گسترده‌اي با نمايشگاه هوايي بين‌المللي Berlin دارد. برگزاري اين نمايشگاه يكي از اتفاقات مهم سال صنعت هوافضا در جهان است . فضاي داخلي اين نمايشگاه 49 هزار متر مربع و فضاي خارجي آن 93 هزار متر مربع است
در نمايشگاه Berlin سال 2002، 1067 ارائه‌دهنده از 41 كشور جهان شركت نمودند. در آن سال تعداد بازديد‌كنندگان از اين نمايشگاه به رقم 215 هزار نفر رسيد و تعداد 340 فروند هواپيما و 60 فروند هليكوپتر به نمايش درآمد. ضمناً در كنار اين نمايشگاه 60 همايش تخصصي برگزار شد كه 4000 شركت‌كننده در اين همايش‌ها شركت نمودند.
3- کميته‌هاي کارشناسي
اين انجمن داراي چندين کميتة کارشناسي است و همانطور که گفته شد، وظيفه هماهنگي ميان آنها بر عهده قسمت برگزاركننده همايش‌ها و کميته‌هاي تخصصي اين انجمن است.
کميته‌هاي تخصصي اين انجمن شامل اين موارد است:
- کميته امور اقتصادي و قانوني،
- کميته تحقيقات و تکنولوژي،
- کميته پشتيباني محصولات،
- کميته مديريت کيفيت،
- کميته نرم‌افزار،
- کميته آموزش،
- کميته ارتباطات الکترونيکي و تجارت الکترونيکي،
- كميته معاملات خارجي،
- كميته برگزاركننده نمايشگاه‌هاي تجاري خارجي؛
بطور خلاصه اهداف تشکيل اين کميته‌ها به اين شرح است.
کميته امور اقتصادي و قانوني:
به علت رشد همزمان بازارهاي فروش و شبکه‌اي شدن کارخانه‌هاي توليدي و شركت‌ها در سطح بين‌المللي، شرکت هاي آلماني به عرصة جنگ و رقابتي شديد با شرکت‌هاي رقيب وارد شده‌اند. در چنين شرايطي، اين شركت‌ها براي بقا نيازمند يک چهارچوب قابل‌اعتماد در حوزه اقتصادي و قانوني هستند. اين کميته وظيفه مطالعات اقتصادي وقانوني را براي حمايت از شركت‌هاي آلماني بر عهده دارد.
کميته تحقيقات و تکنولوژي: توانايي صنايع هوافضاي آلمان براي رقابت در سطح جهاني تا حد زيادي به قدرت نوآوري اين صنايع وابسته است؛ از اين رو، برنامه‌هاي تحقيقاتي در اين زمينه بسيار بااهميت هستند. کميته تحقيقات و تکنولوژي و گروه‌هاي مطالعاتي وابسته، برنامه‌هاي تحقيقاتي و مطالب منتشرشده در سطح جهان را بررسي مي‌کنند و در جهت ايجاد نوآوري، صنايع را ياري مي‌كنند.
کميته پشتيباني محصولات: اين كميته هماهنگ‌کننده و جهت‌دهنده به اعضاي انجمن است و پاسخگوي سؤالات اعضا در مورد پشتيباني و روندهاي سياسي و استراتژي‌هاي موثر در حمايت از صنايع است. اين کميته خواسته‌هاي صنايع هوافضاي آلمان را به آژانس‌هاي دولتي و وزارتخانه‌ها انتقال مي‌دهد و همچنين روابط نزديکي هم با خريداران بزرگ نظامي و اداره پشتيباني و تکنولوژي دفاعي آلمان دارد.
کميته نرم‌افزار: اهميت نرم‌افزار در کنترل پرواز، تجهيزات زميني يا هواپيما و سيستم‌هاي ناوبري بسيار بالا است. کميته نرم‌افزار در توسعه و استفاده از نرم‌افزارهاي ناوبري به اعضا کمک مي‌کند. اين کميته علايق و نيازمندي‌هاي شرکت‌هاي آلماني را در اين زمينه درسطح ملي و بين‌المللي مطرح مي‌كند.
كميته‌هاي ديگر نيز به همين صورت، هر کدام در راستاي اهدافشان فعاليت مي‌کنند. كميته آموزش در امر آموزش افراد در زمينه‌هاي خاص و کميته ارتباطات الکترونيکي و تجارت الکترونيکي در زمينه فعاليت‌هاي الکترونيکي با شرکت‌هاي عضو انجمن همکاري مي‌كند. همچنين کميته تجارت خارجي و کميته نمايشگاه‌هاي تجارت خارجي نيز در زمينه فعاليت‌هاي بازرگاني و بازاريابي در اين انجمن فعاليت دارند.

4- مجموعه کارکنان
5- اعضا و محصولات
 

اين انجمن حدود 130 عضو د‌ارد که ليست اعضا در سايت انجمن قابل مشاهده است. اطلاعات اعضاي انجمن برحسب محصولات و برنامه‌هاي در دست کار طبقه‌بندي شده‌اند. بدين ترتيب مي‌توان به‌راحتي اعضايي را که يک محصول خاص را توليد مي‌کنند و يا در يک برنامه مشخص در صنعت هوافضا مشارکت دارند، يافت و در صورت نياز با آنها ارتباط برقرار كرد.
طبقه‌بندي محصولات اعضا به اين صورت است:
- سيستم‌هاي الکتريکي و الکترونيکي،
- موتور
- تجهيزات
- پرتاپ‌کننده‌ها
- سيستم‌هاي مکانيکي و هيدروليک
- سازه
- ساير محصولات
در قسمت برنامه‌هاي صنعتي نيز برنامه‌ها به ترتيب زير تقسيم‌بندي شده‌اند:
- هواپيماهاي تجاري،
- تکنولوژي‌هاي دفاعي،
- موتور،
- هليکوپترها،
- هواپيماهاي نظامي،
- فضا،
- ساير برنامه‌ها.

6- اطلاع‌رساني
 

اين انجمن در حوزه اطلاع‌رساني بسيار فعال است. اخبار انجمن به‌طور مرتب منتشر مي‌شود. بروشورهايي با عناوين متعدد از جمله گزارش ساليانه، ليست شركت‌ها و محصولات اعضاي انجمن، آمار صنايع هوافضا در آلمان و عناوين متعدد ديگر منتشر مي‌شود. ضمنا اين انجمن در آمارگيري‌هاي صنعتي به‌طور مستقيم فعاليت دارد.
انجمن هوافضاي آلمان براي توسعه و ايجاد رقابت تجاري اعضاي اين انجمن، در نمايشگاه‌هاي تجاري هوافضا در آلمان و ساير کشورهاي جهان فعاليت مي‌كند. از جمله آنها کنفرانس و نمايشگاه هوافضاي آلمان است که در شهر برلين برگزار مي‌شود. اين انجمن در نمايشگاه‌هاي کشورهاي ديگر هم فضايي را به نام اين انجمن در اختيار گرفته و اعضاي اين انجمن مي‌توانند با استفاده از آن فضا، در نمايشگاه حضور بيابند.
منبع: http://www.bdli.de/
ارسالي از طرف کاربر محترم : sabamm



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.