مرکز آموزشي درماني فيض

تاريخچه ي تأسيس مرکز آموزشي درماني فيض اصفهان به سال 1324شمسي برمي گردد. دراين سال مرحوم حاج عبدالعلي فيض درمحله ي طوقچي اصفهان درمانگاه کاملي به نام شفاخانه فيض تأسيس نمود که شامل داروخانه، اطاق پانسمان و تزريقات آزمايشگاه و اطاق معاينه بود .اين درمانگاه به اندازه اي مورد استفاده و استقبال مردم و بيماران قرارگرفت که
دوشنبه، 4 بهمن 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مرکز آموزشي درماني فيض

مرکز آموزشي درماني فيض
مرکز آموزشي درماني فيض


 





 
تاريخچه ي تأسيس مرکز آموزشي درماني فيض اصفهان به سال 1324شمسي برمي گردد. دراين سال مرحوم حاج عبدالعلي فيض درمحله ي طوقچي اصفهان درمانگاه کاملي به نام شفاخانه فيض تأسيس نمود که شامل داروخانه، اطاق پانسمان و تزريقات آزمايشگاه و اطاق معاينه بود .اين درمانگاه به اندازه اي مورد استفاده و استقبال مردم و بيماران قرارگرفت که مرحوم مرتب آرزو مي کرد شرايطي فراهم
گردد تا اين مکان را به يک بيمارستان کامل توسعه دهد
برهمين اساس زمين مورد لزوم متصل به درمانگاه براي ساختمان بيمارستان خريداري گرديد و در سال 1334هجري شمسي با تهيه نقشه و مشورت با مهندسين ساختمان بيمارستان آغاز گرديد. درسال 1342با تشريک مساعي وزارت بهداري اين بيمارستان مورد بهره برداري قرارگرفت و با ظرفيت يکصدو ده تختخواب و با وسايل و تجهيزات مدرن روز به ارائه خدمت به شهروندان پرداخت .
پس از پيروزي انقلاب اسلامي ساختمان قديمي بيمارستان که در سال 1324بنا گرديده بود تخريب گرديد ودرمحل آن با همکاري دانشگاه اصفهان ساختمان چشم پزشکي درچهارطبقه و با زيربناي چهارهزار مترمربع بنا گرديده و در سال 1362مورد بهره برداري قرارگرفت.
درسال 1365مرحوم فيض براي توسعه ي بيمارستان، ساختماني در سه طبقه به مساحت 630مترمربع با همکاري دانشگاه بنا نمود که از آن براي فضاهاي اداري سالن کنفرانس علمي و کتابخانه استفاده بعمل آمد.
اين مرکز بزرگ آموزشي درماني امروزه به عنوان اولين مرکز چشم پزشکي فوق تخصصي دراستان اصفهان مشغول به فعاليت است که بصورت شبانه روزي پذيراي بيماران چشمي است و به عنوان اولين مرکز اورژانس چشم پزشکي استان به ارائه سرويس به شهروندان مي پردازد.
آدرس ميدان قدس -ابتداي خيابان مدرس
تلفن :8-4452038و13-4476010
منبع:نشريه جلوه هاي ماندگار،شماره 88.



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.