سفر کردن بدون کودک

تنها گذاشتن کودک در خانه، هنگام سفر رفتن، ممکن است يک حادثه ي ترسناک و استرس زا باشد. شما مي توانيد قبل از آن که کودک را تنها بگذاريد او آماده نماييد. بنابراين هر دوي شما احساس آرامش مي کنيد.
يکشنبه، 17 بهمن 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سفر کردن بدون کودک

 سفر کردن بدون کودک
سفر کردن بدون کودک


 





 
تنها گذاشتن کودک در خانه، هنگام سفر رفتن، ممکن است يک حادثه ي ترسناک و استرس زا باشد. شما مي توانيد قبل از آن که کودک را تنها بگذاريد او آماده نماييد. بنابراين هر دوي شما احساس آرامش مي کنيد.

آيا کودکان شما آمادگي دارند؟
 

آمادگي کودکان براي تنها ماندن، قاعدتاً بستگي به سن آن ها دارد. نگراني از جدايي، براي کودکان شش ماهه و دو ساله امري عادي است . از نظر آن ها راحتي و آرامش ضروري است . بنابراين مطمئن باشيد هنگامي که شما رفته ايد و برنامه هاي روزانه و عادي آنان را به پرستارشان سپرده ايد، کودک با او احساس آرامش مي کند.
در صورت امکان، براي کودکان بهتر است که وقتي والدين شان نيستند ، به جاي خانه ي ديگري در خانه ي خودشان بمانند.
کودکان پيش دبستاني ممکن است ندانند چرا والدينشان آن ها را ترک کرده اند و احتمالاً احساس نگراني مي کنند که شايد کار اشتباه آن ها باعث شده است و ترک کردنشان نوعي تنبيه است. بنابراين لازم است به آن ها اطمينان دهيد که اين طور نيست و دليل سفرتان را به گونه اي که بفهمند ، براي شان توضيح دهيد.
اغلب، کودکان پيش دبستاني نسبت به مسافرت والدين شان با روي آوردن به عادت هاي کودکي شان، مثل: شيشه شير خواستن ، عکس العمل نشان مي دهند. اگر فرزندتان، اين گونه واکنش نشان مي دهد يک تذکر از سوي شما مبني بر اين که رفتارش درست نيست و برنامه هاي سفرتان را تغيير مي دهد، مي تواند مؤثر باشد.
کودکان محصل، احساسات شان را مستقيماً به صورت عصبانيت يا ناراحتي در مورد سفر والدين نشان مي دهند. کودکان 8-6 ساله، ممکن است با در اختيار داشتن يکي از وسايل شخصي شما هنگامي که در سفر هستيد، احساس آرامش نمايند.
کودکان بزرگ تر از رفتن والدين، فوق العاده بد اخلاق شده و در يک لحظه عصباني و سپس آرام مي شوند، بنابراين براي آنها فعاليت هاي زمان بندي شده در نظر بگيريد تا هنگامي که نيستيد کودکان را به کار بگماريد.
لازم است به آن ها اطمينان دهيد که دل تان براي شان بسيار تنگ مي شود و کودکان تان را متقاعد سازيد که پرستار از آنان به خوبي نگه داري مي کند.
اگر فرزند انتان نوجوان هستند، ممکن است در غياب شما دوست نداشته باشند که حتي يک پرستار ازشان مراقبت کند.
هم چنين اگر شما فرزندان کوچک تري داريد، مي توانيد براي نوجوان تان توضيح دهيد که پرستار براي نگه داري از خواهر يا برادر خردسال وي اين جاست.
اگر شما نوجواني داريد و با تنها گذاشتن وي در خانه احساس آرامش نمي کنيد، لازم است نگراني تان را ابراز نماييد و برايش توضيح دهيد که چرا از اين که کس ديگري در خانه باشد احساس آسودگي خيال مي کنيد.
اگر تصميم داريد نوجوان تان را در خانه تنها بگذاريد ، قوانين واضحي براي او وضع نماييد. بهتر است يک دوست يا همسايه داشته باشيد که در غياب شما مراقب فرزندتان باشد.

آماده کردن مراقب کودک
 

در صورت امکان سعي کنيد مراقبي داشته باشيد که قبل از سفر شما کودک را ببيند.
اين امر به کودک کمک مي کند تا با آن شخص احساس راحتي کند و برنامه هاي شما به خوبي پيش رود. هم چنين فرصتي فراهم مي شود تا قوانين منزل شما، برنامه هاي روزانه ي کودک تان و ديگر موارد مهم مربوط به مراقب، مرور شود.
اين موارد مهم عبارتند از :
استفاده ي حتمي از کمربند ايمني ماشين.

نکاتي براي حفظ آرامش کودک تان.
 

نقشه ي خانه.
آن چه به هنگام آتش سوزي بايد انجام داد شامل اطلاعاتي در مورد اين که وسايل اطفاي حريق کجا هستند.
آن چه به هنگام فوريت هاي پزشکي بايد انجام داد شامل اين که کجا و چگونه مي توان به شما دست رسي پيدا کرد.
فهرستي از تلفن هاي مهم.
اطلاعاتي در مورد سابقه ي پزشکي کودک تان
محل چراغ قوه و باتري.
برنامه ي مسافرت شما و دانستن زمان هايي که شما ممکن است در دست رس نباشيد.
پول نقد براي خريد غذا و ديگر مايحتاج ضروري.
يک يخچال پر از غذا.
اسباب بازي، سي دي و کتاب هاي مورد علاقه کودک.
يک کتاب يا اسباب بازي جديد که کودک تان را سرگرم مي کند. يا باعث آسايش او مي شود.
تهيه جعبه ي کمک هاي اوليه
يک جعبه ي کمک هاي اوليه ي کامل بايد شامل اقلام زير باشد:
استامينوفن
ماده ي ضد عفوني کننده(بتادين)
لوسيون کالامين
پارچه هاي نخي
گازهاي استريل
دماسنج
قيچي و موچين
ناخن گير
ماده ي ضد حشرات
اسپري بخار آب خنک
اگر کودک تان از داروي خاصي به طور مرتب استفاده مي کند، مطمئن شويد که از آن دارو به اندازه ي کافي موجود است و به مراقب کودک دستورات لازم را بدهيد.
علاوه بر برنامه ي سفر خود، شماره تلفن هاي ضروري را نيز در اختيار مراقب کودک قرار دهيد، از جمله:
تلفن پزشک کودک و بيمارستان هاي محلي
تلفن پليس ، آتش نشاني و اورژانس
تلفن داروخانه
تلفن دندان پزشک
فوريت هاي برق، گاز و تلفن
تلفن نزديک ترين فاميل و همسايه
تلفن مدرسه و مهد کودک فرزندتان
اطلاعات پزشکي مورد نياز پرستار کودک شامل موارد زير است:

کارت رشد کودک.
 

وضعيت کودک از لحاظ وزن ، قد ، سابقه ي واکسيناسيون ، حساسيت هاي خاص، داروي مورد استفاده.
هنگامي که در سفر هستيد ، در صروت امکان به طور مرتب با پرستار در تماس باشيد. دقت کنيد چند بار تماس با کودک، باعث آرامش خيال وي مي شود. بعضي کودکان نياز دارند هر روز تلفني با والدين خود صحبت کنند، در حالي که بعضي ديگر ممکن است به محض شنيدن صداي والدين ، متأثر شوند.
جزئيات برنامه ي سفر خود را قبل از مسافرت با کودک مرور کنيد. شما مي توانيد تاريخ سفرتان را روي تقويم يادداشت نماييد تا کودک بداند چه مدت پيش او نبوده ايد و يا اين که چند روز ديگر نزدش بر مي گرديد.
پس از بازگشت از سفر انتظار هرگونه رفتار از کودک را داشته باشيد . کودکان کم سنتر گاهي اوقات به دليل سفر والدينشان عصباني هستند و هنگام برگشت شان به آن ها اعتنا نمي کنند. اگر چنين اتفاقي افتاد با کودک رفتار عادي داشته باشيد. حتماً او را بغل کنيد و ببوسيد و حتي اگر او عصباني است، او را از خود نرانيد.
منبع:نشريه ي پيام زن، شماره 216.



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.