10 نکته درباره ديفنوکسيلات

1. ديفنوکسيلات از دسته داروهاي ضد اسهال است که براي درمان بيماران مبتلا به اسهال‌هاي حاد غير اختصاصي به کار مي‌رود. 2. اين دارو ترکيبي از داروي مخدر در خود دارد که با کاهش دادن حرکات روده موجب افزايش زمان عبور مايع از روده‌ها و جذب آب اضافي و کاهش شدت اسهال مي‌شود.
چهارشنبه، 20 بهمن 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
10 نکته درباره ديفنوکسيلات

10 نکته درباره ديفنوکسيلات
10 نکته درباره ديفنوکسيلات


 





 
1. ديفنوکسيلات از دسته داروهاي ضد اسهال است که براي درمان بيماران مبتلا به اسهال‌هاي حاد غير اختصاصي به کار مي‌رود.
2. اين دارو ترکيبي از داروي مخدر در خود دارد که با کاهش دادن حرکات روده موجب افزايش زمان عبور مايع از روده‌ها و جذب آب اضافي و کاهش شدت اسهال مي‌شود.
3. متاسفانه بسياري از افراد به طور خود سرانه از اين دارو براي درمان انواع اسهال از جمله نوع عفوني آن اقدام مي‌کنند که اين موضوع موجب مي‌شود که عامل بيماري‌زاي ميکروبي در درون مجراي روده باقي مانده و پس از مدتي شکل شديدتر اسهال را ايجاد مي‌کند. بنابراين مصرف اين دارو بايد با نسخه پزشک و براساس تشخيص او و در مدت محدود صورت پذيرد.
4. اين دارو جزو داروهاي مخدر است که مصرف طولاني مدت مقادير بيش از حد درماني آن موجب وابستگي جسمي‌ مي‌شود و علاوه بر آن، به سرعت نسبت به آثار ضداسهال آن تحمل ايجاد مي‌شود، به اين معني که با قطع دارو بيمار دچار اسهال شديد مي‌‌شود.
5. اغلب جوان‌ها اين داروها را به علت بعضي از آثار زودگذر آن مورد سوء مصرف قرار مي‌دهند. در بعضي از موارد هم ممکن است ابتدا دارو با نظر پزشک مورد تجويز قرار گيرد ولي مصرف طولاني و يا غيرضروري و اغلب افراطي آن داروها سرانجام به اعتياد منجر خواهد شد.
6. در صورت وجود تب بالا يا اسهال خوني نبايد از ديفنوکسيلات استفاده شود.
7. در اطفال کوچک‌تر از دو سال نيز نبايد ديفنوکسيلات مورد استفاده قرار گيرد.
8. اين دارو به تجويز پزشک نياز دارد و مصرف خودسر آن ممنوع است.
9. ديفنوکسيلات مي‌تواند موجب سرگيجه و خواب‌آلودگي شود و احتياط‌هاي لازم را در صورتي که در حال رانندگي هستيد و يا کارهايي انجام مي‌دهيد که احتياج به هوشياري و دقت دارد، بايد به کار برد.
10. عوارض خطرناک دارو عبارت است از التهاب لوزه‌المعده، کند شدن تنفس و شوک آنافيلاکسي.
منبع:http://www.salamat.com



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.