كمك‌هاي اوليه سکته مغزي

اصطلاح «سکته مغزي» وضعيتي را توصيف مي‌کند که در آن، جريان خون يک قسمت از مغز، در اثر يک لخته خوني يا يک رگ خوني پاره شده، به‌طور ناگهاني و جدي مختل مي‌شود. انتقال سريع بيمار به بيمارستان بسيار حياتي است. اگر سکته مغزي به دليل لخته روي داده باشد، مي‌توان با دادن دارو، شدت صدمه مغزي را محدود و روند بهبود را سريع‌تر کرد.
دوشنبه، 25 بهمن 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
كمك‌هاي اوليه سکته مغزي

كمك‌هاي اوليه سکته مغزي
كمك‌هاي اوليه سکته مغزي


 





 
اصطلاح «سکته مغزي» وضعيتي را توصيف مي‌کند که در آن، جريان خون يک قسمت از مغز، در اثر يک لخته خوني يا يک رگ خوني پاره شده، به‌طور ناگهاني و جدي مختل مي‌شود.
انتقال سريع بيمار به بيمارستان بسيار حياتي است. اگر سکته مغزي به دليل لخته روي داده باشد، مي‌توان با دادن دارو، شدت صدمه مغزي را محدود و روند بهبود را سريع‌تر کرد. سکته مغزي به طور شايع در سنين بالا و نيز در افرادي که دچار فشارخون بالا يا برخي اختلالات گردش خون هستند، رخ مي‌دهد. در برخي موارد، اين وضعيت مي‌تواند کشنده باشد. با اين حال، بيشتر افراد پس از سکته مغزي، به طور کامل بهبود پيدا مي‌کنند.

هشدار!
 

اگر بيمار بي‌هوش است، راه تنفسي را باز و تنفس را کنترل کنيد. آماده باشيد تا در صورت لزوم، احياي تنفسي و ماساژ قفسه سينه را آغاز کنيد.

كمك‌هاي اوليه سکته مغزي

روش کار
 

1) اگر بيمار هوشيار است، به او کمک کنيد تا دراز بکشد به طوري که سر و شانه‌هايش مختصري بالاتر از تنه، روي چيزي تکيه کند. سر او را به سمت مبتلا خم کنيد و حوله‌اي روي شانه او قرار دهيد تا هرگونه ترشحي را جذب کند.
2) هر لباسي را که ممکن است تنفس بيمار را دچار اختلال کند، شل کنيد و به بيمار اطمينان خاطر بدهيد.
3) اگر بيمار نفس مي‌کشد، وي را به وضعيت بهبود قرار دهيد. با مرکز اورژانس تماس بگيريد و آمبولانس درخواست کنيد. تا زمان رسيدن نيروهاي امداد پزشکي، علايم حياتي (مانند نبض و تنفس) را کنترل و ثبت کنيد.
منبع:www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.