سرخي کمتر با طبيعت

با سرد شدن هوا و استفاده از وسايل گرمازا، ممکن است ميزان بروز روزاسه بيشتر شود. روزاسه نوعي بيماري عروقي ارثي است که به علت اختلال اعصاب عروقي ايجاد مي‌شود. در اين بيماري، پوست نازک مي‌شود و با گرما، ورزش، استرس و مصرف الکل و غذاهاي تند، بدتر مي‌شود. اشک‌ريزش، سرخي پوست، دانه‌هاي ريز روي صورت و پيشاني و بيني و گونه‌ها و افزايش حساسيت پوست از نشانه‌هاي آن است.
سه‌شنبه، 26 بهمن 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سرخي کمتر با طبيعت

سرخي کمتر با طبيعت
سرخي کمتر با طبيعت


 





 

مراقبت‌هاي بهداشتي براي مبتلايان به روزاسه
 

با سرد شدن هوا و استفاده از وسايل گرمازا، ممکن است ميزان بروز روزاسه بيشتر شود.
روزاسه نوعي بيماري عروقي ارثي است که به علت اختلال اعصاب عروقي ايجاد مي‌شود. در اين بيماري، پوست نازک مي‌شود و با گرما، ورزش، استرس و مصرف الکل و غذاهاي تند، بدتر مي‌شود. اشک‌ريزش، سرخي پوست، دانه‌هاي ريز روي صورت و پيشاني و بيني و گونه‌ها و افزايش حساسيت پوست از نشانه‌هاي آن است.

طبيعت، چاره‌اي مي‌انديشد
 

البته هيچ روش درماني قطعي براي اين عارضه وجود ندارد اما چند اقدام مي‌تواند به کنترل اين اختلال عروقي پوست و بهبود ظاهر فرد کمک کند:
• نوشيدن آب ميوه به ويژه آب انگور و سيب موثر است. از کمپرس سرد روي ناحيه مبتلا استفاده کنيد.
• مي‌توانيد از بادام خرد شده و مخلوط با کمي آب به عنوان تقويت‌کننده و تونر پوست استفاده کنيد.
• بابونه را در آب بجوشانيد، بگذاريد خنک شود و سپس روي نواحي دچار روزاسه روي صورت قرار دهيد.
• گياه صبرزرد يا کرم‌ها و فرآورده‌هاي حاوي آن يعني Aloe براي کاهش حساسيت پوست موثر است.
• مکمل‌هاي حاوي اسيد کلريدريک که اسيد معده را افزايش مي‌دهد هيچ تاثيري در بهبود اين بيماري ندارد اما مصرف مکمل‌هاي ويتامين گروه B ممکن است مفيد باشد.

پاک‌کننده‌ها و پوست‌ها
 

براي پاک کردن انوع پوست بايد از پاک‌کننده‌هاي مخصوص آن استفاده کرد:
 

پوست چرب: پاک‌کننده‌هايي که براي پوست چرب به کار مي‌روند بايد به خوبي آلودگي‌ها و چربي را از روي پوست بزدايند، چه صابون و چه مايع باشند. بسياري از ژل‌هاي صابوني و مايعات شوينده قوي‌تر براي پوست چرب مفيدند.
پوست خشک: از صابون‌هاي مخصوص صورت و ضد عفوني‌کننده‌ها و پاک‌کننده‌هاي ملايم استفاده مي‌شود. فرآورده‌هايي مانند ستافيل و آکوانيل براي پوست خشک به ويژه در فصل سرما که پوست خشک‌تر مي‌شود، مناسب‌اند و يک لايه چربي روي پوست باقي مي‌گذارند.
پوست حساس: افرادي که پوست حساس دارند، به بسياري از مواد نگه‌دارنده و عطرهاي موجود در لوازم‌ آرايشي و بهداشتي حساس‌اند و بايد از محصولاتي استفاده کنند که PH يا ميزان اسيدي بودن آن براي پوست‌هاي حساس مناسب است. لوسيون‌هاي پاک‌کننده ستافيل و آکوانيل براي پوست‌هاي حساس مبتلا به روزاسه مفيدند.
پوست معمولي يا نرمال: افرادي که پوست معمولي دارند، مي‌توانند از هر نوع صابون يا مايع پاک‌کننده استفاده کنند به ويژه از محلو‌ل‌هاي چربي در آب که بلورهاي چربي را پس از تميز شدن، روي پوست مي‌گذارد و موجب آرامش آن مي‌شود.
پاک‌کننده ضدباکتري: تري‌کلوزان امروزه بيشترين ماده مورد مصرف از اين نوع پاک‌کننده‌هاست. اين فرآورده‌ها براي مبتلايان به روزاسه که در مشاغلي کار مي‌کنند که نيازمند رعايت بيشتر جوانب احتياط است، موثر واقع مي‌شود. البته پزشکان پوست و زيبايي بر اين باورند که اين محصولات، خاصيت خشک‌کنندگي زيادي براي پوست دارند و اغلب به اگزماي دست و بدن منجر مي‌شوند.
منبع: http://www.salamat.com
ae



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.