7 توصيه ضدترش کردن

يکي از شايع‌ترين مشکلات مري، برگشت محتويات معده به مري (ريفلاکس) است که مي‌تواند به مرور سبب التهاب بافت مري گردد. علامت شايع آن سوزش سر دل است و چنانچه محتويات اسيد معده در اثر شلي دريچه بين مري و معده، به طور متناوب به داخل مري برگشت کند، مي‌تواند به مرور، تغييرات غيرطبيعي در بافت پوششي مري ايجاد
چهارشنبه، 27 بهمن 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
7 توصيه ضدترش کردن

7 توصيه ضدترش کردن
7 توصيه ضدترش کردن


 





 
يکي از شايع‌ترين مشکلات مري، برگشت محتويات معده به مري (ريفلاکس) است که مي‌تواند به مرور سبب التهاب بافت مري گردد. علامت شايع آن سوزش سر دل است و چنانچه محتويات اسيد معده در اثر شلي دريچه بين مري و معده، به طور متناوب به داخل مري برگشت کند، مي‌تواند به مرور، تغييرات غيرطبيعي در بافت پوششي مري ايجاد کند و احتمال بروز سرطان مري را افزايش دهد.
1- هيچ‌گاه بلافاصله پس از خوردن غذا نخوابيد.
2- تعداد وعده‌هاي غذايي روزانه را افزايش دهيد و حجم غذاي خورده شده در هر وعده را کم کنيد.
3 مصرف چربي و غذاهاي چرب و سرخ شده را محدود نماييد.
4- دراز کشيدن بعد از صرف غذا به ويژه اگر غذاي مصرفي حجيم و پرچرب باشد، در افراد مستعد موجب بروز ريفلاکس مي‌گردد. بايد حداقل ? ساعت بين خوابيدن و آخرين وعده غذايي خورده شده فاصله باشد.

7 توصيه ضدترش کردن

5- استعمال دخانيات نيز در بروز اين مساله نقش بسيار مهمي ‌دارد. به همين علت ترک سيگار يکي از دستورات پيشگيري و درمان اين مشکل است.
6- با کاهش وزن و کم کردن چربي‌هاي ذخيره در ناحيه شکم مي‌توان به درمان اين مشکل کمک کرد.
7- افرادي که دچار ريفلاکس يا برگشت محتويات معده به مري هستند، بايد از خوردن شکلات، نوشيدني‌هاي حاوي کافئين (مثل قهوه)، انواع ادويه، مصرف گياهان خانواده نعناع (نعناع، پونه و ...) و پوشيدن لباس‌هاي تنگ و چسبان به ويژه هنگام صرف غذا اجتناب نمايند.
منبع:www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.