همسرتان باردار است؟

هنوز همسر شما تغييرات ظاهري آن‌چناني نداشته است. حتي به دليل اضافه نشدن اندازه دور کمرش مي‌تواند لباس‌هاي قبل از بارداري‌اش را بپوشد و بنابراين تا خودتان اطلاع ندهيد که پدر و مادر شده‌ايد کسي متوجه نمي‌شود. همه اينها در حالي است که جنين شما به اندازه يک لوبياچيتي يعني حدود 5/1 تا 2 سانتي‌متر است و در رحم
پنجشنبه، 5 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
همسرتان باردار است؟

همسرتان باردار است؟
همسرتان باردار است؟


 





 
هنوز همسر شما تغييرات ظاهري آن‌چناني نداشته است. حتي به دليل اضافه نشدن اندازه دور کمرش مي‌تواند لباس‌هاي قبل از بارداري‌اش را بپوشد و بنابراين تا خودتان اطلاع ندهيد که پدر و مادر شده‌ايد کسي متوجه نمي‌شود. همه اينها در حالي است که جنين شما به اندازه يک لوبياچيتي يعني حدود 5/1 تا 2 سانتي‌متر است و در رحم به سرعت چشم‌گيري در حال رشد کردن است.
در آغاز ماه سوم، اگر جنين خود را در ابعاد واقعي ببينند متوجه مي‌شويد که هيچ شباهتي به جنين ندارد، با اينکه دم‌اش کوتاه شده، مغز او در حال رشد و تکامل است و قلب در حال تپش او به حفره‌هاي راست و چپ تقسيم شده‌اند. روزنه‌هاي دست و پايش حالا کمي نمايان‌تر شده‌اند و چين‌هاي پلک و حتي برآمدگي که قرار است نوک بيني باشد شکل گرفته است. دانستن و مرور اين تغييرات و تماشاي عکس‌هاي رنگي و جالب اوقات دلنشيني را براي هر دوي شما رقم خواهد زد. نکاتي که خوب است شما در اين برهه از بارداري مدنظر قرار دهيد فراوان هستند. درباره تهوع همسرتان توصيه‌هايي در هفته قبل شددر مورد تغذيه سالم هم همينطور. اگر همسرتان نگران اضافه وزن است بايد به او کمک کنيد تا به اين درک برسد که افزايش وزن برايش ضروري است. يک زن با وزن طبيعي بايد در بارداري خود بين 5/11 تا 5/15 کيلوگرم افزايش وزن داشته باشد. اگر وزن زياد نشود، کودک و البته سلامتي مادر به خطر مي‌افتد. خانم‌ها در اين ماه هاي نخست شايد به دليل تهوع، حتي وزن هم از دست بدهند اما بايد تلاش کنند با حمايت شما و توصيه‌هاي پزشک کم‌کم و مرتب در وعده‌هاي کوچک غذاي مقوي و کم حجم بخورند. اگر همسرتان را حمايت کنيد، مطمئن باشيد او در سه ماهه آخر اضافه وزن طبيعي خواهد داشت که اين امر نشانه‌اي از سلامت او و جنين شما خواهد بود.
راستي، حواس‌تان به داروهايي که مصرف مي‌کند، هست؟ اگر همسرتان براي جوش‌هاي صورت از قرص آکوتان استفاده مي‌کرده مبادا در اين دوره آن را بخورد چون احتمال مشکلات جنين و حتي سقط را در سه ماهه اول بارداري مي‌افزايد. البته نبايد بي‌جهت و با هر علامتي مثل لکه بيني يا ترشحات خوني از واژن قيل و قال راه بيندازيد. همسرتان به اندازه کافي در اين لحظه دچار استرس شود، شما بايد برخود مسلط شويد و او را آرام کنيد. کافي است بلافاصله با پزشک مشورت کنيد و از همسرتان بخواهيد در بستر استراحت کند. هر چند فعاليت نمي‌تواند علت سقط باشد اما معمولا هيچ روش يا دارويي وجود ندارد که مانع از سقط خود به خودي در زنان باردار شود. گاهي تهديد به سقط، با برخي اقدامات از جمله همين استراحت رفع مي‌شود و همه اين موارد به سقط مي‌انجامد. در اين مدت سعي کنيد به همسرتان استرس وارد نکنيد، با اينکه ناراحتي‌هاي روحي نمي‌تواند علت سقط در سه ماهه نخست باشد اما بر سلامت جنين و مادر اثرگذار است. شما هم سعي کنيد در جلسه مراقبت از بارداري با همسرتان برويد و در حضور پزشک سوالات نگران‌کننده‌تان را بپرسيد.
منبع:www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط