اين غذاها مو را سياه مي کنند!

تازه ترين تحقيقات پزشکي ثابت کرده اند که کمبود فلزاتي همچون منگنز، روي، تيتانيوم، آهن و مس از عوامل اصلي در سفيد شدن و شکنندگي موها به حساب مي آيند. طبق نظر متخصصان تغذيه، افرادي که دچار سفيدي مو هستند، بايد مصرف سبزيجات و ميوه هايي چون سير، پياز، موسير، تره، سيب، گلابي و هلو که داراي منگنز هستند را
دوشنبه، 9 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اين غذاها مو را سياه مي کنند!

اين غذاها مو را سياه مي کنند!
اين غذاها مو را سياه مي کنند!


 





 
تازه ترين تحقيقات پزشکي ثابت کرده اند که کمبود فلزاتي همچون منگنز، روي، تيتانيوم، آهن و مس از عوامل اصلي در سفيد شدن و شکنندگي موها به حساب مي آيند. طبق نظر متخصصان تغذيه، افرادي که دچار سفيدي مو هستند، بايد مصرف سبزيجات و ميوه هايي چون سير، پياز، موسير، تره، سيب، گلابي و هلو که داراي منگنز هستند را در برنامه غذايي خود بگنجانند.
مصرف مواد غذايي حاوي مس و منگنز در جلوگيري از سفيدي مو بسيار موثر است. يافته هاي موجود نشان مي دهد در ميان داروهاي گياهي، جوشانده سبوس گندم، مصرف سنبل الطيب، خوردن روزانه يک قاشق مرباخوري از مخلوط پودر سبوس برنج و شکر يا نبات ساييده شده و قرار دادن نان جو در دستور رژيم غذايي نيز در حفظ رنگ مو و کاهش موهاي سفيد مؤثر است.
مس نيز از جمله عناصري است که مي تواند بر پوست و مو تاثير بگذارد و حتي از سفيد شدن مو هم جلوگيري کند. خوراکي هايي همچون نخودفرنگي، قارچ، آجيل، لوبيا، عدس، گوجه فرنگي، موز، آلو، سويا و سيب زميني از جمله غذاهايي هستند که مقدار قابل توجهي مس را در خود جا داده اند.
فقط پيري، مو را سفيد نمي کند. کمبود ويتامين B12، بيماري تيروييد، سيگار کشيدن (واقعيت آن است که سرعت سفيد شدن مو در سيگاري ها چهار برابر افراد غيرسيگاري است)، کم خوني، رژيم هاي سخت و طولاني مدت، عوامل ارثي، بيماري ها و افزايش گلبول هاي سفيد خون نيز باعث سفيدي زودهنگام و بيش از حد موها مي شود.
منبع:نشريه کوچه ما، شماره 14.



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط