به ثانيه اي تان برکت بدهيد

زندگي ما آدم ها از آجرهايي ساخته مي شود که اسمش را زمان مي گذاريم. اگر بتوانيم اين آجرها را مرتب روي همديگر بگذاريم و از آنها يک ساختمان باشکوه بسازيم. زندگي مان از اين رو به آن رو خواهد شد. شايد براي شما هم پيش آمده باشد که حوصله تان از هدر دادن وقتي که داريد، سر رفته باشد.به قول متخصصان موفقيت، درست
سه‌شنبه، 10 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
به ثانيه اي تان برکت بدهيد

به ثانيه اي تان برکت بدهيد
به ثانيه اي تان برکت بدهيد


 





 
زندگي ما آدم ها از آجرهايي ساخته مي شود که اسمش را زمان مي گذاريم. اگر بتوانيم اين آجرها را مرتب روي همديگر بگذاريم و از آنها يک ساختمان باشکوه بسازيم. زندگي مان از اين رو به آن رو خواهد شد. شايد براي شما هم پيش آمده باشد که حوصله تان از هدر دادن وقتي که داريد، سر رفته باشد.به قول متخصصان موفقيت، درست عمل کردن به برنامه هايي که طراحي مي کنيم. باعث اعتياد به پيشرفت در ما مي شود. اصلاً باعث مي شود حال مان خوب و خوب تر شود و اين ماجرا همين طور ادامه داشته باشد.
صبح ها يکي، دو ساعت زودتر از خواب بيدار شويد:
قديمي ها يک چيزي مي دانستند که مي گفتند :«سحرخيز باش تا کامرا شوي.» وقتي آدم سحرخيز مي شود، زندگي اش برکت پيدا مي کند و کارهاي بيشتري را مي تواند انجام بدهد. لابد خودتان اين ماجرا را بارها امتحان کرده ايد: روزي که مي خواستيد با دوستان تان به کوه برويد و در تاريک، روشن هوا بيدار شده و راه افتاده ايد، حال تان خيلي بهتر از وقتي بوده که 9 ، 10 صبح بيدار شده ايد.
تماشاي تلويزيون را کمتر و کمتر کنيد: چه خبراست همه اش پاي تلويزيون نشسته ايد؟ تلويزيون آدم را جادو مي کند و يکي از سارقان بالقوه و در بيشتر مواقع بالفعل وقت ماست. با اين تماشا کردن ها، چه چيزي به ما اضافه مي شود؟ سوادمان بيشتر مي شود، پول بيشتري در مي آوريم، مطالعه بيشتري مي کنيم يا ... ؟ البته تماشاي بعضي از برنامه هاي تلويزيون مي تواند باعث پيشرفت ما شود، اما بهتر است اين برنامه ها را از قبل انتخاب و همين طور براي وقت گذراني پاي گيرنده هاي مان ننشينيم.
فقط به زمان حال عشق بورزيد: گذشته و آينده ارزشمند است، اما هيچ وقت ارزشش به زمان حال نمي رسد. اگر يک پاي تان را روي آينده بگذاريد و يک پاي تان را روي گذشته، ديگر پايي براي گذاشتن روي زمان حال نخواهيد داشت و با کله به زمين خواهيد خورد.عزيزترين دايي شما همين زمان حال است که با آن مي توانيد عشق بيافرينيد، دوستي ايجاد کنيد، ثروت خلق کنيد و خودتان را رشد بدهيد. به گذشته و آينده هم، در حد خودش توجه کنيد؛ نه بيشتر و نه کمتر.
زمان هاي مرده را دريابيد: در شهرهاي بزرگ مخصوصاً تهران، ترافيک بيداد مي کند و زمان هاي زيادي، صرف رفت و آمد مي شود.ازاين زمان ها استفاده کنيد؛ مطالعه کنيد يا به چيزهايي که دوست داريد و بعداً مي خواهيد به آنها فکر کنيد، بينديشيد.حالا که وقت داريد و در ترافيک هستيد، به اينها فکر کنيد، نه وقتي در خانه يا اداره هستيد و بايد وقت تان را به خانواده يا کار اختصاص بدهيد. به زندگي و وقت خودتان برکت بدهيد. برکت دادن، ازهمين چيزهاي کوچک شروع مي شود. وقتي که انجام شان داديد، مي فهميد که برکت، برکت مي آفريند و ديگر زماني براي ازدست دادن نداريد. بالاترين برکت هم، در سحرخيزي است که تا آخر روز، شما را شارژ مي کند. پاينده باشيد.
منبع:نشريه کوچه ما، شماره 12.



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط