اهمیت نظافت لباس‎خواب

شايد شما جزو آن دسته از افرادي باشيد که لباس‌هاي نو و تازه‌اي را که خريداري کرده‌ايد بدون شستن اوليه بپوشيد.. توصيه مي‌کنم قبل از استفاده اوليه لباس خود را شسته و بعد آن را بپوشيد. واقعيت اين است که از لحاظ علمي اين کار به ويژه در رابطه با لباس‌هاي زير بسيار توصيه
سه‌شنبه، 10 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اهمیت نظافت لباس‎خواب

اهمیت نظافت لباس‎خواب
اهمیت نظافت لباس‎خواب


 

نويسنده:دکتر فريده مهتي‌پور/ متخصص پوست و مو




 
شايد شما جزو آن دسته از افرادي باشيد که لباس‌هاي نو و تازه‌اي را که خريداري کرده‌ايد بدون شستن اوليه بپوشيد..
توصيه مي‌کنم قبل از استفاده اوليه لباس خود را شسته و بعد آن را بپوشيد. واقعيت اين است که از لحاظ علمي اين کار به ويژه در رابطه با لباس‌هاي زير بسيار توصيه مي‌شود. دليل اين امر آن است که به هنگام تهيه در بافت پارچه و رنگ‌آميزي آن همواره مقداري آلودگي در پارچه و بافت اوليه ايجاد مي‌شود که اين موضوع به هنگام حمل و نقل پارچه و نگهداري آن قبل از فروش و همچنين به هنگام دوخت و دوز آن در کارگاه‌ها و کارخانه‌هاي تهيه و توليد، افزايش مي‌يابد. در تمامي اين مراحل چنانچه دقت کافي به عمل نيايد يا کارگاه موردنظر براي توليد لباس فاقد استانداردهاي بهداشتي لازم باشد امکان تماس پارچه يا لباس توليدي با خاک، گرد و غبار يا سطوح غيربهداشتي افزايش مي‌يابد. بنابراين به ويژه در مورد لباس زير و لباس خواب که در تماس مستقيم با بدن هستند رعايت اين مساله قابل توصيه است.

اهمیت نظافت لباس‎خواب

در مورد لباس‌هاي ديگر از جمله پيراهن زنانه و بلوزها چنانچه اين لباس‌ها قبل از فروش قابل پرو کردن باشند، به نحوي که افراد ديگري قبل از فرد خريدار لباس را مکرر به تن کرده باشند، براي جلوگيري از بيماري‌هاي قارچي و ميکروبي شايع در جامعه شستشوي لباس توصيه مي‌شود اما اگر پرو لباس امکا‌ن‌پذير نباشد و لباس از روي سايز فروخته شود، شستشو ضرورت چنداني ندارد. در هر صورت، يک شستشوي ساده قبل از مصرف مي‌تواند لباس شما را از گرد و خاک، پرزهاي سطحي لباس يا انواع آلودگي‌هاي قارچي پاک کند و شما با خيال آسوده‌تري از آن استفاده کنيد.
منبع:www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.