كولاك بازي هاي استراتژيك

كمپاني Blizzard را مي توان از آن دسته از كمپاني هاي بازي سازي دانست كه كيفيت بازي هايش در درجه اول قرار دارد و شايد همين دليل باعث شده است كه بازي هاي اين كمپاني با فاصله هاي زماني زيادي از يكديگر عرضه شوند. امسال از آن سال هايي بود كه يكي از بازي هاي مطرح اين كمپاني به نام Star Craft II منتشر شد و ماهم به
چهارشنبه، 11 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
كولاك بازي هاي استراتژيك

كولاك بازي هاي استراتژيك
كولاك بازي هاي استراتژيك


 

نويسنده : مجيد نوردوست




 

بليزارد ؛ كم كار و گزيده كار
كمپاني Blizzard را مي توان از آن دسته از كمپاني هاي بازي سازي دانست كه كيفيت بازي هايش در درجه اول قرار دارد و شايد همين دليل باعث شده است كه بازي هاي اين كمپاني با فاصله هاي زماني زيادي از يكديگر عرضه شوند. امسال از آن سال هايي بود كه يكي از بازي هاي مطرح اين كمپاني به نام Star Craft II منتشر شد و ماهم به همين دليل به معرفي اين كمپاني بازي سازي پرداختيم.
بازيكنان زيادي ـ مخصوصا آنهايي كه بازي هاي استراتژيك و نقش آفرين علاقه دارند ـ نام كمپاني Blizzard را به خوبي مي شناسند. Blizzard در فوريه سال 1991 فعاليت خود را زمينه ساخت بازي هاي رايانه اي آغاز كرد و از آن زمان تا كنون بازي هاي زيادي را براي كامپيوترهاي شخصي ساخته است . اين كمپاني را سه نفر از فارغ التحصيلان دانشگاه UCLA (مايكل مورهايم ، آلن ادام و فرانك پيرس) تاسيس كردند.
پيش از سال 1994 اين كمپاني در زمينه پورت بازي هاي مختلف روي كنسول هاي مختلف فعاليت مي كرد اما وقتي بازي Warcraft : Orcs and Humans را ساختند ، موفقيتشتان آغاز شد .
موفقيت هاي چشمگير اين بازي روي PC باعث شد تا از اين كمپاني بازي ديگري از جمله World of Warcraft, Starcraft, Diablo را هم خلق كند. هر كدام از اين بازي ها موفقيت هاي زيادي به دست آوردند و مي توان آن را نماد بازي هاي در سبك اكشن دانست؛ چرا كه تا امروز بسياري از استديوهاي بازي سان اين عنوان ها را الگوي خود قرار داده اند.
 

رئيس كمپاني Blizzard
 

مايكل مورهايم رئيس و بنيانگذار كمپاني Blizzard است . مورهايم اين كمپاني را با دو تن از هم دانشگاهي هايش تاسيس كرد كه اكنون تبديل به يكي از بزرگ ترين كمپاني هاي بازي سازي شده اند. ايده هاي او باعث شد تا بازي هايي مانندWarcraft ,Diablo و از همه مهم تر World of Warcraft ساخته شوند.
در سال 2008 مورهايم به دليل ساخت بازي World of Warcraft در پنجاه و نهمين دوره مراسم Technology& Engineering Emmy Awards مورد ستايش قرار گرفت و جايزه بهترين سازنده را از آن خود كرد.
او و جان مك و دون داگلو تنها افرادي هستند كه اين جايزه را از صنعت بازي هاي رايانه دريافت كرده اند.

Warcraft +15
 

اگر بخواهيم چند عنوان از بازي هاي اعتياد آور كامپيوتر هاي شخصي را نام ببريم ، قطعا سري بازي هاي Warcraft يكي از آنها خواهد بود. بازي Warcraft يكي از معروف ترين بازي هاي ساخته شده توسط Blizzard است كه طرفداران بسياري دارد . افراد زيادي روزها و شب هاي متمادي پاي اين بازي نشسته و عمر خود را صرف آن كرده اند.
نسخه هاي ابتدايي اين عنوان بيشتر حال و هواي استراتژيك داشتند و المان هاي نقش آفريني در آنها به چشم مي خورد. اما همين چاشني نقش آفريني به يكي از نقاط قوت اين بازي تبديل شد . نبرد چهار نژاد Human, Orc, Elf و Undead كه هر كدام نقاط قوت و ضعف خاص خود را داشتند، اين بازي رابه يك بازي بسيار هيجان انگيز و جذاب تبديل كرده است . اما مهم ترين و جذاب ترين قسمتي كه هنوز باعث مي شود بازيكنان اين بازي را كنار نگذارند ، قسمت آن لاين و چند نفره آن است . مودها و نقشه هاي مختلف ، هيجان و جذابيت اين عنوان را چند برابر كرده ، تا جايي كه هنوز هم بازيكن ها آن را به ديگر بازي هاي اين ژانر ترجيح مي دهند.

Diablo +18
 

يكي ديگر از عنوان هاي محبوب كمپاني ، Blizzard، بازي Diablo بوده كه تاكنون دو نسخه از آن از سوي Blizzard عرضه شده است . اين بازي هم همانند ديگر بازي هاي ساخته شده توسط اين كمپاني طرفداران بيشماري دارد. Diablo را مي توان به نوعي سرآغاز بازي هاي اكشن ـ نقش آفريني روي رايانه هاي شخصي دانست . بازيكن ها با انتخاب يك نژاد از بين سه نژاد Warrior, Rogue و Sorcerer وارد دنياي افسانه اي و تاريك Diablo شده و جنگ براي آنها ازهمين نقطه آغاز مي شود. سال 1997 اولين نسخه اين بازي عرضه شد كه موفقيت هاي زيادي براي Blizzard به ارمغان آورد . همين مسأله باعث شد تا اين كمپاني نسخه دوم Diablo را در سال 200 راهي بازار كند.
اكنون كه ده سال از زمان عرضه نسخه دوم اين بازي مي گذرد ، بازيكنان زيادي براي عرضه نسخه سوم آن لحظه شماري مي كنند. هر چه باشد اين بازي يكي از عنوان هاي بسيار معروف در سبك نقش آفريني است .
داستان بسيار خوب و بخش چند نفره بسيار جذاب را مي توان از نكات بسيار خوب Diablo دانست ؛ چرا كه در آن زمان ، اين بازي در قسمت آن لاين و انجام بازي به صورت چند نفره بسيار عالي عمل كرد . اين بازي را مي توان به روش هاي مختلفي مانند ، LAN IPX protocol ، به وسيله مودم و يك خط تلفن ، اتصال دو رايانه شخصي با يك كابل شبكه يا به صورت آن لاين تحت شبكه Battle net انجام داد.
منبع:نشريه دانستنيها شماره 89



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط