مبادا به آرايش معتاد شويد

براي بعضي خانم‌ها، گم شدن کيف لوازم آرايش يعني مصيبت بزرگ؛ چون استفاده از لوازم آرايشي برايشان به عادت تبديل شده و بعضي‌ها حتي قبل از شستن صبحگاهي صورت‌شان، اول سراغ ميز آرايش مي‌روند. اگر شما همچنين عادت اشتباهي داريد، بهتر است کمي روي خودتان کار کنيد تا اين عادت را کنار بگذاريد. ما به شما مي‌گوييم که
شنبه، 14 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مبادا به آرايش معتاد شويد

مبادا به آرايش معتاد شويد
مبادا به آرايش معتاد شويد


 

نويسنده:دکتر شکيلا نيکنام




 

خداحافظي با لوازم آرايش در 5 مرحله
 

براي بعضي خانم‌ها، گم شدن کيف لوازم آرايش يعني مصيبت بزرگ؛ چون استفاده از لوازم آرايشي برايشان به عادت تبديل شده و بعضي‌ها حتي قبل از شستن صبحگاهي صورت‌شان، اول سراغ ميز آرايش مي‌روند. اگر شما همچنين عادت اشتباهي داريد، بهتر است کمي روي خودتان کار کنيد تا اين عادت را کنار بگذاريد. ما به شما مي‌گوييم که چگونه قدم به قدم استفاده از لوازم آرايشي را کنار بگذاريد و با زيبايي طبيعي‌تان ارتباط برقرار کنيد.
اعتماد به نفس داشته باشيد: اولين قدم براي کنار گذاشتن استفاده از لوازم آرايشي اين است که روي اعتماد به نفس‌تان کار کنيد. شايد شما سال‌ها فکر مي‌کرديد که فقط با استفاده از يک خط‌چشم و رژلب زيبا خواهيد شد ولي بهتر است روي اين عادتان کار کنيد. اگر به خودتان اعتماد به نفس کافي نداريد، چند لحظه بدون آرايش جلوي آينه بايستيد و روي نقاط قوت چهره‌تان متمرکز شويد و از اين به بعد به همان نقاط قوت فکر کنيد. شما مي‌توانيد کتاب‌هاي افزايش اعتماد به نفس را هم مطالعه کنيد و تلاش کنيد ديگران را با شخصيت و رفتارتان تحت تاثير قرار دهيد نه با زيبايي ظاهري. شايد فکر کنيد اگر روزي بدون آرايش در مقابل ديگران ظاهر شويد، ديگران شما را زشت خواهند يافت ولي در بيشتر موارد اگر جسارت داشته باشيد و اين کار را انجام دهيد، ديگران حتي متوجه تغيير صورت شما نخواهند بود.
زيبايي طبيعي را امتحان کنيد: توصيه دوم ما اين است که به جاي استفاده از لوازم آرايشي، محصولات طبيعي را جايگزين لوازم‌ آرايشي روي ميز آرايشتان کنيد. براي اين منظور شما نياز به يک کرم مرطوب‌کننده، يک کرم ضدآفتاب، کرم ويتامين A براي تقويت پوست لب خواهيد داشت. داشتن يک کرم روز و يک کرم شب، محصولات سلامت و زيبايي پوست شما را کامل مي‌کند. شما با داشتن يک کرم شب و يک کرم روز خوب مي‌توانيد، مواد مورد نياز پوست‌تان را فراهم کنيد.يک کرم ضدآفتاب خوب پوست شما را در برابر اشعه آفتاب محافظت مي‌کند و از اثر لک آفتاب بر پوست شما پيشگيري خواهد کرد. پوست لب دايم در تماس با دندان‌ها و هواي سرد زمستان است. اگر شما عادت به کندن پوست لبتان را داشته باشيد، پوست لب‌هاي شما ترک خورده و زخمي به نظر مي‌رسند، با استفاده از کرم ويتامين A شما به پوست لب‌هايتان اين امکان را مي‌دهيد تا دوباره بازسازي شود و سالم و زبيا به نظر برسد. خريد يک شيرپاک‌کن خوب و کرم لايه‌بردار ضعيف هم مي‌توانند به شما کمک کنند تا پوستي بهتر داشته باشيد.

مبادا به آرايش معتاد شويد

زير نظر يک متخصص پوست و مو باشيد: حتما شما هم خانم‌هايي را ديده‌ايد که پوستي فوق‌العاده جوان و شاداب دارند، چنين صورت‌هايي به دليل طراوت و سلامت پوست‌شان چهره‌هايي زيبا و جذاب به شمار مي‌روند. اصولا داشتن پوستي سالم، شفاف و جوان يکي از معيارهاي چهره زيبا است. بنابراين اگر پوست صورت شما پر از جوش و آکنه است و يا خال‌هاي بزرگ و بدشکلي روي پوست صورت شما وجود دارد و يا از خشکي و اگزماي پوست صورت به خصوص در نواحي دور لب و يا چانه و يا زواياي بيني در عذابيد، راهش اين نيست که اين اشکالات پوستي را با کرم‌‌پودرهاي گريم و يا چند لايه‌ کرم‌پودر پايه و اصلي بپوشانيد، چون همين محصولات آرايشي مي‌توانند باعث التهاب و خارش پوست صورت شما شوند. بهترين کار اين است که زير نظر يک متخصص پوست و مو روي پوست خودتان کار کنيد. متخصص پوست مي‌تواند با تجويز کرم‌هاي لايه‌بردار و يا تقويت کننده پوست باعث تقويت و سلامت پوست صورت شما شود و در عين حال با استفاده از داروها و يا ليزرها به حذف اين نواقص پوستي کمک کند. اگر پوست شما سالم، شفاف، شاداب و زنده باشد خواهيد ديد که اصلا به استفاده از کرم‌پودر نيازي نخواهيد داشت. اگر شما مطمئن باشيد که پوستي خوب داريد ديگر احساس نياز نمي‌کنيد که روي آن را با چند لايه کرم‌پودر بپوشانيد.
به موها و ناخن خودتان برسيد: فراموش نکنيد هميشه مرتب بودن، زيبايي را برايتان به ارمغان مي‌آورد. براي رسيدگي به موها و ناخن‌هايتان لازم نيست چند لايه لاک بزنيد و يا از ناخن مصنوعي و ناخن کاشته شده استفاده کنيد. لازم نيست هر روز يک دنيا ژل وموس را روي موهايتان خالي کنيد. به جاي آن يک ست مانيکور، پديکور خوب براي خودتان در منزل بخريد و ناخن‌هايتان را هميشه مرتب نگه داريد. با محصولات شامپو و نرم‌کننده مناسب، موهايتان را حالت و فرم دهيد. مطمئن باشيد موهاي سالم و خوب نيازي به ژل و موس نخواهند داشت.
استفاده از لوازم آرايش را کم کنيد: اگر برايتان سخت است که يک باره استفاده از لوازم آرايش را کنار بگذاريد مي‌توانيد از اين روش استفاده کنيد و استفاده از لوازم آرايش را کم کنيد. براي پوشاندن پوست صورت‌تان از يک ضدآفتاب همراه با مواد روشن‌کننده پوست استفاده کنيد. اين محصولات هم پوست شما را در برابر آفتاب محافظت مي‌کنند و هم به پوست شما کمي‌رنگ مي‌دهند. به جاي استفاده از خط‌چشم، فقط از يک لايه ريمل روي مژه‌هايتان استفاده کنيد. با اين روش چشم‌ها کمي بزرگ‌تر به‌نظر مي‌رسند. مي‌توانيد از کمي رژ گونه براي رنگ کردن به گونه‌ها، بيني، چانه و پيشاني خودتان استفاده کنيد. براي اين کار برس رژگونه را بدون فرو بردن در ظرف آن، فقط روي اين بخش‌هاي صورت خودتان بماليد تا کمي گرد رنگي روي اين بخش‌ها بنشيند. با اين روش شما استفاده از لوازم آرايش را به‌تدريج، کم کرده و مي‌توانيد به مرور زمان استفاده از اين محصولات را کلا کنار بگذاريد.
منبع: http://www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.