خوش‌پوشي در پنج دقيقه

پيراهن‌هاي مردانه‌اي‌ شايد مناسب يك سفر تفريحي در سواحل شمالي كشورمان باشند ولي براي مهماني رسمي مناسب نيستد. خانم‌ها مي‌دانند که خريدن لباس براي آقايان خيلي دشوار است ولي خود آقايان چنين مشكلي ندارند و در همان فروشگاه اول لباس دلخواه‌شان را مي‌خرند و قال قضيه را مي‌کنند. فقط خريدن لباس مردانه مهم نيست. اين هماهنگ كردن كت و شلوار و پيراهن و كفش است كه از شما مرد خوش‌پوش و مرتبي مي‌سازد.
شنبه، 14 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خوش‌پوشي در پنج دقيقه

خوش‌پوشي در پنج دقيقه
خوش‌پوشي در پنج دقيقه


 






 

راهنماي انتخاب لباس براي آقايان
 

پيراهن‌هاي مردانه‌اي‌ شايد مناسب يك سفر تفريحي در سواحل شمالي كشورمان باشند ولي براي مهماني رسمي مناسب نيستد. خانم‌ها مي‌دانند که خريدن لباس براي آقايان خيلي دشوار است ولي خود آقايان چنين مشكلي ندارند و در همان فروشگاه اول لباس دلخواه‌شان را مي‌خرند و قال قضيه را مي‌کنند. فقط خريدن لباس مردانه مهم نيست. اين هماهنگ كردن كت و شلوار و پيراهن و كفش است كه از شما مرد خوش‌پوش و مرتبي مي‌سازد.

انتخاب پارچه كت و شلوار
 

بسياري از آقايان ايراني قد بلند هستند، بنابراين نيازي ندارند از شگردهاي انتخاب لباس براي بلندتر شدن قدشان استفاده كنند. اگر شما از اين گروه از آقايان هستيد، در انتخاب پارچه كت و شلوارتان دقت كنيد تا بلندتر از آنچه هستيد، به نظر نياييد. شما بايد كت و شلوارهايي را كه در پارچه آن راه‌هاي ريز عمودي کار شده است، كنار بگذاريد. كت شلوارهاي با راه‌هاي افقي و يا پارچه‌هاي پيچازي كه نقش‌هاي پنجره‌اي دارند، مناسب شماست. اگر شما لاغر هستيد، از انتخاب پارچه‌هايي كه به تن شما مي‌چسبند، خودداري كنيد و به جاي آن، پارچه‌هايي را برگزينيد كه كمي ‌شل‌تر روي تن شما مي‌نشينند. برعكس، اگر شما قد و قامت بلندي نداريد، به سراغ كت و شلوارهايي برويد كه در پارچه آن راه‌هاي عمودي وجود دارد. ژاكت‌ها وكت‌هاي خيلي بلند مناسب شما نيست.

چه كفشي؟
 

انتخاب كفش مردانه هم قوانين ويژه‌اي‌ دارد. (هميشه كفشي را انتخاب كنيد كه رنگ شلوارتان باشد ويا تيره تر باشد.) لازم نيست جوراب‌هاي‌تان به‌طور دقيق رنگ كفش‌تان باشد. اگر روي شلوارتان كمربند بسته‌ايد، سعي كنيد كفشي بپوشيد كه هم‌رنگ كمربندتان باشد. اگر جين‌پوش هستيد، تقريبا مي‌توانيد هر رنگ و مدل كفشي را با آن بپوشيد. فقط كفش‌هايي كه زياد براق هستند مناسب جين نيستند. چكمه، كفش‌كتاني، صندل و كفش مردانه چرمي‌همه با جين جور در مي‌آيند ولي بايد بر اساس پيراهني كه پوشيده‌ايد، آن را با جين بپوشيد. رنگ كفش‌تان با رنگ شلوارتان بايد هماهنگي داشته باشد. (كفش مشكي با شلوار مشكي يا خاكستري جور مي‌شود. اگر كفش قهوهاي داريد، آن را با شلوار قهوهاي، زغالي وسبز بپوشيد).

چه رنگي؟
 

رنگ‌ها در لباس‌هاي مردانه معجزه مي‌كنند ولي به ياد داشته باشيد استفاده از بعضي رنگ‌ها در زمان به‌خصوصي از سال بهتر است. براي مثال، لباس‌هاي در مايه زرد اغلب براي تابستان، رنگ‌هاي، قهوه‌اي، سبز و زرشکي براي پاييز مناسب است. پوشيدن لباس زرد رنگ در پاييز و لباس سبز در تابستان کمي ‌نامتناسب است. يک لباس روشن را با دو لباس تيره يا يک لباس تيره را با دو لباس روشن سِت کنيد. براي مثال، کت و شلوار زغالي، پيراهن سفيد و دستمال‌گردن قرمز، يا کت و شلوار خرمايي با پيراهن زرد و دستمال گردن سبز، يا شلوار خاکي با يک پيراهن آبي تيره. رنگ‌هاي تيره شما را لاغرتر نشان مي‌دهد، درحالي‌که رنگ‌هاي روشن برجسته شده و چاق‌تر نشان‌تان مي‌دهد. رنگ‌هاي تيره رسمي‌تر از رنگ‌هاي روشن است. كت و شلوار‌هاي تيره رنگ را براي جلسات رسمي‌اداري كنار بگذاريد.

كوتاه؟ بلند؟ عضلاني؟
 

هنگام انتخاب لباس، فرم بدني‌تان را هم مدنظر قرار دهيد. اگر قد كوتاه هستيد، نبايد کفش‌هاي پاشنه‌دار يا چکمه‌هاي ساق بلند بپوشيد. اين‌گونه کفش‌ها هيچ کمکي به بلندتر به نظر آمدن شما نمي‌کند. سعي کنيد حتي‌الامکان از لباس‌هاي آستين بلند و شلوارهاي پارچه‌اي‌ استفاده کنيد چون اين‌گونه لباس‌ها موجب مي‌شوند دست‌ها و پاهاي شما بلندتر به نظر برسند. در ضمن، طرح پارچه لباسي که شما انتخاب مي‌کنيد بسيار مهم است. ژاکت‌هايي که در يک طرف خود دکمه دارند و شلوار پارچه‌اي يا جين که مدل راسته باشند، نيز براي شما مناسب‌اند. اگر قد و قامتي بلند داريد، نبايد از سر تا نوک پا يکرنگ باشيد و از پوشيدن جليقه يا ژاکت‌هاي صاف و بدون مدل، يا ژاکتي که در جلو، زيپ دارد، بپرهيزيد. جليقه‌هاي کوتاه که تا کمر شما مي‌رسند هم موجب قد بلندتر شدن شما مي‌شوند. شما بايد سعي کنيد از جليقه و ژاکت‌هايي که در دوطرف دکمه دارند و نيز از شلوارهاي کمر کوتاه، بيشتر استفاده کنيد. از شلوارهايي استفاده کنيد که رنگ تيره دارند و از پارچه نسبتا سفتي تهيه شده‌اند. بهتر است جنس شلوار با جنس پيراهن يا ژاکت شما متفاوت باشد. اگر از آقايان درشت هيکل و چاق به شمار مي‌رويد، نبايد از لباس‌هايي مانند جليقه‌هاي بادگير و يا در کل لباس‌هايي که يک لايه اضافه دارند، استفاده کنيد.
در ضمن بايد دقت کنيد سايز دور گردن لباس رسمي‌ که انتخاب مي‌کنيد، به‌طور دقيق اندازه گردن و يا حداکثر يک سايز بزرگ‌تر باشد. در هنگام خريد لباس، سعي کنيد که بلوزهاي بزرگ را با بافت‌هاي درشت انتخاب کنيد و از پوشيدن جليقه‌هاي ايستاده بپرهيزيد. پارچه لباس‌هايتان هم نبايد خيلي سفت و محکم باشد. در مقابل لباس‌هاي يقه هفت، با طرح‌هاي عمودي و لباس‌هاي يقه باز و نيز جليقه‌هاي سه يا چهار دکمه، برازنده شماست. بهتر است به جاي بلوزهاي بزرگ و گشاد، از بلوزهاي کشباف با رنگ‌هاي تيره و شلوار آزاد و راحت، استفاده كنيد. آقاياني که شکم بزرگي دارند نبايد از کت‌هاي کمر باريک و يا هر پوششي که موجب برآمده شدن شکم مي‌شود، استفاده کنند. اين افراد نبايد کمربند خود را روي شکم‌شان ببندند. نبايد همانند افراد لاغر اندام، لباس‌هايي با پارچه براق و رنگ روشن بپوشند. در مقابل بايد سعي کنند که از لباس‌هاي تيره رنگ با جنس کتان يا لنين و شلوارهايي که روي کمر قرار مي‌گيرند، استفاده کنند.

چه جنسي؟
 

پيراهن‌هاي مردانه جنس‌هاي متفاوتي دارند و اين بستگي به بودجه شما دارد كه بخواهيد چقدر پول براي يك پيراهن بپردازيد. پيراهن‌هاي مردانه نخي اين حسن را دارند كه نرم‌اند و در طول روز در آن احساس راحتي مي‌كنيد، به راحتي هم چروك نمي‌شوند و مي‌توانيد در طول يك روز كاري بدون نگراني از چروك شدن، آن را بپوشيد. رنگ‌هاي روشن پيراهن‌هاي نخي براي هر فصلي مناسب‌اند. اگر مي‌خواهيد در تابستان احساس خنكي كنيد، پيراهن‌هاي مردانه از جنس لنين را انتخاب كنيد ولي فراموش نكنيد که اين جنس لباس مردانه به راحتي چروك مي‌شود و بايد وقت بيشتري براي اتو كردن آن صرف كنيد.
منبع: http://www.salamat.com



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.