5 سوال درباره کاشت مو

نه؛ اما خانم‌ها به ندرت دچار طاسي کامل و شديد مي‌شوند و در صورت بروز چنين مشکلي، اگر در ناحيه پس سر موهاي ضخيم و سالمي وجود داشته باشد، اين کار به راحتي انجام مي‌گيرد.
دوشنبه، 16 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
5 سوال درباره کاشت مو

5 سوال درباره کاشت مو
5 سوال درباره کاشت مو


 

نويسنده:دکتر ميرهادي عزيزجلالي*




 
مشاوره کاشت مو به صورت خصوصي و با حفظ اسرار مراجعه‌کننده توسط پزشک متخصص کاشت مو انجام مي‌گيرد. در اين مشاوره، ابتدا متخصص، بيمار را معاينه کرده و ميزان طاسي و تعداد موهايي را که مي‌شود به وي از ناحيه مخزن (ناحيه پشت‌سر) پيوند زد، تخمين مي‌زند و به بيمار توضيحات لازم را در زمينه کاشت مو و روش کار مي‌دهد. بسته به علاقه شخص مراجعه‌کننده يک طراحي اوليه به وي پيشنهاد مي‌شود و راجع به مزايا و مشکلات کار توضيح داده مي‌شود. معمولا مراجعان درباره هزينه کار پرس‌وجو مي‌کنند. پاسخ به اين سوال اين‌گونه خواهد بود. که بسته به تعداد موهاي مورد لزوم و ممکن و تعداد جلساتي که احتياج به عمل جراحي است، هزينه عمل متفاوت خواهد بود؛ و اما پاسخ به پنج سوال رايج در همين خصوص:

1 کاشت مو مخصوص آقايان است؟
 

نه؛ اما خانم‌ها به ندرت دچار طاسي کامل و شديد مي‌شوند و در صورت بروز چنين مشکلي، اگر در ناحيه پس سر موهاي ضخيم و سالمي وجود داشته باشد، اين کار به راحتي انجام مي‌گيرد.

2 کاشت مو خطر دارد؟
 

نه؛ کاشت مو، نوعي جراحي کوچک و سريع بوده و با بي‌حسي موضعي صورت مي‌گيرد و براي مثال کاشت تعداد 1500 تا 2000 تار مو طي 3 تا 4 ساعت انجام مي‌پذيرد و بيمار پس از عمل مي‌تواند به منزل رفته و از روز بعد همه کارهاي عادي خود را انجام دهد. در حقيقت مي‌توان گفت که عوارض اين نوع جراحي بسيار کم است.

3 در حين عمل، بيمار چه وضعيتي خواهد داشت؟
 

شخص در حين درمان معمولا مي‌تواند چاي يا نوشيدني ميل کند يا راديو و موسيقي گوش دهد يا تلويزيون نگاه کند.

4 بعد از عمل چه مي‌شود؟
 

پس از اتمام درمان، يک پانسمان نسبتا نرم روي سر قرار گرفته مي‌شود که مي‌توان آن را نيز با يک کلاه پشمي نرم پوشش داد. اين پانسمان را نيز مي‌توان 24 تا 36 ساعت بعد در خانه يا در موقع استحمام زير دوش آب خارج کرد يا در صورت لزوم در کلينيک به راحتي برداشت. مراقبت‌هاي معمولي که اشخاص در زمينه نگهداري و سلامت موهاي خود قبل از عمل مي‌کرد نيز بعد از 2 تا 3 روز به شکل عادي مي‌تواند صورت گيرد.

5 چه مراقبت‌هايي لازم است؟
 

حدود 3 هفته بعد از درمان مي‌توان موها را اصلاح کرد يا حالت داد و يا رنگ کرد. هيچ مراقبت خاصي در مورد پرهيز از آفتاب توصيه نمي‌شود اما بهتر است از اقدامات غير ضروري مثل برنزه کردن، تا 3 ماه بعد از عمل خودداري کرد. در صورتي که فردي بخواهد قبل از 3 ماه بعد از عمل در معرض آفتاب طولاني قرار گيرد بهتر است از ضدآفتاب‌ها يا کلاه محافظ استفاده کند. موهاي کاشته شده 10 روز پس از کاشت مي‌ريزند اما فوليکول‌هاي آن به صورت نهفته بين 10 تا 12 هفته زير پوست مخفي مي‌مانند و از آن پس رويش شروع مي‌شود که اگر ماينوکسيديل در محل ماليده شود اين رويش سرعت مي‌گيرد.

پي نوشت ها :
 

* متخصص پوست و مو

منبع:www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.