مروری بر گوشی Sony Ericsson Satio (4)

Sony Ericsson Satio از رابط کاربری سیمبین ویرایش پنجم استفاده می کند اما با نگاهی به صفحه اصلی هیچگاه نمیتوانید این مطلب را حدس بزنید. این رابط سیمبین با رابط های لمسی سیمبین دیگر تولید کنندگان تفاوت زیادی...
چهارشنبه، 18 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مروری بر گوشی Sony Ericsson Satio (4)

مروری بر گوشی Sony Ericsson Satio (4)
مروری بر گوشی Sony Ericsson Satio (4)


 





 
رابط کاربری
Sony Ericsson Satio از رابط کاربری سیمبین ویرایش پنجم استفاده می کند اما با نگاهی به صفحه اصلی هیچگاه نمیتوانید این مطلب را حدس بزنید. این رابط سیمبین با رابط های لمسی سیمبین دیگر تولید کنندگان تفاوت زیادی دارد.
صفحه اصلی از یک رابط چند لبه ای استفاده می کند اما این صفحه به نوار آیکن های عمودی که در بیشتر گوشی های جدید نوکیا استفاده شده است ، شباهتی ندارد. این بخش پنج لبه دارد که بعنوان پنج صفحه اصلی متفاوت از هم عمل می کنند:favorite Contacts ، Bookmark ، Home ، Photo و Shortcut این لبه ها را تشکیل می دهند.

مروری بر گوشی Sony Ericsson Satio (4)

پنج میانبر در بالای صفحه نمایش برای هر کدام از این لبه ها در نظر گرفته شده است. با کشیدن انگشت تان به صورت افقی روی صفحه هم می توانید بین این لبه ها جا به جا شوید. جلوه های انتقالی زیبایی برای تغییر این لبه ها به کار گرفته شده است و حتی اگر از لبه اول به لبه آخر بروید ، این تغییر سریعا انجام می گیرد.

مروری بر گوشی Sony Ericsson Satio (4)

لبه Home همان صفحه اصلی معمول است و در آن عکس پس زمینه ، نام اپراتور ، تاریخ و ساعت(گرچه در نوار وضعیت بالای صفحه دیده نمی شود) و کنترل های موسیقی به چشم می خورند.کنترل های موسیقی بعنوان میانبرهایی برای پخش کننده موسیقی عمل می کنند و اگر آهنگی در حال پخش باشد در این بخش اطلاعات آن آهنگ هم به نمایش در خواهند آمد. چهار میانبر اضافی دیگر که شامل شماره گیر، Media ، پیام رسانی و جستجوی در وب هست ، نیز درپایین صفحه نمایش قرار گرفته اند.
لبه Home در مرکز قرار دارد. سمت چپ ترین لبه ، لبه favorite Contact است که امکان دسترسی سریع به گروهی از مخاطبان را برای شما مهیا می سازد . آنها بدون به کارگیری جلوه ای خاص در یک لیست به همراه عکس مخاطبان در صورت وجود نمایش داده خواهند شد. با ضربه زدن روی هر مخاطب پنجره ای شامل گزینه های تماس ، ارسال پیام و مشاهده در دفترچه تلفن نمایش داده خواهد شد.
لبه دوم ، Bookmark است و کاری را انجام می دهد که دقیقا از اسمش پیداست. می توانید تا حداکثر هشت لینک جدید به این بخش بیافزایید. نکته دوست داشتنی این قسمت نمایش آیکن های مورد استفاده در وب سایت ها یا favicon هاست.
لبه چهارم ، لبه photos لیستی عمودی از عکس های شما را نمایش می دهد که به ترتیب تاریخ مرتب شده اند. این بخش قابلیت پیمایش حرکتی را هم دارد و سریع ترین راه را برای مشاهده آخرین عکس ها در اختیار شما قرار می دهد.
لبه پنجم ، لبه Shortcuts است و می تواند تا هشت میانبر مربوط به نرم افزار ها یا Bookmark ها را در خود نگهدارد.
منوی اصلی شکل استانداردتری دارد و می توانید از میان نمایش های مشبک و لیست یکی را برگزینید. آیکن های این منو مشابه ترتیب قرار گیری آیکن ها در منوی اصلی گوشی های سونی اریکسون مرتب شده اند. مطمئنا این ترتیب برای کاربران قدیمی سونی اریکسون بسیار آشناتر خواهد بود.

مروری بر گوشی Sony Ericsson Satio (4)

بقیه رابط کاربری همان رابط کاربری ویرایش پنجم S60 است که به همراه کلیدهای 4جهته و کنترلی لمسی در اختیار کاربران قرار داده می شود.در لیست ها برای انتخاب کردن و تایید ، هنوز هم باید از ضربات دوگانه استفاده کنید اما آیکن ها تنها با یک کلیک کار می کنند.میانبری هم برای اجرای Task Switcher در نظر گرفته شده است اما می توانید آنرا با نگهداشتن طولانی مدت کلید منو هم اجرا کنید.

مروری بر گوشی Sony Ericsson Satio (4)

قابلیت های تلفنی
ما در هیچ بخشی از تماس های تلفنی با Sony Ericsson Satio دچار مشکل نشدیم. دریافت سیگنال ها بخوبی صورت می پذیرد ، صدا به قدر کافی بلند و واضح است و در کل مشکلی در حین تماس ها مشاهده نمی شود.
دو قابلیتی که در گوشی تعبیه نشده اند ، قابلیت های شماره گیری هوشمند و شماره گیری صوتی هستند. این دو در بقیه نسخه های سیمبین وجود داشته اند و به نظر می رسد که می بایست در این جا هم وجود داشته باشند.

مروری بر گوشی Sony Ericsson Satio (4)

با استفاده از سنسور شتاب سنج گوشی می توانید صدای گوشی را در هنگام دریافت تماس ها با چرخاندن آن قطع کنید. سنسور نزدیکی با نزدیک شدن گوشی به گوش کاربر صفحه نمایش را خاموش می کند و با دور کردن آن ، مجددا صفحه نمایش روشن می شود.
کارآیی گوشی در حین دریافت تماس بسیار خوب است. همانطور که ذکر شد با نزدیک شدن گوشی به گوش کاربر در هنگام مکالمه ، سنسور نزدیکی گوشی به طور خودکار صفحه نمایش را خاموش می کند.چهار کلید قطع صدا ، Hold، بلندگو و پایان دادن به تماس در این حالت در دسترس هستند. در منوی Option میتوانید تنظیمات بیشتری چون قفل کردن صفحه و کلیدها ، سوییچ به حالت تماس های ویدیویی ، تماس جدید و ...دست پیدا کنید.

مروری بر گوشی Sony Ericsson Satio (4)

ما تست بلندگوی قدیمی خودمان را روی Sony Ericsson Satio هم انجام دادیم. گوشی در این بخش خیلی خوب عمل نکرد اما هنوز هم توانست به امتیاز خوب دست یابد که به این معنی است که پیش از این صداهای بهتری را دیده و شنیده ایم. در محیط های پر سرو صدا باید بیشتر به گوشی نزدیک شوید.

ادامه دارد...



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط