8 نکته در انتخاب فرش

براي انتخاب فرشي مناسب و ايده‌آل اولين قدم اين است که نحوه استفاده از اتاق و نوع کاربرد آن‌ را در نظر داشته ‌باشيد. براي مثال، فرشي که در يک اتاق پذيرايي پر رفت و آمد و يا در يک اتاق ناهارخوري شلوغ انداخته مي‌شود حتما بايد قابليت پا خور بودن را داشته باشد و براي استفاده‌هاي طولاني‌مدت و مقاوم بودن در برابر گرد و غبار انتخاب
پنجشنبه، 19 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
8 نکته در انتخاب فرش

8 نکته در انتخاب فرش
8 نکته در انتخاب فرش


 

نويسنده:مهرنوش پاک‌اندام




 
براي انتخاب فرشي مناسب و ايده‌آل اولين قدم اين است که نحوه استفاده از اتاق و نوع کاربرد آن‌ را در نظر داشته ‌باشيد. براي مثال، فرشي که در يک اتاق پذيرايي پر رفت و آمد و يا در يک اتاق ناهارخوري شلوغ انداخته مي‌شود حتما بايد قابليت پا خور بودن را داشته باشد و براي استفاده‌هاي طولاني‌مدت و مقاوم بودن در برابر گرد و غبار انتخاب شود ولي براي فضايي مانند اتاق خواب که مکاني براي استراحت است و چندان پررفت‌وآمد هم نيست مي‌توانيد از فرشي با جنسي لطيف و از طيف رنگ‌هاي روشن استفاده کنيد. با استفاده از اين نوع فرش فضاي اتاق نيز ملايم‌تر و لطيف‌تر نمايان مي‌شود.
در دومين قدم بهتر است به سبک زندگي‌تان توجه خاصي داشته ‌باشيد. اگر کودک نوپايي داريد، بهتر است از طرح‌ها و نقش‌هايي استفاده کنيد که شلوغ و تيره هستند و کثيفي را نمايان نمي‌کنند. اگر از آن دسته افرادي هستيد که خانواده کم جمعيت داريد و عادت به رفت و آمد و شلوغي نداريد، بهتر است از فرشي که داراي نقوش کم و به رنگ روشن است، استفاده کنيد.
توجه داشته باشيد که فرش‌هاي تک رنگ تيره، مانند آبي نفتي، مشکي يا قهوه‌اي مايل به شکلاتي به سادگي لکه‌هاي روشن و يا دوده‌ها را نمايان مي‌کنند و فرش‌هايي که داراي رنگ‌هاي بسيار روشن هستند، مانند سفيد و يا کرم گرد وغبار و جاي پا را نشان مي‌دهند. اگر فرشي را براي محوطه بيروني خانه مي‌خواهيد، بهتر است محيط خارج خانه و ميزان آلودگي را در نظر بگيريد تا فرش جلوي در کثيف نمايان نشود.

8 نکته در انتخاب فرش

اگر فضاي کوچکي در خانه داريد و مي‌خواهيد بزرگ‌تر نمايان شود، بهتر است از فرش‌هايي که داراي رنگ‌هاي روشن هستند استفاده کنيد و بالعکس اگر فضاي خانه‌تان بسيار بزرگ و کم‌اثاثيه جلوه مي‌کند، بهتر است که از فرش‌هايي استفاده کنيد که داراي رنگ‌هاي تيره هستند.
آن دسته از فرش‌هايي که داراي چند رنگ مختلف هستند و يا طرح‌هايي تو در تو دارند، ذرات کوچک، غبار و خاک را کمتر از ديگر فرش‌ها نشان مي‌دهند. اگر خانه‌اي داريد که در معرض گردوغبار و دوده قرار دارد، بهتراست يکي از همين انواع فرش‌ها را انتخاب کنيد.
به نحوه استفاده و نوع کاربرد فرش‌ها بسيار توجه داشته ‌باشيد. به ياد داشته ‌باشيد آن دسته از فرش‌ها که در بافت‌شان نايلون به کار رفته است و به اصطلاح فرش‌هاي نايلوني ناميده مي‌شوند، بسيار با دوام و در برابر تغيير شکل بسيار مقاوم هستند و به نسبت ديگر فرش‌ها قيمت ارزان‌تري هم دارند. تنها ايرادي که اين دسته از فرش‌ها دارند اين است که گرد و خاک را به سادگي به اطراف منتقل مي‌کنند.
فرش‌هاي پشمي داراي ماندگاري زيادي هستند و در برابر عوامل محيطي مقاومت بالايي دارند اما گرد و خاک به سختي از آنها جدا مي‌شود.
فرش‌هاي اکرليک و پولي استر ممکن است خرده‌هايشان از آنها جدا شود.
منبع:www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.