مي‌خواهيد پوستتان را بکشيد؟

وقتي شما پير مي‌شويد کم‌کم گوشه‌هاي چشمانتان پايين مي‌افتند و آثار پيري در چشم‌ها و پيشاني پديد مي‌آيد. بعضي‌ها در اين ميان به فکر کشيدن پوست پيشاني و ابروهايشان مي‌افتند. با دکتر سيدبهزاد پوستي، متخصص گوش و حلق بيني در اين باره به گفتگو نشسته‌ايم.
شنبه، 21 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مي‌خواهيد پوستتان را بکشيد؟

مي‌خواهيد پوستتان را بکشيد؟
مي‌خواهيد پوستتان را بکشيد؟


 






 

گفتگو با دکتر سيدبهزاد پوستي درباره ليفتينگ پيشاني و ابرو
 

وقتي شما پير مي‌شويد کم‌کم گوشه‌هاي چشمانتان پايين مي‌افتند و آثار پيري در چشم‌ها و پيشاني پديد مي‌آيد. بعضي‌ها در اين ميان به فکر کشيدن پوست پيشاني و ابروهايشان مي‌افتند. با دکتر سيدبهزاد پوستي، متخصص گوش و حلق بيني در اين باره به گفتگو نشسته‌ايم.

آقاي دکتر! چرا جراحي‌هاي مربوط به جوانسازي پوست صورت اين‌قدر شايع است؟
 

روند پيري در صورت، به دليل در معرض ديد بودن و حالت‌پذيري آن، سريع‌تر مشخص مي‌شود. پيري در قسمت فوقاني صورت، با پايين آمدن ابروها و ايجاد چروک‌ها و شيارها شروع مي‌شود. گاهي اين تغييرات در سنين پايين‌تر نيز به دليل استعداد ژنتيكي مشاهده مي‌گردد و فعاليت عضلات از عوامل اصلي ايجاد اين تغييرات مي‌باشد. تقاضا براي جراحي زيبايي قسمت فوقاني صورت، در دهه گذشته افزايش چشمگيري داشته است. براي اغلب افراد، قسمت فوقاني صورت و چشم‌ها در بازگو كردن و رساندن احساسات، بيشتر از ساير قسمت‌ها دخيل است و جوان‌سازي در اين ناحيه مي‌تواند نتايج خوشايندي از نظر زيبايي به دنبال داشته باشد.

چه کساني کانديد مناسب براي کشيدن پوست پيشاني هستند؟
 

اين جراحي در پايين افتادگي ابرو، از بين بردن خط اخم و اصلاح خطوط عرضي پيشاني کاربرد دارد.

روش آن چيست؟
 

روش سنتي که هنوز يکي از شايع‌ترين روش‌ها براي کشيدن پيشاني و بالا بردن ابرو مي‌باشد. روشي است که برش آن، از يک گوش تا گوش ديگر ادامه مي‌يابد و در داخل پوست سر و يا جلوي موها قرار مي‌گيرد. اشکالات اين عمل عبارت‌اند از: برش طويل، احتمال از دست رفتن مو و بي‌حسي قابل ملاحظه پوست سر. همچنين در افرادي که پيشاني بلند دارند، اين روش پيشاني را بلندتر مي‌کند که مطلوب نيست. روش جديدتر، کشيدن پوست پيشاني با کمک آندوسکوپ مي‌باشد که اولين جراحي زيبايي با آندوسکوپ است که در خارج عموميت يافت و اكنون تا جايي پيشرفت نموده که به حذف روش قديمي‌ در بسياري از موارد منجر گرديده است. بيشترين مزيت قابل اشاره براي عمل جراحي با آندوسکوپ، کوچک‌تر بودن برش‌هاي پوست و مخفي شدن آنها در خط رويش مو و نيز امکان بالابردن ابرو بدون احتياج به برداشت مو يا پوست مي‌باشد. معمولاً بين 4 تا 5 برش در داخل موها داده مي‌شود که طول هر كدام از آنها دو سانتي‌متر مي‌باشد.

چه سوالاتي بايد از جراح بپرسيم؟
 

در تصميم‌گيري درباره عمل جراحي، ارتباط خوب بين شما و پزشکتان الزامي‌است.در ويزيت اول، پزشک احتمالا از شما مي‌خواهد که مشکلاتي را که مايل هستيد اصلاح شود، شرح دهيد. هر آنچه را که متمايل هستيد تغيير کند، ذکر کنيد. بعد از معاينه، پزشک به شما مي‌گويد که چه قسمت‌هايي بعد از عمل بهتر خواهند شد و آيا جراحي مي‌تواند به شما کمک کند يا خير. هر کدام از اين دو روش در موارد خاصي کاربرد دارد.

در روز عمل چه مراقبت‌هايي لازم است؟
 

بايد موهايتان را شب قبل از عمل کاملا بشوييد و از اسپري مو يا ساير محصولات مورد استفاده براي مو، قبل از عمل استفاده نکنيد. همچنين بايد روز عمل آرايش صورت نداشته باشيد.

اقدامات لازم پس از عمل کشيدن پوست پيشاني چيست؟
 

به دنبال جراحي پانسمان فشاري به كار برده مي‌شود. آن را شل نکنيد. داروهاي تجويز شده را استفاده نماييد. بايد فعاليت خود را محدود كنيد و كمپرس سرد روي چشم‌ها و ابروها قرار دهيد. بالا بردن سر براي چند روز اول توصيه مي‌شود. مي‌توانيد 24 ساعت بعد از عمل به آرامي‌موهايتان را با صابون آنتي باکتريال يا شامپوهاي آنتي‌سپتيک شامپو کنيد ولي بايد مراقب باشيد فشار آب مستقيماً روي محل‌هاي برش وارد نشود. محل زخم‌ها را بايد دو بار در روز تميز كرد و لايه نازكي از پماد آنتي‌بيوتيك تا يك هفته روي آن قرار داد.
منبع:www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.