حرف‌هاي مفيد در باره موهاي سفيد

اين پديده در بعضي افراد به دليل سابقه ژنتيکي، از سن پايين‌تري شروع مي‌شود. از نظر محل رويش موهاي سفيد، بين موارد زودرس و طبيعي، تفاوت وجود دارد. در موارد طبيعي، سفيد شدن موها اغلب از موهاي پشت گوش و شقيقه‌ها متناسب با بالا رفتن سن، شروع مي‌شود اما وقتي مو به طور زودرس سفيد شود معمولا از وسط سر اين
دوشنبه، 23 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
حرف‌هاي مفيد در باره موهاي سفيد

حرف‌هاي مفيد در باره موهاي سفيد
حرف‌هاي مفيد در باره موهاي سفيد


 

نويسنده: دکتر حبيب انصارين*




 
سفيد شدن مو يک پديده طبيعي است که به دليل کم شدن سلول‌هاي رنگدانه‌ساز و متناسب با افزايش سن رخ مي‌دهد.
اين پديده در بعضي افراد به دليل سابقه ژنتيکي، از سن پايين‌تري شروع مي‌شود. از نظر محل رويش موهاي سفيد، بين موارد زودرس و طبيعي، تفاوت وجود دارد. در موارد طبيعي، سفيد شدن موها اغلب از موهاي پشت گوش و شقيقه‌ها متناسب با بالا رفتن سن، شروع مي‌شود اما وقتي مو به طور زودرس سفيد شود معمولا از وسط سر اين حالت شروع شده و خيلي سريع هم پيش مي‌رود و مثلا تا 18 سالگي مي‌بينيد که اکثر موهاي قسمت وسط سر شخص سفيد شده است.

حرف‌هاي مفيد در باره موهاي سفيد

اين يک مشکل ژنتيکي است که غالبا آن را بيماري تلقي نمي‌کنيم و معمولا به صورت منفرد و گهگاه به همراه بيماري‌هايي مانند لک و پيس يا ويتيليگو ديده مي‌شود. به هر حال، سفيدي زودرس موها از نظر سلامتي موضوع نگران‌کننده‌اي نيست ولي به خاطر اينکه فرد در سنين جواني موهايش سفيد مي‌شود، غالبا از نظر زيبايي در روحيه‌اش تاثير مي‌گذارد و به دنبال راه‌حل مي‌گردد. بازار تبليغات فراوان هم او را سردرگم مي‌کند؛ شامپوها، کرم‌ها و موس‌هايي که مدعي‌اند سفيدي مو را معالجه مي‌کنند! ولي معجزه‌اي در کار نيست و اين ترکيبات فقط حاوي برخي مواد رنگي هستند که با رنگ کردن موهاي سر افراد (با آنچه در اين شامپوها وجود دارد)، اين افراد را خوشحال مي‌کنند. اما مو فقط قسمت بيروني‌اش رنگ مي‌شود و طبيعتا در رويش مجدد،‌ ريشه سفيد جاي موي ساقه را خواهد گرفت. خلاصه هيچ درمان قطعي‌اي نداريم. برخي معتقدند مصرف ويتامين‌ها، مخصوصا ويتامين‌هاي گروه B مي‌تواند در برخي موارد کمک‌کننده باشد ولي اين موارد ثابت شده نيستند. شايد بهترين راه همان رنگ کردن موهاي سفيد باشد؛ البته اگر سفيدي مو آزارتان مي‌دهد.

پي نوشت ها :
 

*متخصص پوست و مو

منبع:www.salamat.com



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.