5 ميوه مهرباني

به‌نظر مي‌رسد آنهايي که مهربان‌تر و بخشنده‌ترند، شادترند! لااقل به خاطر همين 5 دليلي که در اين مطلب مي‌خوانيد، محققان به شما توصيه مي‌کنند که از امروز مهربان‌تر و بخشنده‌تر باشيد.
سه‌شنبه، 24 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
5 ميوه مهرباني

5 ميوه مهرباني
5 ميوه مهرباني


 

ترجمه: محمدرضا عليزاده




 
به‌نظر مي‌رسد آنهايي که مهربان‌تر و بخشنده‌ترند، شادترند! لااقل به خاطر همين 5 دليلي که در اين مطلب مي‌خوانيد، محققان به شما توصيه مي‌کنند که از امروز مهربان‌تر و بخشنده‌تر باشيد.

1) براي اينکه از زندگي بيشتر لذت ببريد، مهربان‌تر باشيد
 

مي‌خواهيد در زندگي موفق باشيد؟ بخشنده شويد! به گفته استفان انهورن، سرطان‌شناس سوئدي، بخشنده بودن يکي از عوامل دخيل در موفقيت است. بررسي‌هاي علمي نشان داده است وقتي شما کار خيري انجام مي‌دهيد، ناحيه‌اي در مغز که مربوط به لذت بردن است، فعال مي‌شود. اين همان ناحيه‌اي است که وقتي غذايي خوش‌مزه مي‌خوريد يا رابطه عاشقانه برقرار مي‌کنيد، فعال است.

2) براي اينکه از شر افسردگي رها شويد، مهربان‌تر باشيد
 

آيا مي‌دانستيد وقتي زمان خود را صرف کمک کردن به ديگران و برطرف کردن نگراني آنها مي‌کنيد خود نيز از نظر رواني در وضعيت بهتري قرار مي‌گيريد؟ تحقيقات پژوهشگران نشان داده است افراد بخشنده و خيرخواه خوشبخت‌تر بوده، احساس افسردگي کمتري مي‌کنند و کمتر به بيماري‌هايي نظير آلزايمر مبتلا مي‌شوند.

3) براي اينکه به خودتان کمک کنيد، مهربان‌تر باشيد
 

وقت گذاشتن براي ديگران به معني هدر رفت وقت نيست. بررسي‌ها روي دانش‌آموزان دبستاني نشان داده است، دانش‌آموزاني که به هم‌کلاسي‌هاي خود در آموختن دروس کمک مي‌کنند در 2 سال آتي نمراتي بالاتر از آنچه ديگر هم‌کلاسي‌ها کسب مي‌کنند، به دست مي‌آورند.

5 ميوه مهرباني

4) براي اينکه سلامت قلب‌تان را تضمين کنيد، مهربان‌تر باشيد
 

محققان به مدت 10 سال از 71 قرباني که مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودند خواستند به دردهاي خود فکر کرده و از ضارب انتقام بگيرند. بررسي‌هاي پزشکي نشان داد ضربان قلب آنها و فشار خون‌شان هر بار که به اين موضوع فکر مي‌کنند، افزايش مي‌يابد. در مقابل محققان از گروهي ديگر خواستند به بخشيدن و فراموش کردن دردهاي خود فکر کنند. نتايج حاکي از کاهش استرس و ناراحتي‌هاي قلبي عروقي در اين افراد بود.

5) براي اين که طعم خوشبختي را بچشيد، مهربان‌تر باشيد
 

مي‌گويند با هر دست بدهي با همان دست مي‌گيري. بخشيدن نه تنها يک حس لذت را به دنبال دارد، بلکه اعتماد به نفس فرد را بالا مي‌برد. بررسي‌هاي پژوهشگران کانادايي نشان داده است که در ميان افراد با درآمد يکسان آن دسته که بخشنده‌‌ترند حس خوشبختي بيشتري دارند.
منبع:www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط