پوست‌هاي 4گانه

يک تکه کاغذ را روي پيشاني، گونه‌ها و شانه خود بکشيد و سپس به آن نگاه کنيد. اگر روي کاغذ لکه‌هاي روغني کم و بيش وسيعي مشاهده شود، پوست شما چرب است. اگر فقط اثر مختصري از چربي روي کاغذ بيفتد نشانه اين است که شما داراي پوست معمولي هستيد. اگر کاغذ با اصطکاک روي پوست حرکت کند و هيچ‌گونه اثري از چربي
سه‌شنبه، 24 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پوست‌هاي 4گانه

پوست‌هاي 4گانه
پوست‌هاي 4گانه


 






 
به‌طورکلي پوست افراد به چهار نوع تقسيم مي‌شود: پوست معمولي، پوست چرب، پوست خشک و پوست مختلط.

طريقه تشخيص نوع پوست هم اين است:
 

يک تکه کاغذ را روي پيشاني، گونه‌ها و شانه خود بکشيد و سپس به آن نگاه کنيد. اگر روي کاغذ لکه‌هاي روغني کم و بيش وسيعي مشاهده شود، پوست شما چرب است. اگر فقط اثر مختصري از چربي روي کاغذ بيفتد نشانه اين است که شما داراي پوست معمولي هستيد. اگر کاغذ با اصطکاک روي پوست حرکت کند و هيچ‌گونه اثري از چربي روي آن نباشد، نشانه خشک بودن پوست شماست اما اگر کاغذي که روي پيشاني و چانه و بيني کشيده مي‌شود چرب ولي کاغذي که روي گونه‌ها کشيده مي‌شود هيچ‌گونه چربي نداشته باشد، پوست شما از نوع مختلط است.
به گفته دكتر پريچهر كفايي، متخصص بيماري‌ پوست و مو و عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد؛‌ ماسك‌هاي زيبايي صورت، در دراز مدت تاثيري در طراوت و شفافيت پوست صورت ندارند. وي خاطرنشان مي‌كند: «‌احتمال ايجاد حساسيت تماسي به مواد داخل ماسك‌ در پي استفاده از اين ماسك‌ها وجود دارد و حتي مي‌توانند آلرژي و اگزماي پوستي را به همراه داشته باشند.» اين متخصص پوست و مو تنها شيوه طراوت و شادابي بخشيدن به پوست را استفاده از مرطوب‌كننده‌هاي مناسب پوست دانست و تاكيد مي‌كند:‌ «استفاده دايمي از ضد آفتاب‌ها بدون توجه به فصول متعدد سال و همچنين استفاده از شوينده‌هاي مناسب پوست، از ديگر روش‌هاي طراوت بخشيدن به پوست است.» بهتر است به ماسک‌هاي آماده موجود در بازار چندان اعتماد نکنيد چون آنها دقيقا مناسب پوست شما ساخته نشده‌اند.
منبع: http://www.salamat.com



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.