پیشگیری از سوختگی کودک

هر ساله تعداد زيادي كودك به علت سوانح و اتفاقات به اورژانس منتقل مي‌شوند. بسياري از كودكان در منزل دچار جراحت مي‌شوند و گاهي اين جراحت به حدي شديد است كه بايد به بيمارستان رسانده شوند. خطر بروز جراحت براي كودكان در دومين سال زندگي بيشتر از ساير مواقع است. پس از افتادن و سقوط كه عامل نيمي ‌از جراحات هستند؛ آتش، بيشترين تعداد مرگ و مير را موجب مي‌شود. پس بهتر است پيش از اينكه اتفاق ناگواري بيفتد و شاهد درد و رنج کودک دلبندتان باشيد، از اين اشک‌ها پيشگيري کنيد.
پنجشنبه، 26 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پیشگیری از سوختگی کودک
پیشگیری از سوختگی کودک
پیشگیری از سوختگی کودک

 

نويسنده:مريم معروف



 
هر ساله تعداد زيادي كودك به علت سوانح و اتفاقات به اورژانس منتقل مي‌شوند. بسياري از كودكان در منزل دچار جراحت مي‌شوند و گاهي اين جراحت به حدي شديد است كه بايد به بيمارستان رسانده شوند. خطر بروز جراحت براي كودكان در دومين سال زندگي بيشتر از ساير مواقع است.
پس از افتادن و سقوط كه عامل نيمي ‌از جراحات هستند؛ آتش، بيشترين تعداد مرگ و مير را موجب مي‌شود. پس بهتر است پيش از اينكه اتفاق ناگواري بيفتد و شاهد درد و رنج کودک دلبندتان باشيد، از اين اشک‌ها پيشگيري کنيد. دست به كار شويد. احتمال سوختگي با آتش يا مايعاتِ داغ در كودكانِ كم سن بيشتر از سايرِ كودكان يا بزرگسالان است. بيشترين ميزانِ سوختگي با مايعاتِ داغ در اثر ريختن نوشيدني‌هايِ داغ روي پوست كودك رخ مي‌دهند.

asd

دقت كنيد كه حتي 15 دقيقه پس از تهيه نيز اين مواد به اندازه‌اي داغ هستند كه مي‌توانند پوست كودك را بسوزانند، پس:
1) هرگز به مادري كه در حال شير دادن كودك است نوشيدنيِ داغ تعارف نكنيد. حتي يك قطره كوچك از اين نوشيدني نيز مي‌تواند هم مادر و هم كودك را بسوزاند.
2) ليوان‌ها، چاقوها، غذاها و نوشيدني‌هاي داغ را دور از لبه ميز قرار دهيد. از روميزي يا چيزهاي ديگر مشابه هم استفاده نكنيد زيرا كودك مي‌تواند آنها را بكشد و هرچه روي ميز است روي خودش بريزد.
3) هنگامي‌ كه در يك دست نوشيدني داغ داريد هرگز كودك خود را روي دست ديگر نگه نداريد.
4) از رويِ سرِ كودك به ديگران نوشيدني تعارف نكنيد و هنگام شير دادن به كودك، خودتان هم نوشيدنيِ داغ نخوريد. نوشيدني‌هاي داغ را از دسترس كودك دور نگه داريد.
منبع: http://www.salamat.com

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.