5 نکته درباره سفيد کردن دندان‌ها

1) موادسفيدکننده دندان عمدتا دو نوع هستند. يک نوع که در مطب و توسط دندانپزشک بايد استفاده شود و نوع ديگر که در منزل قابل استفاده است. تفاوت عمده اين دو نوع در اين است که دسته اول قوي‌تر است و مدت زمان کمتري بايد روي دندان بماند. اما از لحاظ کارآيي اين دو نوع تفاوت چنداني باهم ندارند. انواع مختلف تغيير رنگ‌ها از
سه‌شنبه، 2 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
5 نکته درباره سفيد کردن دندان‌ها

5 نکته درباره سفيد کردن دندان‌ها
5 نکته درباره سفيد کردن دندان‌ها


 

نويسنده:دکتر محمدرضا خامي/ متخصص سلامت دهان و دندانپزشکي اجتماعي




 
1) موادسفيدکننده دندان عمدتا دو نوع هستند. يک نوع که در مطب و توسط دندانپزشک بايد استفاده شود و نوع ديگر که در منزل قابل استفاده است. تفاوت عمده اين دو نوع در اين است که دسته اول قوي‌تر است و مدت زمان کمتري بايد روي دندان بماند. اما از لحاظ کارآيي اين دو نوع تفاوت چنداني باهم ندارند. انواع مختلف تغيير رنگ‌ها از جمله تغيير رنگ بر اثر ضربه به دندان‌ها، تيره شدن دندان‌ها بر اثر افزايش سن و تيره شدن دندان بر اثر درمان ريشه به اين درمان جواب مي‌دهند.
2) برآورد شده است که ميزان برداشت اين مواد از ساختمان دندان حدودا معادل مقداري است که با مصرف نوشابه برداشت مي‌شود. ضمنا اين برداشت، برگشت‌پذير است. البته در طي دوره درمان ممکن است دندان‌ها حساس شوند که اين مساله طبيعي است و مي‌توان با استفاده از خميردندان ضدحساسيت آن را برطرف کرد.
3) در اين مورد اثرات تنفسي اين مواد سفيدکننده، بحث‌هاي زيادي شده است اما در مجموع، خطر آن اثبات نشده است. در بعضي از کشورها مقدار استفاده مجاز براي اين موارد معين شده است. گاهي ممکن است در مطب انواع مختلف نور به اين مواد درهنگام کاربرد تابانده شود که اگر اين نور از انواع ليزر يا ماوراي بنفش باشد، بهتر است براي حفاظت چشم‌ها از عينک مخصوص استفاده کرد.

5 نکته درباره سفيد کردن دندان‌ها

4) ميزان سفيدشدن دندان‌ها با اين مواد از ابتدا مشخص نيست و به خيلي از مسايل، از جمله ماهيت تغيير رنگ بستگي دارد. به طور کلي نبايد انتظار نتيجه صددرصد داشت. همچنين سفيدشدن دايمي نيست و ممکن است دندان مجددا رنگ بگيرد.
5) مدت زماني که دندان سفيد باقي مي‌ماند بستگي به رعايت بهداشت توسط فرد دارد. با مسواک زدن مرتب و استفاده کمتر از غذاها و نوشيدني‌هاي رنگ‌زا مثل قهوه و چاي، دندان ديرتر رنگ مي‌گيرد.
منبع: www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.