پیشگیری و کنترل آتش‌سوزي‌ اتومبيل در تصادف

بيشتر آتش‌سوزي‌هاي اتومبيل در زمان تصادف ايجاد مي‌شود و رعايت اين 8 نکته براي جلوگيري و کنترل آن ضرورت دارد: 1. سيم‌ها و کابل قطب مثبت باتري به سرعت از آن جدا و خودرو خاموش شود تا ايجاد اتصال‌هاي الکتريکي موجب بروز آتش‌سوزي نشود.
پنجشنبه، 4 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پیشگیری و کنترل آتش‌سوزي‌ اتومبيل در تصادف

پیشگیری و کنترل آتش‌سوزي‌ اتومبيل در تصادف
پیشگیری و کنترل آتش‌سوزي‌ اتومبيل در تصادف


 






 
بيشتر آتش‌سوزي‌هاي اتومبيل در زمان تصادف ايجاد مي‌شود و رعايت اين 8 نکته براي جلوگيري و کنترل آن ضرورت دارد:
1. سيم‌ها و کابل قطب مثبت باتري به سرعت از آن جدا و خودرو خاموش شود تا ايجاد اتصال‌هاي الکتريکي موجب بروز آتش‌سوزي نشود.
2.در صورت واژگون شدن خودرو نبايد به هيچ‌وجه آن را به حالت اول بازگرداند زيرا ممکن است نشت بنزين و تماس آن با بخش‌هاي گرم موتور آتش‌سوزي ايجاد کند.
3.با کمترين نفرات ممکن بايد به امداد حادثه‌ديدگان پرداخت تا از بروز حادثه‌هاي احتمالي جلوگيري شود.
4.در صورت بروز آتش‌سوزي در قسمت موتور خودرو، کاپوت را نبايد به صورت کامل باز کرد و براي کنترل آتش باز کردن آن به اندازه 4 تا 5 سانتي‌متر کافي است.

پیشگیری و کنترل آتش‌سوزي‌ اتومبيل در تصادف

5.مي‌توان با استفاده از کپسول خاموش‌کننده آتش و نگه داشتن سرلوله آن روي موتور حريق را مهار کرد. بهترين خاموش‌کننده‌ها براي آتش‌سوزي‌هاي مربوط به خودرو، خاموش‌کننده‌هاي پودر و گاز هستند. وجود اين کپسول‌ها در داخل خودرو و در بسياري از کشورها اجباري است ولي در کشور ما جنبه توصيه‌اي دارد. در صورتي که کپسول خاموش‌کننده آتش در دسترس نيست، براي خاموش کردن آتش مي‌توان از خاک، شن و ماسه استفاده کرد.
6.بايد براي خودروهاي آسيب‌ديده حريم ايمني ايجاد کرد. استفاده از علامت‌هاي مخصوص اين کار، سنگ‌چين کردن اطراف خودرو و همچنين آتش زدن تاير در شب مي‌تواند در اين خصوص موثر باشد.
7.تجمع افراد غيرمسوول در محل حادثه نبايد به نحوي باشد که در رسيدن نيروهاي امدادي به محل تصادف ايجاد اختلال کند.
8.امدادرساني و تخليه حادثه‌ديدگان در آتش‌سوزي خودرو يک کار کاملا تخصصي است و بهترين و اولين گزينه براي همکاري در اين موارد تماس فوري با شماره 125 آتش‌نشاني و يا شماره تلفن‌هاي آتش‌نشاني‌هاي منطقه است تا بتوانند با حضور به موقع کمک مطلوب‌تري را به حادثه‌ديدگان برسانند.
منبع:www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.