شنا براي مو ضرر دارد؟

شنا کردن روزانه در آب کلردار باعث خشکي مو شده و مي‌تواند موها را دچار مشکل‌هاي فراواني از جمله شکستن موها، ژوليدگي زياد و ظاهر تيره و غيرشفاف کند. براي برطرف کردن کلر موجود بايد روزانه از شامپو استفاده شود و البته موارد زير نيز مي‌تواند مفيد باشد:
پنجشنبه، 4 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شنا براي مو ضرر دارد؟
شنا براي مو ضرر دارد؟
 


 

نويسنده:دکتر پروين منصوري / متخصص پوست و مو




 
شنا کردن روزانه در آب کلردار باعث خشکي مو شده و مي‌تواند موها را دچار مشکل‌هاي فراواني از جمله شکستن موها، ژوليدگي زياد و ظاهر تيره و غيرشفاف کند.
براي برطرف کردن کلر موجود بايد روزانه از شامپو استفاده شود و البته موارد زير نيز مي‌تواند مفيد باشد:
1 از شامپوهاي ملايم مخصوص موهاي خشک و آسيب‌پذير استفاده کنيد. بيشتر از روزي يک بار شامپو نکنيد. بعد از شامپو کردن به طور کامل موها را آبکشي کرده تا هيچ‌چيز باقي نماند.
2 بعد از هر شامپو کردن از نرم‌کننده استفاده کنيد؛ زيرا باعث ايجاد يک لايه نازک روي مو شده و از خشکي موها جلوگيري مي‌کند؛ درخشندگي مو را افزايش مي‌دهد و شانه کردن را آسان‌تر مي‌کند.
3 موها را با شانه‌اي که فاصله دندانه‌هاي آن زياد و نوک آنها گرد است به آرامي شانه کنيد. هرگز موهاي خيس را برس نزنيد. در‌هم رفتگي موها را با شانه کردن ملايم از نوک مو به طرف ريشه آن برطرف کنيد.
4 از يک مدل موي ساده و کوتاه که کمترين دستکاري را احتياج دارد استفاده کنيد. اگر قصد داريد موهايتان را رنگ کرده يا به طور شيميايي صاف ‌کنيد براي به حداقل رساندن صدمه به موها به يک فرد باتجربه مراجعه کنيد. موهاي آسيب‌ديده در اثر مواد رنگ يا دکلره، بيشتر و سريع‌تر دچار صدمه مي‌شوند.
5 بعضي‌ها عادت دارند هر روز براي خشک کردن سريع‌تر موهايشان پس از خروج از استخر يا دوش گرفتن از سشوار استفاده کنند. بهتر است بدانيد خشک کردن موها به وسيله سشوار، به شرط آنکه از حرارت کم يا بدون حرارت و با سرعت وزش پايين باشد، حتي اگر روزانه مورد مصرف قرار گيرد به موها‌ آسيبي نمي‌رساند. شما بايد سشوار را در فاصله 15 تا 30 سانتي‌متري موها گرفته و جريان باد را روي موها متمرکز کنيد. براي جلوگيري از سوختن پوست سر، سشوار را مدت طولاني روي يک قسمت خاص سر نگه نداريد. مواظب باشيد موها را بيش از اندازه خشک نکنيد چرا که موها براي نرمي احتياج به رطوبت بيشتر دارند.
منبع:www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.