مقدمه ویژه نامه عرفانهای نوظهور

بعید نیست که شما هم تبلیغات بیشمار کلاسهای مراقبه، مدیتیشن، هنر متعالی زندگی و ... را دیده باشید و حتی در این دوره ها شرکت نموده باشید. با توجه به این که جامعه ما در بعد تبلیغات فرهنگی دچار مشکل است و نهادهای ما به جای به عمل آوردن فرهنگ واقعی اسلامی اکثرا شعار می دهند، به طوری که کار خالصانه برخی افراد
سه‌شنبه، 16 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مقدمه ویژه نامه عرفانهای نوظهور

مقدمه ویژه نامه عرفانهای نوظهور
مقدمه ویژه نامه عرفانهای نوظهور


 

تهیه کننده : محمود کریمی
منبع : اختصاصی راسخون




 
با سلام به همه خوانندگان این ویژه نامه.
مطالبی بود که لازم دیدیم در ابتدای ویژه نامه برای شما دوستان گرامی بیان کنیم.
بعید نیست که شما هم تبلیغات بیشمار کلاسهای مراقبه، مدیتیشن، هنر متعالی زندگی و ... را دیده باشید و حتی در این دوره ها شرکت نموده باشید. با توجه به این که جامعه ما در بعد تبلیغات فرهنگی دچار مشکل است و نهادهای ما به جای به عمل آوردن فرهنگ واقعی اسلامی اکثرا شعار می دهند، به طوری که کار خالصانه برخی افراد خالص هم به چشم نمی آید، لازم دیدیم این ویژه نامه را برای دوستان عزیز تهیه کنیم.
ویژه نامه ای که در برابر چشمان حقیقت یاب شما قرار دارد، چکیده ای از تلاش های انسانهای گمنامی است که در این دریای متلاطم هجمه فرهنگی خالصانه برای نشان دادن چاههای سر راه این ملت تلاش می کند.
دوستان! تمام تلاش ما در این ویژه نامه شناساندن اشتاباهات و ضعف های فاحش عرفان های نوظهور است که غالبا در پس احساس های ناشی از رمانهای پائولو کوئلیو، ادعاهای عشق اشو، سخنان زیبای سای بابا و تبلیغات جذاب فرقه های نوظهور، از دید بسیاری از مردم که عمدتا قشر جوان ما هستند، پنهان مانده اند. اگرچه سعی شده مزایای این مکتب ها هم از نظر دور نمانند.
انتقاداتی را شخصا بر نهادهای تاثیر گذار بر فرهنگ مردم وارد می دانم.
این نهادها ،برخی از روند تکاپو، عقب مانده اند. دوست دارند همه چیز عادی باشد. نمی دانند اوشو و پائولوکوئلیو که هستند و تا داد مردم در نیاید، دنبال کشف حقیقت نمی روند. به راستی چرا زمانی بد حجاب ها برای خون شهدا خجالت می کشیدند و حجابشان را هر چند موقت درست می کردند ولی حالا .... .
این که چرا نهادهای ما عقب مانده اند، شاید به دلیل جدایی آنها از بدنه مردم، عادت کردن به انجام کارهای کلیشه ای، نبود نظارت متناسب با جایگاه نهادها و ... است. اما یک چیزی را می توانیم مطمئن باشیم. این که اگر هر کس که در این کشور مسئولیتی دارد، بلا استثناء کارش را برای خدا خالصانه انجام می داد، هیچ گاه به این نقطه نمی رسیدیم که برخی « الا بذکر الله تطمئن القلوب» را رها کنند و دنبال آرامش در اذکار یوگا و روابط توصیه شده در عرفان اوشو باشند.
سعی کردیم تا مطالب برای شما جذاب و مفید باشد وتا جایی که مطلبی اساسی حذف نشود، مقالات را کوتاه کنیم.
امیدواریم خادمانتان در موسسه راسخون را از انتقادات و پیشنهادهایتان محروم نکنید.
والسلام
منبع:




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما