سالمندترین پزشک

دکتري که در طول دوران حرفه‌اي بيش از 60 ساله‌اش بيش از 18 هزار نوزاد را به دنيا آورده است، در سن 100 سالگي هنوز کار مي‌کند. به نوشته ديلي تلگراف دکتر والتر واتسون که به نام «بابا دکتر» مشهور شده است، در طول 63 سال کارش به عنوان متخصص زايمان در زمان تولد سه نسل از خانواده‌ها از پدرومادر بزرگ‌ها تا نوه‌ها حضور
سه‌شنبه، 16 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سالمندترین پزشک

سالمندترین پزشک
سالمندترین پزشک


 






 
«بابا دکتر» 100 ساله بعد از انجام 18 هزار زايمان هنوز کار مي‌کند
دکتري که در طول دوران حرفه‌اي بيش از 60 ساله‌اش بيش از 18 هزار نوزاد را به دنيا آورده است، در سن 100 سالگي هنوز کار مي‌کند. به نوشته ديلي تلگراف دکتر والتر واتسون که به نام «بابا دکتر» مشهور شده است، در طول 63 سال کارش به عنوان متخصص زايمان در زمان تولد سه نسل از خانواده‌ها از پدرومادر بزرگ‌ها تا نوه‌ها حضور داشته است.
اين دکتر اهل شهر آگوستا در ايالت جورجياي آمريکا احتمالا مسن‌ترين پزشک در حال طبابت در جهان است. دکتر واتسون که هنوز هر روز به سر کار مي‌رود، مي‌گويد: «هيچ چيز مانند شاهد بودن معجزه حيات شگفت‌آور نيست. مشکل اين است که من زايمان‌هايي که با عارضه همراه بودند، را خيلي واضح‌تر از آنهايي که به راحتي انجام شده‌اند، به ياد مي‌آورم. هنگامي‌که شما چند هزار زايمان انجام مي‌دهيد، خاطرات آنها در ذهن آدم مخلوط مي‌‌شود.» دکتر واتسون در آستانه جنگ جهاني دوم مدرک خود را دريافت کرد. پس از پايان جنگ به زادگا‌ه‌اش جورجيا برگشت و طبابت و زندگي مشترک 65 ساله را با همسرش اودري آغاز کرد.

سالمندترین پزشک

او مي‌گويد: «ساعت يک ربع به هفت از خواب بلند مي‌شوم. صبحانه مي‌خورم و ساعت 30/8 در بيمارستان هستم. وقتي بينايي‌ام ضعيف شد، ديگر انجام زايمان را متوقف کردم اما هنوز مانند هميشه به ايستگاه پرستاري و اتاق‌هاي عمل سر مي‌زنم.» نام دکتر واتسون به مرکز زنان در بيمارستان دانشگاهي در شهر آگوستا داده شده و مجسمه‌اي برنزي از او که کودک تازه به دنياآمد‌ه‌اي را در دست دارد، ساخته شده است. دکتر واتسون، همکارش در همان بيمارستان، دکتر مايکل مک داناف را که از لحاظ سني نوه او به حساب مي‌آيد، به دنيا آورده است. دکتر داناف مي‌گويد: «هيچ کس اخلاق کاري او را ندارد. او حتي قبل از آنکه استفاده از پيجر معمول شود هميشه به راحتي در دسترس بود، چرا که يا در بيمارستان بود يا درخانه يا در کليسا.» دکتر واتسون مي‌گويد باوجود اينکه آرتريت خفيفي دارد و بينايي و شنوايي‌اش ضعيف شده است، برنامه‌اي براي بازنشستگي ندارد. او مي‌گويد: «من عاشق پزشکي و ارتباط داشتن با مردم هستم.» بر اساس رکوردها، دکتر واتسون در حال حاضر سالمند ترين پزشک در حال طبابت است. رکورد دار قبلي دکتر ليلا دنمارک، او هم اهل جورجيا، بود که تا سن 102 سالگي در سال 2000 ميلادي به طبابت ادامه داد.
منبع:www.salamat.com



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.