موفقيت در 30 نما

اخلاق آدم‌هاي موفق 30 وجه اشتراک دارد که در اين مقاله به برخي از آنها اشاره کرده است به خودتان رجوع کنيد و ببينيد چند درصد از اين توانايي‌ها را داريد يا اينکه تلاش کنيد به مرور اين ويژگي‌ها را در خودتان به وجود بياوريد و نهايتا پس از چندي خودتان متوجه شويد که تغييري بزرگ در زندگي‌تان رخ داده است. اگرچه ويژگي‌هايي که در ادامه
دوشنبه، 22 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
موفقيت در 30 نما

موفقيت در 30 نما
موفقيت در 30 نما


 

نويسنده:سحر جبيبي




 
اخلاق آدم‌هاي موفق 30 وجه اشتراک دارد که در اين مقاله به برخي از آنها اشاره کرده است به خودتان رجوع کنيد و ببينيد چند درصد از اين توانايي‌ها را داريد يا اينکه تلاش کنيد به مرور اين ويژگي‌ها را در خودتان به وجود بياوريد و نهايتا پس از چندي خودتان متوجه شويد که تغييري بزرگ در زندگي‌تان رخ داده است. اگرچه ويژگي‌هايي که در ادامه مي‌آيد کاملا بر هم منطبق نيستند ولي به يکديگر متصل‌اند. يعني اگر شما يکي از اين ويژگي‌ها را نداشته باشيد، به نوعي مي‌شود گفت که هيچ‌کدام از آنها را نداريد.
• صداقت: دروغ اعتبارتان را کاهش مي‌دهد. زياد لازم نيست که درباره‌اش توضيح داده شود. صداقت يعني گفتن واقعيت در هر زمان. وقتي دروغ مي‌گوييد، اعتبارتان را کاهش مي‌دهيد ولي مهم‌تر از آن، وقتي دروغ مي‌گوييد، بايد کلي انرژي صرف به يادآوري آن و انطباق دادن آن با بقيه حرف‌هايتان و درنهايت دنباله دادن به آن کنيد.
• کنترل نفس: يعني تمرکز روي ارزش‌هاي واقعي. خيلي وقت‌ها ما از پول و داشته‌هاي مادي‌امان و رضايت‌خاطر صحبت مي‌کنيم ولي روي ديگر سکه اين است که ما نگران از دست دادن هستيم و اين ترس و نگراني‌ کارهايمان را کنترل مي‌کنند و ما کنترل‌مان را روي اوضاع از دست مي‌دهيم. اگر نمي‌خواهيد داشته‌هايتان شما را کنترل کنند و نيز نمي‌خواهيد ترس از دست دادن شما را کنترل کند، تنها کاري که بايد بکنيد اين است که نفس‌تان را کنترل کنيد و ارزش‌هايتان را روي ارزش‌هاي اخلاقي تنظيم کنيد و باور کنيد که واقعا چه چيزي براي شما بهتر است.
• وظيفه‌شناسي: در راه طولاني‌اي که براي رسيدن به موفقيت داريد، خيلي وقت‌ها فرصت‌هايتان با آدم‌هاي اطراف‌تان گره مي‌خورد. با خودتان رو راست باشيد و هيچ‌گاه حس وظيفه‌شناسيتان را به خاطر روابط فاميلي يا دوستي‌هايتان نشکنيد.
• افتخار: افتخار کردن به آن کاري که مي‌کنيد يا به جايي که کار مي‌کنيد يا حتي به آنچه که هستيد، بسيار ضروري است. اگر خودتان به خودتان افتخار نکنيد، چگونه ديگران مي‌توانند به شما افتخار کنند؟
• صبوري: هيچ‌چيز باارزشي سريع و به آساني به دست نمي‌آيد. شما بايد اين توانايي را داشته باشيد که ارزش‌تان را به رييس‌تان ثابت کنيد و قطعا او با مرور زمان به قابليت‌هاي شما آن‌طور که سزاوار شماست اعتماد خواهد کرد. دارايي واقعي و ثروت واقعي هيچ‌وقت سريع به دست نمي‌آيد و شما نمي‌توانيد با پرداخت پول فرمول رسيدن به آنها را بخريد. آنها هيچ‌وقت با سرمايه‌گذاري روي کارهاي با ريسک بالا به دست نمي‌آيند، بلکه با کار سخت، سرمايه‌گذاري محتاطانه، ذخيره کردن، مهارت برنامه‌ريزي بودجه و تجربه به دست مي‌آيند که همه اينها در صورت صبور بودن‌تان قابل اجرا هستند.

موفقيت در 30 نما

• جوابگويي:به محض اينکه به دنيا مي‌آييد، خيلي بيشتر از آنچه هستيد خواهيد شد. شما نماينده خانواده‌تان به جهان خواهيد بود. نماينده دوستان‌تان به خانواده‌تان و در آينده نماينده‌اي از شرکت يا کارتان به جامعه‌تان. و اين مسووليتي بسيار بزرگ است که خيلي هم به چشم مي‌آيد. اين مسووليت را هر روز به ياد آوريد و طوري عمل کنيد که شرکت‌تان از استخدام شما حس خوبي داشته باشد و همچنين طوري عمل کنيد تا مشتري‌ها و ارباب‌رجوع‌هايي که نهايتا آنها دليل پرداخت حقوق‌تان هستند، از وجود شما راضي باشند و هيچ‌گاه فراموش نکنيد که هميشه طوري بايد عمل کنيد که والدين‌تان از بزرگ کردن شما راضي باشند.
• ابتکار: اگر تنها انتظار شما کار کردن و حقوق گرفتن است، هيچ‌وقت نبايد انتظار بالا پريدن در جهان را داشته باشيد و تغيير و تفاوت را داشته باشيد و مخصوصا اينکه هيچ‌کس متوجه شما نخواهد شد. شما بايد در محل کارتان دقيق شويد و بيابيد که چه کاري بايد بکنيد و چه تصميمي بايد بگيريد نکته در اين‌جاست که شما خودتان بايد خالق فرصت در زندگيتان باشيد و اگر خودتان را به سختي بيندازيد در مسير اين رود پرتلاطم فرصت‌هاي بيشتري پيدا خواهيد کرد و بهترين راه براي دستيابي به فرصت‌هاي بزرگ در زندگي‌ نشان دادن کمي خلاقيت و ابتکار است.
• احترام به خود: واقعيت اين است که در اطراف‌تان هميشه آدم‌هاي بدي هستند که دنبال موقعيتي مي‌گردند تا از شما وسيله تفريح براي خودشان بسازند. هيچ‌وقت به آنها فرصت اين کار را ندهيد. هميشه به خودتان مثل يک انسان موفق احترام بگذاريد و محترم شمردن خودتان و ارزش‌هايتان اين فرصت را از آنها خواهد گرفت و همچنين شانس موفق شدن‌تان را افزايش مي‌دهد.
• مسووليت‌پذيري: در زندگي بارها پيش آمده که والدين شما جلوي کارهاي احمقانه‌تان را نگرفته‌اند و اين بهترين چيز است، مسووليت‌پذيري در قبال کارهايتان و در اين صورت مطمئن باشيد همه درس‌هاي لازم را گرفته‌ايد.
• پشتکار: خيلي از کارهايي که در زندگي انجام مي‌دهيد در اول کار، کامل و درست از آب درنمي‌آيد. شما بايد تصميم بگيريد و چه مايل به انجام آن باشيد، چه نباشيد، آن کار ادامه دهيد تا نتيجه دهد.
• مهرباني: انجام دادن کارهاي خوب هر چند کوچک به شما هيچ صدمه‌اي نمي‌زند. شما با اين کارها آدم بهتري مي‌شويد و انجام دادن کارهاي محبت‌آميز براي اطرافيان باعث جلب توجه آنها به شما مي‌شود و آنها کارهايي را براي شما انجام مي‌دهند که هيچ وقت انتظارش را نداشته‌ايد.
• روحيه بالا: هيچ‌وقت اجازه ندهيد تا دنياي بيروني يا افراد منفي‌باف اطراف‌تان مانع شما شوند. شما مي‌توانيد بهترين کارها را انجام دهيد و پيروز شويد.
• مديريت: اگر مي‌خواهيد موفق شويد و يا مي‌خواهيد به کسي کمک کنيد تا موفق شود، بايد مسووليت‌پذير بودن را بپذيريد. هيچ‌کس از اول مدير به دنيا نيامده است. بايد سخت کار کنيد. مسووليت‌پذير باشيد و بخواهيد که هميشه در اول صف قرار بگيريد.
30 ويژگي اخلاقي آدم‌هاي موفق
صداقت-خوش‌مشربي- رفاقت- اعتماد به نفس- امانت‌داري- پشتکار- فروتني- با هدف بودن- قاطعيت- سخت کار کردن- يادگيري- مثبت‌انديشي- دلسوز بودن- انضباط داشتن- فداکاري- وفادار بودن- قابل اعتماد بودن- باهوش و زيرک بودن- روابط عمومي بالا داشتن- بامحبت بودن- مشتاق و علاقه‌مند بودن- باانگيزه بودن- صبور بودن- وظيفه‌شناسي- سازماندهي- شنونده خوب بودن- هم‌دلي- احترام به نفس- عقل سليم داشتن- باثبات بودن.
منبع:www.salamat.com




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط