الفباي خوش‌لباسي در فصل خزان

وقتي کم‌کم باد پاييزي در كوچه‌ها مي‌پيچد، خيلي‌ها دو به شك مي‌شوند كه بايد سراغ گنجه لباس پاييزي بروند و لبا‌س‌هاي تابستاني را جمع كنند يا هنوز زود است كه بتوان با لبا‌س‌هاي ضخيم‌تر در خيابان ظاهر شد.
دوشنبه، 22 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
الفباي خوش‌لباسي در فصل خزان

الفباي خوش‌لباسي در فصل خزان
الفباي خوش‌لباسي در فصل خزان


 

نويسنده:اكرم خواجوند




 
وقتي کم‌کم باد پاييزي در كوچه‌ها مي‌پيچد، خيلي‌ها دو به شك مي‌شوند كه بايد سراغ گنجه لباس پاييزي بروند و لبا‌س‌هاي تابستاني را جمع كنند يا هنوز زود است كه بتوان با لبا‌س‌هاي ضخيم‌تر در خيابان ظاهر شد.
فصل، فصل خريد لباس‌هاي پاييزي است. ولي لازم نيست با يك جيب پر از پول راهي فروشگاه شويد. با دانستن برخي اصول زيبايي‌شناسانه، مي‌توانيد لبا‌س‌هاي جديدتان را با لبا‌س‌هاي قديمي هماهنگ كنيد تا در لبا‌س‌هايتان بيش از پيش بدرخشيد.
وقتي پاييز مي‌آيد کم‌کم وقت آن است که لبا‌س‌هاي آستين کوتاه را جمع کنيد و لبا‌س‌هاي ديگري را مهمان جارختي‌تان بکنيد. بلوزهاي يقه اسکي، ژاکت کشباف، عرق‌گير، شلوارهاي جين، شلوارهاي پارچه‌اي ضخيم‌‌تر، روسري‌هاي ضخيم‌‌تر و دستکش‌هاي چرمي، چکمه‌هاي ساق‌بلند، بلوزهاي بلند دکمه‌دار، کت‌هاي ورزشي، جليقه و کت‌هاي کوتاه کمردار و کمربندهاي چرمي از کمد شما يک کمد پاييزي مي‌سازند.

ژاکت‌ها از راه مي‌رسند
 

در پاييز، خيلي‌ها يك بلوز يا مانتو مي‌پوشند و با يك ژاكت، لباس‌هايشان را تكميل مي‌كنند. اما يکي از مشکلات اصلي با لبا‌س‌هاي پاييزه و به خصوص ژاکت، اين است که فرد را چاق‌تر از آنچه هست، نشان مي‌دهد. راه‌حل اين مشکل، آسان است. سراغ خريد ژاکت‌هايي برويد که دقيقا متناسب با سايز بدن شما بافته شده باشند. مي‌توانيد به جاي ژاکت، يک زيرپيراهن که نقش عرق‌گير را ايفا مي‌کند و 2 لايه پيراهن بپوشيد. در اين صورت، ديگر نيازي به حمل ژاکت در اين روزهاي پاييز که هوا متغير است، نخواهيد داشت. يک مزيت ديگر ژاکت اين است که اگر گرمتان شد، مي‌توانيد آن را از تن درآوريد و دور کمرتان گره بزنيد. هواي پاييز نامطمئن است. خيلي اوقات همراه داشتن يک ژاکت مناسب ضروري است.

الفباي خوش‌لباسي در فصل خزان

9 پيشنهاد پاييزي
 

1. مي‌توانيد يک ژاکت قرمز يا هر رنگ شاد ديگري را که با کمر يا دکمه بزرگي بسته مي‌شود، با يک بلوز يقه‌اسکي سفيد بپوشيد و ست کنيد. زيورآلات قهوه‌اي‌رنگ مانند آنهايي که از چرم ساخته شده‌اند، تيپ پاييزي شما را کامل مي‌کنند.
2. پيشنهاد شماره 2 براي ميهماني‌هاي زنانه مناسب است. شما مي‌توانيد يک چکمه نيم‌ساق را با يک دامن بلند با طرح‌هاي هندسي و رنگ‌هاي شاد بپوشيد و آن را با يک بلوز آستين بلند ساده و يک گردنبند ظريف کامل کنيد. براي اينکه سردتان نشود، مي‌توانيد ساق بپوشيد.
3. آقايان مي‌توانند براي اين فصل، يک شلوار جين خاکستري بخرند. در روزهاي پاييز دست از سرجين‌هاي آبي برداريد و شلوار جين خاکستري‌تان را با يک پيراهن يقه اسکي يا يقه گرد ست کنيد.
4. چند وقتي است که ژاکت‌هاي فانتزي زيبايي براي دختر خانم‌ها به بازار پاييزه‌ها آمده است. شما مي‌توانيد يکي از اين ژاکت‌هاي کوتاه و داراي رنگ شاد را با يک بلوز نازک به رنگ‌هاي سفيد و بنفش روشن و شلوارجين ست کنيد.
5. پوشيدن تونيک‌هاي پشمي و بافتني بلند نيز در اين فصل مناسب است. مي‌توانيد اين تونيک‌ها را با يقه ‌اسکي و آستين‌هاي تا ‌آرنج به همراه ساق بپوشيد.
6. پيشنهاد شماره 6 ما هم مخصوص آقايان است و آن، خريد يک شلوار کتان مشکي است. شلوار کتان مشکي هم شيک است و هم به شما ظاهري رسمي‌تر مي‌بخشد. مي‌توانيد اين شلوار را با بلوز يشمي ست کنيد. اين شلوار با ژاکت بي‌آستين نيز بسيار زيبا مي‌شود.
7. آقايان مي‌توانند تيپ لباس پاييزي‌شان را با خريد يک کت مخمل کبريتي کامل کنند. رنگ‌هاي شتري، قهوه‌اي و حتي سدري براي پاييز ايده‌آل است. خوبي اين کت‌ها اين است که هم با شلوار جين ست مي‌شوند و هم با شلوار پارچه‌اي.
8. پارچه‌هاي مخمل کبريتي، چرم، جير، پارچه‌هاي کتاني راه‌راه و زبر، مخمل، بافتني و کشباف، پارچه‌هايي که آستر دارند، خز و در نهايت پارچه‌هاي پشمي، پارچه‌هاي لبا‌س‌هاي پاييزي هستند. پس هنگام انتخاب لباس به سراغ اين جنس‌ها برويد. شما مي‌توانيد اين جنس لبا‌س‌ها را در فصل زمستان هم بپوشيد.
9. رنگ لباس پاييزي را مطابق با رنگ طبيعت پاييز انتخاب كنيد: سبز يشمي، آبي تيره (آبي نفتي)، عاجي و قهوه‌اي نيز مناسب اين فصل هستند. رنگ‌ها در پاييز غوغا مي‌کنند پس شما هم در اين جشن رنگ طبيعت شرکت کنيد.
منبع: www.salamat.com




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.