نسخه مادرانه موفقيت

امروزه بيشتر مادرها خيلي بيشتر از قبل کار مي‌کنند. آمارهاي آمريکايي مي‌گويد70 درصد مادرهايي که فرزندان زير سن 18 سال دارند، شاغل هستند. شما با رسيدگي به خودتان مي‌توانيد تاثير کاملا موثري روي زندگي کاري و شخصي‌تان داشته باشيد و مي‌توانيد زندگي کاري و شخصي را براي خودتان و ديگران جذاب‌تر کنيد و بر موفقيت افراد
سه‌شنبه، 23 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نسخه مادرانه موفقيت

نسخه مادرانه موفقيت
نسخه مادرانه موفقيت


 

نويسنده: سحر حبيبي




 

زنان موفق در زندگي شخصي و خانوادگي‌شان به چه معيارهايي توجه دارند؟
 

اگر احساس مي‌کنيد براي رسيدگي به خودتان خيلي کم وقت و انرژي داريد، شما تنها نيستيد.
امروزه بيشتر مادرها خيلي بيشتر از قبل کار مي‌کنند. آمارهاي آمريکايي مي‌گويد70 درصد مادرهايي که فرزندان زير سن 18 سال دارند، شاغل هستند. شما با رسيدگي به خودتان مي‌توانيد تاثير کاملا موثري روي زندگي کاري و شخصي‌تان داشته باشيد و مي‌توانيد زندگي کاري و شخصي را براي خودتان و ديگران جذاب‌تر کنيد و بر موفقيت افراد خانواده‌تان هم تاثيري شگرف بگذاريد. با بالا بردن ميزان توجه و مراقبت از خودتان خواهيد توانست پشتيبان بهتري براي اعضاي خانواده‌تان باشيد زيرا به همان اندازه‌اي که براي نياز‌هاي خودتان احترام قايل‌ هستيد، به نيازهاي ديگران هم توجه مي‌کنيد. توجه به خودتان به شما اجازه مي‌دهد به فرزندان‌تان هم بهتر توجه کنيد. اين موضوع شبيه فرضيه ماسک اکسيژن در هواپيماست؛ شما اول بايد ماسک اکسيژن خودتان را بزنيد، وگرنه قادر نخواهيد بود به‌طور موثري به بقيه آدم‌ها رسيدگي کنيد.
درجه سلامت، طرز تفکر و مقدار انرژي بسيار اهميت دارد و توانايي‌هاي شما را براي موفق شدن در زندگي شغلي‌تان تامين مي‌کند. البته براي اينکه زمان و انرژي کافي براي رسيدگي به خود را داشته باشيد، بايد چيزهاي غيرضروري را از زندگي‌تان حذف کنيد.

اما چگونه؟
 

اين مي‌تواند به اين معني باشد: فعاليت‌هايي را که به صورت داوطلبانه انجام مي‌داديد، حذف کنيد. از زماني که براي ديدن برنامه‌هاي تلويزيوني صرف مي‌کرديد، بکاهيد. گشتن در دنياي اينترنت را محدود کنيد و چند فعاليت را با هم انجام دهيد؛ مثلا وقتي که داريد برنامه مورد علاقه‌تان را نگاه مي‌کنيد يا مطالعه مي‌کنيد، تمرينات ورزشي‌تان را هم انجام دهيد يا وقتي با بچه‌هاي‌تان بازي مي‌کنيد، کارهاي ديگري هم انجام دهيد.

مادر سالم، مادر موفق
 

در نظر گرفتن سلامت را جزو شيوه زندگي‌تان قرار دهيد. فعاليت‌هايي که باعث تغذيه روح و جسم و احساسات‌تان مي‌شود را بايد جزو برنامه‌هاي روزانه هفتگي و ماهانه‌تان قرار دهيد. به طور مثال يکي از کارهاي ضروري که درمورد خودتان بايد به آن توجه داشته باشيد اين است که خوب و کافي بخوابيد. غذاي سالم بخوريد. به اندازه کافي مايعات مصرف کنيد. از رژيم‌هاي درست غذايي استفاده کنيد. به پرورش روح‌تان بپردازيد. با طبيعت ارتباط برقرار کنيد و زماني را براي کارهايي که از انجام‌اش لذت مي‌بريد، اختصاص دهيد.

متعادل نگه‌داشتن احساسات
 

براي متعادل نگه داشتن احساسات دروني‌تان بايد همواره تلاش کنيد زيرا در آن صورت مي‌توانيد بين کار و خانواده‌تان تعادل برقرار کنيد. سلامت روحي و جسمي‌تان نه تنها براي خودتان اهميت دارد، بلکه براي خانواده و شغل‌تان نيز مهم است، آن هم خيلي زياد.

ناديده گرفتن خود
 

تصميم‌تان براي احترام گذاشتن و توجه دادن به سلامتي‌تان به نفع همه است و باعث مي‌شود، قابليت‌‌هاي شما چه در زمينه کاري، چه در هر زمينه‌اي از زندگي‌ بالاتر برود. شما بايد به طور مرتب سلامت جسمي و روحي‌تان را ارزيابي ‌کنيد و از سلامت درون و بيرون‌تان مطمئن شويد. برنامه‌ها و آزمايش‌هايي که متناسب سن شماست را انجام دهيد. وقتي علايمي از بيماري در خودتان مي‌بينيد، آن را ناديده نگيريد به خيال آنکه خود به خود خوب مي‌شويد يا به خاطر اينکه از شنيدن خبرهايي که ممکن است شما را نگران کند، مي‌ترسيد. به جاي آن اين علامت‌ها را از زبان بدن‌تان براي برقراري ارتباط با خودتان بدانيد که مي‌گويد مشکلي وجود دارد و شما بايد فورا به آن توجه کنيد. پيام‌هاي بدن‌تان را ناديده نگيريد. با چکاپ‌هاي به موقع و دايمي شما وقت بيشتري براي برنامه‌ريزي در مورد مشکلات‌تان خواهيد داشت. به اين فکر کنيد که براي همه چه قدر ناراحت کننده و غافلگير کننده است که شما يک دفعه بستري ‌شويد، توانايي‌تان را از دست بدهيد يا حتي بدتر بميريد؛ تنها به اين دليل که پيام‌ها را ناديده گرفته بوديد. خيلي از بيماري‌ها و وضعيت‌هاي حاد وقتي به موقع تشخيص داده شوند، قابل درمان هستند.

بزرگ‌ترين موفقيت مادرانه
 

به سلامت روحي و جسمي‌تان به خوبي توجه کنيد تا در زندگي بزرگ‌ترين موفقيت را تجربه کنيد. براي رسيدن به اين موفقيت بزرگ فهرستي تهيه کنيد که حداقل 25 مورد از کارهايي که شما دوست داريد براي رسيدگي و توجه به خودتان انجام دهيد راداشته باشد. مطمئن شويد فهرست‌تان از فعاليت‌هايي که روزانه بايد انجام دهيد مثل: مديتيشن، نوشتن خاطرات روزانه، تمرينات ورزشي و فعاليت‌هاي هفتگي مثل: ديدن فيلم، رفتن به سالن زيبايي) و فعاليت‌هايي که گاهي آنها را انجام مي‌دهيد. مثل: ديدن يک دوست، رفتن به مسافرت، آزمايش‌هايي مثل ماموگرافي جامع است و بعد از اينکه فهرست را تهيه کرديد، فعاليت‌هايي را که باعث پرورش بدن‌تان مي‌شود را با «ب» و فعاليت‌هايي که به پرورش مغزتان کمک مي‌کند را با «م» و فعاليت‌هايي را که باعث پروراندن احساسات‌تان مي‌شود را با «الف» مشخص کنيد و مطمئن شويد کارهايي را که در فهرست‌تان نوشته‌ايد از هر سه نوع فعاليت‌هاي گفته شده به اندازه کافي دارد و شما به کمک فهرست‌تان مي‌توانيد همه جانبه به خودتان توجه کنيد: مغزي، جسمي و احساسي. و حال شروع کنيد به برنامه‌ريزي کارهايتان. زمان را براي تمرينات ورزشي، برنامه‌هاي غذايي سالم و ديگر کارهاي ضروري و بسيار لازم براي رسيدن به خودتان برنامه‌ريزي کنيد. اگر برنامه‌ريزي نداشته باشيد، فعاليت‌هايي که در نظر گرفته‌ايد احتمالا هيچ وقت اتفاق نمي‌افتند و شما نمي‌توانيد نه براي خودتان و نه براي خانواده‌تان آدم مثمر ثمر و موفقي باشيد.
منبع:www.salamat.com



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط