اثرگذاری در دنیا بدون علم

علم، امروز نقش خیلی زیادی در دنیا ایفا می کند. این کسانی که امروز بر دولتها و دستگاههای سیاسی دنیا در کشورهای بزرگ مسلطند، انسانهای معمولی هستند و از متوسط برجستگان پایینترند. کارها و حرفهایشان، این را نشان می دهد.
چهارشنبه، 24 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اثرگذاری در دنیا بدون علم

 

 

بدون علم، در دنیا نمی شود اثر گذاشت
 


 





 
مقام معظم رهبری می فرمایند:
علم، امروز نقش خیلی زیادی در دنیا ایفا می کند. این کسانی که امروز بر دولتها و دستگاههای سیاسی دنیا در کشورهای بزرگ مسلطند، انسانهای معمولی هستند و از متوسط برجستگان پایینترند. کارها و حرفهایشان، این را نشان می دهد. آنها یا از لحاظ فکری و یا از لحاظ انسانی و اخلاقی پایینترند. ببینید دیگر، این امریکا و این هم غرب است. اینها در عین حال، بر دنیا حکومت می کنند. چرا؟ به خاطر علم.
تا کی باید ملتهای مسلمان، از آن چیزی که در تحرک و شخصیت یک نظام، در وصول به حقوق یک ملت، در تأثیر بری سازندگی دنیا، مایه ی اصلی است، تهیدست بمانند؟ بدون علم که در دنیا هم نمی شود اثر گذاشت. شما بهترین آدمهای دنیا باشید، ما بهترین و شریفترین و عزیزترین ملتها باشیم؛ وقتی نتوانیم روی بشریت اثر بگذاریم، وقتی نتوانیم این گرداب مهلک را مهار بکنیم، چه فایده ای دارد؟ رسالت یک انسان که یک رسالت فردی و خانوادگی ویک رسالت ملی به معنای محدود نیست؛ بلکه یک رسالت انسانی است. انسان، اصلاً در محدوده ی انسانیت زندگی می کند. مگر می شود این همه کارهای بزرگ را بدون علم انجام داد؟ این علم ما کجاست؟

بدون علم، در دنیا نمی شود اثر گذاشت

خدا سلاطین قاجار و پهلوی را لعنت کند و از این رجال پلید و خبیثی که بخصوص از زمان ناصرالدین شاه تا زمان محمد رضا، امور این کشور را به دست داشتند، نگذرد که با این ملت با استعداد و این جواهر قیمتی استعدادی که در این کشور هست، چه کردند. می دانید که در این کشور، استعداد ایرانی، از متوسط استعداد کشورهای دنیا بالاتر است. این نکته را من از آدمهای مطلع و وارد و با اتکا به آمار نقل می کنم. سابقه ی ما هم، همین را نشان می دهد. این میلت را در دورانی که می شد خودش را لااقل به این گردونه ی اسبی که داشته می رفته، برساند، در خواب عمیقی فرو بردند. یک وقتی بیدار شده که آن گردونه به موتور رسیده، آن موتور به جت رسیده، آن جت هم به موارد پیشرفته تری رسیده و جز غباری از حرکت کاروان علم بشریت، چیزی در دست ما نیست.
منبع: www.khamenei.ir




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.