ملت ما به دنیا شجاعت داد

امروز چشم جهانی، نگران من و توست. دنیایی متوجه این ملت است . میلیونها دل، در هوای این ملت و هدفهای او، می تپند. شما الگو شدید . شما «شهداء علی الناس» (1) شدید . شما پرچمدار آزادی و ایستادگی در مقابل تحمیل قدرتهای ظالم
چهارشنبه، 24 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ملت ما به دنیا شجاعت داد

 

 

ملت ما به دنیا شجاعت داد
 


 





 
مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) می فرمایند:
امروز چشم جهانی، نگران من و توست. دنیایی متوجه این ملت است . میلیونها دل، در هوای این ملت و هدفهای او، می تپند. شما الگو شدید . شما «شهداء علی الناس» (1) شدید . شما پرچمدار آزادی و ایستادگی در مقابل تحمیل قدرتهای ظالم و مستکبر جهانی شدید. امروز، ملتها جرأت می کنند اظهار می کنند که می خواهند زیر بار قدرتهای بزرگ نباشند. روزی بود که این جرأت، از ملتها گرفته شده بود و به آنها اجازه داده نمی شد. شما این راه را باز کردید.
این ملت، به دنیا شجاعت داد. رفتار این ملت بود که همراه با قاطعیت و هدایت قوی آن امام ملکوتی و رهبر بی نظیر، راه را باز کرد؛ ملتها را تشجیع نمود؛ استکبار را کوچک کرد؛ به او احساس حقارت داد و معلوم شد که انسانها و ملتها، دارای قدرتند. قدرت ذاتی ملتها را انکار می کردند و آنها را به دست قدرتهای پوشالی کشورها - که عروسکهایی در دست قدرتهای جهانی بودند - سپرده بودند. امروز، آن طور نیست که ملتها قدرت ذاتی خودشان را نفهمند . امروز، ملتها بیدار شده اند. البته به حسب قدرت ظاهری، امروز استکبار در میدان سیاست و اقتصاد، خیلی قوی و درشت شده؛ اما به همین نسبت، آسیب پذیرتر، توخالی تر و در واقع، از قدرت ملتها ترسانتر است.

ملت ما به دنیا شجاعت داد

این، وضع ملت ماست که دنیا را این گونه به وظایف و حقوقشان آشنا کرده است. بار این مسؤولیت، بر دوش شما، بخصوص مسؤولان است. باید احساس کنیم که چه مسؤولیت سنگینی بر دوش ماست . باید مسؤولیت به سرانجام رساندن این بار سنگین را درک کنیم . ما باید لحظه یی غفلت و کوتاهی نکنیم، لحظه یی سردی و یأس و افسردگی را در هیچ کس - حتی در خودمان - تحمل نکنیم.

پی‌نوشت‌ها:
 

1- بقره: 143.
 

منبع: حدیث ولایت ، جلد چهارم، ص 9.




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.