انقلاب اسلامى از منظر خورشید (1)

انقلاب و نظام اسلامى در ابعاد جهانى - حتى در دنیای غیراسلامى - هم تأثیری گذاشت و توجه به قدرت مذهب در بسیج انسان ها را در دنیا مطرح کرد. مذهب که یک پدیده ی منزوى و تشریفاتى محض بود ناگهان آنچنان یک ملت را بسیج می کند
چهارشنبه، 24 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
انقلاب اسلامى از منظر خورشید (1)

 

 

انقلاب اسلامى از منظر خورشید(1)
 


 

تهیه کننده: سید امیرحسین کامرانی راد
منبع: راسخون




 

انقلاب اسلامى و تأثیرات جهانى
 

مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) می فرمایند:
انقلاب و نظام اسلامى در ابعاد جهانى - حتى در دنیای غیراسلامى - هم تأثیری گذاشت و توجه به قدرت مذهب در بسیج انسان ها را در دنیا مطرح کرد. مذهب که یک پدیده ی منزوى و تشریفاتى محض بود ناگهان آنچنان یک ملت را بسیج می کند که مى تواند یک نظام متکى به حمایتهای بین المللى را به کلى به خاک سیاه بنشاند و اجازه ندهد در روی ویرانه های آن خلأ به وجود بیاید و یک نظام با حرفهای نو بر سرپا کند. همه ی حرفهایى که برای بشریت ایده آل بود - مسأله ی عدالت، انسانیت و تکریم انسان، برابری انسان ها، برابری نژادها، لزوم مبارزه و مقابله با زورگوییهای بین المللى - چیزهایى که در دلها بود، ولى کسى جرأت نمی کرد آنها را ابراز کند. یا میدانى پیدا نمی کرد.
دیدند یک نظام سیاسى مستقلى در یک گوشه ی از دنیا به وجود آمده اینها را روی پلاکارد نوشته و در مقابل چشم جهانیان بلند کرده است. این برای آنها خیلى فوق العاده بود. 1
*******

پیروزی انقلاب ما به برکت صفا و خلوص مردم بود
 

مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) می فرمایند:
در اسلام، نقطه ی اصلی و محوری برای اصلاح عالم، اصلاح نفس انسانی است. همه چیز از این جا شروع می شود. قرآن به آن نسلی که می خواست با دست قدرتمند خود، تاریخ را ورق بزند، فرمود: «قوا أنفسکم»، «علیکم أنفسکم». خودتان را مراقبت کنید، به خودتان بپردازید و نفس خودتان را اصلاح و تزکیه کنید، «قدأفلح من زکاها». اگر جامعه ی اسلامی صدر اول اسلام، از تزکیه ی اسنان ها شروع نشده بود و در آن به اندازه ی لازم، آدم های مصفا و خالص و بی غش وجود نداشتند، اسلام پا نمی گرفت، گسترش پیدا نمی کرد، بر مذاهب مشرکانه ی عالم پیروز نمی شد و تاریخ در خط اسلام به حرکت نمی افتاد. اگر انسان های مزکا و مصفا نباشند، جهاد نیست.
انقلاب ما که پیروز شد، به برکت صفا و خلوص و اخلاص و کار برای خدا و بلند شدن از سرمنافع مادی و شخصی بود. مقاومت در جنگ تحمیلی هم همین طور بود.(2)
*******

انقلاب اسلامی و جذابیت ها
 

مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) می فرمایند:
آن چیزی از انقلاب اسلامی که به خصوص برای توده های مردم در جهان غیراسلامى جاذبه داشت، مسأله ی معنویت بود. درست است که معنویت را از زندگى مردم زدودند، اما همان مردمى که از معنویت محرومند و در زندگى مادی غوطه ورند، احساس خلاء و کمبود می کنند. مثل آدم معتادی که حاضر نیست ترک اعتیاد کند. اما اگر به او بگویند یک نفر با زور تو را وادار می کند تا اعتیادت را ترک کنى خوشحال مى شود و از خدا مى خواهد که با زور دستش را ببندند و به او مواد نرسانند تا راحت شود.
بسیاری از جوامع غربى در چنین حالتى بودند و هستند. بلکه آنها در مادیات غرق و از معنویات دورند، اما احساس خلأ و کمبود می کنند. آنها دیدند که نظامى با این قدرت سیاسى با این روحیه ی بالا، با این همه حرفهای نو برای دنیا، با این نفس تازه به میدان آمده و معنویت هم همراه اوست. کار را با نام خدا آغاز می کند و برای خدا به پایان مى برد.
مى خواهد دنیا را با نام خدا بسازد و از دنیا هم مثل دستگاه رهبران کلیسایى عبور نمی کند. این نظام در آغاز پیدایش خود آن چنان دنیا را به خودش جذب کرد که به همان اندازه که دلها بى طرف و بى غرض جذب آنها شده است، کارگردانان و سردمداران و نگهبانان سلطه بین المللى و جهانى از آن نگران و ناراحتند و در مقابلش ایستادگى می کنند. 3

انقلاب اسلامى از منظر خورشید(1)

تسخیر لانه جاسوسی، یکی از بهترین کارهای انقلاب
 

مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) می فرمایند:
کار دانشجویان ما در سال 58، یکی از بهترین کارهایی بود که در این انقلاب انجام گرفت. مبادا تلقین های یک عده آدم هایی که به اعتقاد بنده، تعریف واقعی از آن ها این است که انسان های سطحی و ضعیفی هستند -نمی خواهیم بگوییم وابسته، یا مغرضند؛ نه، ضعیفند- ارزش این کار را از بین ببرند.
بدانیده، انقلاب ها را هم غالبا ضعیف ها از بین برده اند، کشورها را هم ضعیف ها به باد فنا داده اند، ملت های نیرومند پرقدرت را هم غالبا ضعیف ها و زبون ها که بیخود بر مراکز قدرت دست پیدا کرده بودند، از بین برده اند.
امروز یک عده ضعیف نیایند وسوسه کنند، جوری بشود که جوان ما، دانشجوی ما خیال کند این چه کاری بود که ما در سال 58 کردیم و لانه ی جاسوسی را تسخیر کردیم!
نه آقا، یکی از بهترین کارهایی که در انقلاب ما شد، آن کار بود. وقتی می بینید امام، آن پیرذ حکمت امام، - جوانی نبود که شما بگویید احساساتی شد و حرفی زد -مرد حکیم دنیا دیده ی مجرب، با دید نافذ، آن جور از آن حرکت دانشجوها در آن روز تجلیل کرد! امام یک چیزی می فهمید که این را گفت؛ ما هم همان را از روی احساس، از روی بینش و از روی منطق نه از روی فقط تبعیت، تأیید و تصدیق می کنیم. یکی از بهترین کارها همان کار بود. (4)
******

جمهوری اسلامی، ارایه ی یک الگوی جدید برای زندگی بشر
 

مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) می فرمایند:
انقلاب اسلامی، ارایه ی یک الگوی جدید برای زندگی اجتماعات بشری و کشورها بود و هست و هنوز هم جدید است. اگر خوب عمل کنیم، این الگو برای جوامع بشری، شاید تا قرنها الگوی یگانه خواهد بود. دشمن و استکبار و کمپانیهای نفتخوار و سرمایه داران استثمارگر عالم، از همین می ترسند. اگر چیزی به نام اسلام باشد که به گاو و گوسفند و منافع آنها صدمه یی نزند، با آن هیچ مخالفتی ندارند. با اسلامی که نفی قدرتهای شیطانی و ظلم و تبعیض در آن نباشد، کسی مخالف نیست. آنها با اسلام « لا اله الا الله» مخالفند، با اسلام حمایت از انسانها مخالفند، با اسلام مبارزه با ظلم و ستم و زورگویی و قلدری مخالفند، با اسلامی که وقتی قدرت پیدا می کند، دست سرمایه داران و زورگویان و مستشاران و مفتخوران و کرکسهایی که در این مملکت، بر سر مردار سفره ی شاهنشاهی نشسته بودند، قطع می کند، مخالفند. وقتی در جمهوری اسلامی، منافعشان تهدید و قطع می شود، شرق و غرب دست به دست هم می دهند و متجاوز به ایران را مورد حمایت قرار می دهند.
*******

پی‌نوشت‌ها:
 

1. بیانات مقام معظم رهبری در سفر به استان اصفهان، سال 1382
2. بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان بنیاد شهید، جمعی از اساتید، دانشجویان و اقشار مختلف مردم، 24/5/1369
3. بیانات مقام معظم رهبری در سفر به استان اصفهان، سال 1382
4. بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار دانش آموزان و دانشجویان به مناسبت، 12/8/1372


ادامه دارد...




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط