راه و چاه موفقيت در دانشگاه

چه دانشجوي ممتاز باشيد، چه دانشجوي ضعيف؛ مي‌توانيد با استفاده از امکانات آموزشي، مهارت‌هاي‌تان را تقويت کنيد و موفق‌تر باشيد؛ مثلا مي‌توانيد از سايت و کتابخانه دانشگاه بيشتر استفاده کنيد تا استادهاي‌تان را بهتر بشناسيد و از راهنمايي‌هاي آنها يا از مشاوره‌هاي راهنماي تحصيلي دانشجويي استفاده کنيد. در صفحه «موفقيت» اين
دوشنبه، 29 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
راه و چاه موفقيت در دانشگاه

راه و چاه موفقيت در دانشگاه
راه و چاه موفقيت در دانشگاه


 

نويسنده:سحر حبيبي




 

چگونه دانشجوي موفق‌تري باشيم؟
 

چه دانشجوي ممتاز باشيد، چه دانشجوي ضعيف؛ مي‌توانيد با استفاده از امکانات آموزشي، مهارت‌هاي‌تان را تقويت کنيد و موفق‌تر باشيد؛ مثلا مي‌توانيد از سايت و کتابخانه دانشگاه بيشتر استفاده کنيد تا استادهاي‌تان را بهتر بشناسيد و از راهنمايي‌هاي آنها يا از مشاوره‌هاي راهنماي تحصيلي دانشجويي استفاده کنيد. در صفحه «موفقيت» اين هفته، توصيه‌هايي از اين قبيل خواهيد خواند .
با دانشجوي شب امتحاني بودن و با شتاب درس خواندن نمي‌توانيد مقدار زيادي از مطالب را ياد بگيريد و آنها را در ذهن‌تان نگه داريد. وقت گذاشتن براي درس خواندن، آن هم هر روز، بهترين راه براي تسلط بر رشته تحصيلي‌تان است. وقت بين کلاس‌هاي‌تان بهترين زمان براي دوره کردن مطالب درسي آن ساعت است.
برنامه داشته باشيدروزتان را با برنامه‌ريزي و ثبت اطلاعات در تقويم‌تان پربار کنيد. زمان‌تان را براي درس خواندن و انجام تمرينات درسي‌تان برنامه‌ريزي کنيد. جلوجلو براي دوره امتحانات برنامه‌ريزي کنيد. براي يادگيري در دانشگاه لازم است بفهميد چگونه بايد تکه‌هاي اطلاعات را به درستي کنار هم بچينيد تا به تصوير کامل دست يابيد. از رئوس مطالب، سرفصل‌ها و عنوان‌ها و مطالب فرعي براي سازماندهي اطلاعات استفاده کنيد.

باانرژي‌تر درس بخوانيد
 

خستگي و استرس قوه دريافت و حافظه را ضعيف مي‌کند. خوب غذا بخوريد. به‌طور منظم ورزش کنيد و به اندازه کافي بخوابيد. با آمادگي سر کلاس‌هاي‌تان حاضر شويد و از اول تا آخر کلاس يادداشت‌برداري کنيد. کلاس‌هاي تان را از دست ندهيد. استفاده از جزوه‌هاي ديگران نمي‌تواند به خوبي جزوه‌هايي که خودتان سرکلاس نوشته‌ايد، برايتان مفيد باشد. هنگامي که جزوه مي‌نويسيد به نکته‌هاي مهم و تمرينات خوب گوش دهيد. ساعت‌هاي غيردرسي به اتاق استاد و يا استاديارتان برويد. هرچه بيشتر ياد بگيريد، براي شب امتحان آماده‌تر خواهيد بود.

حافظه‌تان را تقويت کنيد
 

فعال‌تر باشيد و حافظه‌تان را تقويت کنيد؛ مثال و نمونه بسازيد، نمادهاي رمزي ابداع کنيد. نکات خلاصه درس را بنويسيد، کلمات کليدي را مشخص کنيد، عنوان‌ها را هاي‌لايت کنيد يا حاشيه‌نويسي کنيد تا خلاق‌تر و علاقه‌مندتر شويد و حافظه‌تان در درسي که مي‌خوانيد، تقويت شود. مهم نيست چه‌قدر از مطالب درسي‌تان را خوب ياد گرفته‌ايد؛ چون بدون تمرين کردن حتما آنها را فراموش خواهيد کرد. قبل از يک امتحان، بدون اينکه به يادداشت‌ها و يا عنوان‌ها نگاه کنيد، آنها را براي خودتان يادآوري کنيد.

موقع امتحان، نمره‌سوزي نکنيد
 

با اشتباهات نوشتاري، نمره‌تان را از دست ندهيد. از استراتژي‌‌هاي گوناگون براي امتحانات مختلف استفاده کنيد؛ براي مثال، تستي يا تشريحي، دستورالعمل‌ها را بخوانيد. حساب‌ زمان‌تان را داشته باشيد و سوالات راحت‌تر را اول جواب دهيد تا اعتماد به نفس‌تان بالا برود و استرس‌تان کاهش يابد.
منبع:www.salamat.com



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط