با رژيم پرفيبر، کمتر غذا بخوريد.

وجود فيبر در رژيم غذايي بسيار مهم است، چرا که به پايين آوردن سطوح کلسترول خون کمک مي کند و باعث مي شود فرايند هضم غذا آسان تر صورت گيرد. فيبرها خطر بروز سرطان روده را کاهش مي دهند و باعث مي شوند که معده...
شنبه، 24 ارديبهشت 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
با رژيم پرفيبر، کمتر غذا بخوريد.

با رژيم پرفيبر، کمتر غذا بخوريد.
با رژيم پرفيبر، کمتر غذا بخوريد.


 

نويسنده:آذين صحابي




 
وجود فيبر در رژيم غذايي بسيار مهم است، چرا که به پايين آوردن سطوح کلسترول خون کمک مي کند و باعث مي شود فرايند هضم غذا آسان تر صورت گيرد. فيبرها خطر بروز سرطان روده را کاهش مي دهند و باعث مي شوند که معده فورا از غذا پر شود و ديگر غذاهاي پرکالري را روانه معده نکنيم و به اين ترتيب، با القاي حس سيري به ما کمک مي کند، کمتر غذا بخوريم تا لاغر شويم. افزودن براين مصرف غذاهاي حاوي فيبر به تنظيم قند خون هم کمک مي کند. در اينجا فهرستي از غذاهايي که داراي فيبر فراوان هستند را مي خوانيد:

ميوه هاي پرفيبر:
 

سيب، گريپ فروت، موز، ميوه هاي خشک شده، گلابي و آلو خشک.
سبزي هاي پرفيبر: آواکادو، هويج، ذرت، نخود، کلم، سيب زميني، اسفناج، لوبياي قرمز، عدس ودانه هاي سويا.

با رژيم پرفيبر، کمتر غذا بخوريد.

غلات: برنج، جوي دوسر و سبوس.
 

با استفاده از اين مواد غذايي مي توان غذاهاي متنوع درست کرد که انواع سالادها ونان هاي غلات کامل از اين دسته اند. همچنين دقت کنيد که ميوه ها را با پوست بخوريد، چرا که پوست ميوه منبع اصلي فيبر آن است.
کاهش وزن يکي از پيامدهاي طبيعي پيروي از يک رژيم غذايي پرفيبراست، چرا که معده را با مواد غذايي کم کالري پر مي کند و اجازه نمي دهد که پرخوري کنيم. اگر ميزان کالري هاي دريافتي بدن کاهش يابد، وزن نيز به تبع آن کاهش خواهد يافت.
هنگام پيروي از رژيم به اين نکات دقت کنيد:
هرگز يکباره به سمت يک رژيم غذايي پرفيبر نرويد بلکه به بدنتان فرصت دهيد تا به اين رژيم عادت کند. براي همين به تدريج غذاهاي پرفيبر را در رژيم غذايي تان وارد کنيد و يادتان باشد که آب فراواني بنوشيد. در ضمن لازم است ميزان فيبر دريافتي تان را هم حساب کنيد و هر روز ثبت کنيد که چه ميزان غذاي حاوي فيبر خورده ايد، چرا که مصرف بيش از اندازه فيبر هم مشکلاتي به همراه مي آورد که اسهال و درد شکم از آن جمله است.
منبع:نشريه دنياي تغذيه - ش100



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط