آسمان دژ

در اين مقاله مي خواهيم يک بازي ايراني مهيج را معرفي کنيم که به دانلود و سي دي و نصب نياز ندارد. يک بازي جالب که فقط براي بازي کردن بايد به اينترنت وصل شويد. اينترنت پر سرعت هم لازم نيست و با همان دايال آپ لاک پشتي هم مي توانيد اين بازي را انجام دهيد.
دوشنبه، 2 خرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آسمان دژ

آسمان دژ
آسمان دژ


 

نويسنده:قاسم مولايي




 
در اين مقاله مي خواهيم يک بازي ايراني مهيج را معرفي کنيم که به دانلود و سي دي و نصب نياز ندارد. يک بازي جالب که فقط براي بازي کردن بايد به اينترنت وصل شويد. اينترنت پر سرعت هم لازم نيست و با همان دايال آپ لاک پشتي هم مي توانيد اين بازي را انجام دهيد.
بازي، علمي -تخيلي است و در آينده بسيار دور، يعني سال 2080 اتفاق مي افتد. در آن سال ها دولت واحد بين منظومه اي به خاطر اختلافاتي که بر سر قدرت شکل گرفت، متلاشي و باعث شد آدميان به سه گروه تقسيم شوند. گروه اکثريت، در کره زمين ماندند، گروهي به قمر اديسه رفتند و گروه اقليت، در سياره هاي مصنوعي مريخ زندگي کردند. گروه سوم براي برتري نسبت به دو گروه ديگر و تصاحب زمين، دست به ساخت روبات هاي جنگ جو زدند. نئوريس ها، روبات هاي جنگنده اي بودند که قابليت ساخت و تعمير و ارتقا بخشيدن به خودشان را دارا بودند. جنگ منظومه اي، اول بين اين سه گروه در گرفت و سرانجام با عملياتي انتحاري دو گروه ديگر بر ضد اقليت تندرو بي اثر کردن موقتي نئوريس ها، جنگ به پايان رسيد.
اين عمليات و گروه انتحاري آن، سايه اژدر ناميده شدند و بعد از اين عمليات، روبات ها به خارج از منظومه شمسي رانده شدند و بدون اين که کاري به انسان ها داشته باشند، به ارتقاي خودشان پرداختند.
سال ها گذشت تا برحسب اتفاقي دردناک، جنگ منظومه اي دوم، اين بار بين روبات ها و انسان ها شکل گرفت.
قدرت غير قابل دفاع روبات ها باعث شد انسان تنها راه نجات را در فراز از منظومه شمسي بيايند. همه دانشمندان به ياري يک ديگر، گروهي به نام گروه نجات تشکيل دادند و کوشيدند تا موفق به ساخت سکوي پرتابي بشوند که بتواند با استفاده از کرم چاله، انسان ها را به چند صد سال نوري دورتر فراري دهد. سرانجام انسان ها توانستند در گروه هاي هزارنفري، از منظومه شمسي به منظومه ديگري بگريزند.

انسان ها در اين منظومه جديد سه هدف را دنبال مي کردند :
 

1. بقاي نسل انسان،
2. ساخت تجهيزات پرش، براي فرار در صورت حمله احتمالي روبات ها،
3. تجهيز کردن خودشان براي حمله و باز پس گيري منظومه شمسي و نابودي روبات ها.

جست وجو براي سرزمين جديد
 

با ورود انسان ها به منظومه جديد، فصل جديدي از تاريخ تمدن بشر شکل گرفت. انسان ها بعد از پرتاب به اين نقطه از فضا، تلاش براي زندگي جديد را آغاز کردند. خانواده هاي زيادي در جريان فرار از عزيزانشان جدا شدند، ولي اميد به زندگي باعث شد انسان ها تمام تلاش خود را براي يافتن پناهگاه جديدي براي زندگي به کار بگيرند. با هم دلي و يک رنگي افراد، سيارک هاي جديدي براي زندگي انتخاب، وحيات زميني درآن ها آغاز شد.

بازسازي و توسعه تمدن بشر
 

مشکل اساسي براي زندگي در اين سيارک ها اين بود که با وجود دانش بشر، زير ساخت تکنولوژيکي لازم براي استفاده از اين دانش موجود نبود. پس همگان شروع به ساخت کارخانه ها و معادن و ساير تجهيزاتي پرداختند که براي ادامه حيات به آن ها احتياج داشتند.

جنگ براي ادامه بقا
 

کمبود منابع در منظومه جديد به سرعت انسان ها را به فکر تصاحب ساير سيارک ها انداخت. در اين ميان درگيري بين انسان ها اجتناب ناپذير بود و به زودي اتحاد و صلح با بعضي همسايگان و جنگ با سايرين شکل گرفت.
بازي را شما مديريت مي کنيد، در واقع شما فرمانده هستيد و در هر مرحله راهنمايي هاي لازم را مي گيريد تا بتوانيد به مراحل بعدي برويد.
اين يک بازي گروهي است و هم زمان هزاران نفر از سراسر جهان مي توانند وارد اين بازي شوند و در آن يک يوزر بسازند و بازي کنند.
بازي داراي گرافيک بسيار خوبي است و مي تواند با تمام بازي هاي آنلاين رقابت کند. يکي از ويژگي هاي بازي هاي آنلاين اين است که مي توانيد هر وقت که خواستيد بازي کنيد.
اين بازي با همکاري بنياد بازي هاي رايانه اي ساخته شده است مي تواند براي تمام نوجوانان ايراني يک بازي مهيج و در عين حال آموزنده باشد. در اين گونه بازي هاي استراتژيک افراد بايد به خوبي فکر کنند و مديريت درستي روي منابع و نيروهايشان داشته باشند.
هم اکنون آسمان دژ، بيش از پنج هزار عضو دارد و از دو سرور استفاده مي کند و به زودي يکي از بازي هاي آنلاين خواهد شد. در حين بازي به ايراني بودن گرافيک بازي پي مي بريد و از ابداعات جالبي که در بازي انجام شده است، ذوق زده مي شويد.
براي انجام اين بازي، وارد سايت http://www.asmandez.ir شويد و در آن ثبت نام کنيد و به هشت صد سال بعد، زماني که منظومه در تصرف روبات هاست، سفر کنيد.
منبع: نشریه انتظار نوجوان، شماره 66



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط