ازدواج هاي با«کلاس»!

به نظر شما افراد به چه دلايلي ازدواج مي کنند؟ خود شما به چه دلايلي ازدواج مي کنيد؟ در ازدواج به دنبال به دست آوردن چه هستيد؟مي خواهيد به چه برسيد و چه چيزي براي تان مهم است؟ به نظر شما مهم ترين ويژگي هاي ازدواج براي ايجاد تغيير در زندگي ما چه هستند ؟
دوشنبه، 2 خرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ازدواج هاي با«کلاس»!

عنوان :ازدواج هاي با«کلاس»!
ازدواج هاي با«کلاس»!


 

نويسنده: رکسانا خوشايي




 
به نظر شما افراد به چه دلايلي ازدواج مي کنند؟ خود شما به چه دلايلي ازدواج مي کنيد؟ در ازدواج به دنبال به دست آوردن چه هستيد؟مي خواهيد به چه برسيد و چه چيزي براي تان مهم است؟ به نظر شما مهم ترين ويژگي هاي ازدواج براي ايجاد تغيير در زندگي ما چه هستند ؟
گرچه مي توان بدون پاسخ به اين سوال ها ازدواج کرد، اما اگر هر کس،پيش از ازدواج، کلاس ازدواج خود را بشناسد و تا جايي که مي تواند آن را ارتقا رشد او را بسيار مؤثرتر و مفيدتر دهد، اين ارتقا رشد او را در بسياري زمينه ها تضمين خواهد کرد. همچنين شناخت کلاس ازدواج کسي که براي ازدواج انتخاب مي کنيم، کمک مي کند که هماهنگي و همخواني طرف مقابل را با خود بهتر پيش بيني کنيم. خود من اولين بار که شنيدم ازدواج کلاس يا طيف هايي دارد (چيزي حدود نه و به طور فشرده چهار کلاس)، تعجب کردم. گمان مي کردم همه انسان ها به دلايلي کم و بيش مشابه هم ازدواج مي کنند و اهداف شان از ازدواج و آرزوهاي شان در ازدواج کم و بيش مثل هم است؛ اما با اطلاع از کلاس هاي ازدواج متوجه شدم که اينطور نيست. در واقع، ازدواج هر کس در کلاس بخصوصي مي گنجد و کسي در ازدواج موفق است که بتواند کلاس خود را ارتقا دهد و از يک به دو، سه و ..برساند. بدين ترتيب، کلاس اول ازدواج، به نوعي تحت آگاهي کمتر طرفين انجام مي شود و کلاس هاي بالاتر، به ترتيب با آگاهي هاي بيشتري صورت مي گيرند و بهره وري از ازدواج نيز به همين ترتيب افزايش مي يابد .

کلاس صفر در ازدواج !
 

بايد گفت که کلاس هاي ازدواج از يک شروع نمي شوند و کلاس صفر هم در ازدواج وجود دارد! شايد نامگذاري صفر به اين دليل است که اين کلاس بهتر است با ارتقاي رشد و آگاهي انسان ها از ازدواج و دستاوردهاي آن، هر چه زودتر حذف شود و جايگزين هاي بهتري پيدا کند. به هر صورت کلاس صفر، ابتدايي ترين حالت ازدواج است که فقط جنسيت يا روابط جنسي آن مطرح است در واقع در اکثر موارد اين ازدواج ها بدون بررسي عميق طرف مقابل و بدون توجه به شخصيت او انجام مي شود و گويي تنها مسأله «جنسيت»است. در چنين ازدواجي، اصل، برقراري روابط جنسي است . بنابراين، شخصيت، موقعيت، وضعيت و شرايط طرف مقابل اصلاً مهم نيست يا اهميت کمي دارد. علائق و اهداف نيز هيچ ارزشي ندارند. حتي چهره و اندام و ملاک هاي ظاهري تر هم مهم نيستند و همسر تنها بايد بتواند نياز جنسي را برطرف کند !

ازدواج«کلاس»يک
 

ازدواج کلاس يک، به نوعي همان ازدواج هاي فيلمي است!در اين نوع ازدواج، زندگي مثل يک فيلم زيبا تصوير مي شود و روياهاي طرفين شبيه داستان هاي سيندرلايي يا فيلم هاي عشق و عاشقي دهه هشتاد هاليوود است. يک دختر و پسر که دوستان خوبي هستد و همديگر را خيلي دوست دارند با هم به گردش و سفر و تفريح و مهماني و ...مي روند و از بودن با هم بسيار لذت مي برند و بالاخره در حالي که عاشق هم هستند ازدواج مي کنند و يکي دو تا بچه به دنيا مي آورند که بچه هاي خوب و دوست داشتني هستند و همين طور به زندگي ادامه مي دهند تا ...اما تا کجايش هم چندان روشن نيست. آخر اين داستان ها معمولاً تا حدودي مبهم است و فقط يک فضاي شاد و سرسبز و سرزنده به تصوير کشيده مي شود. اين کلاس ، به رغم اينکه چندان واقعي هم نيست؛ يعني در واقعيت به اين سادگي ها رخ نمي دهد، اما بسياري از دختر و پسرها درگير آن هستند. زندگي را با اين روياها شروع مي کنند و تنها آرزوي شان يک زندگي خوب و راحت، توام با دوست داشتن است. البته اين بد نيست ، اما مي تواند بسيار کامل تر و بهينه بشود

ازدواج «کلاس»دو
 

در ازدواج کلاس دو، اهداف کمي متفاوت تر شده و به دستاوردهاي ازدواج توجه مي شود. طرفين تنها به يک زندگي معمولي و خوشحال کننده تن نمي دهند، بلکه به واسطه ازدواج مي خواهند به چيز بزرگ تري برسند. در اين کلاس، انتخاب همسر به دليل(نوعي)اعتبار طرف مقابل انجام مي شود . يک يا هر دو طرف از طريق پيوند با فردي که اعتبار خاصي در يک يا چند زمينه دارد، صاحب اعتبار جديدي مي شود. گويي هر يک از طرفين(يا يکي از آنها)،يک کارت اعتباري که به واسطه آن کارت اعتباري، در زندگي به نقطه عطفي که دست کم شرايط زندگي و رشد و پيشرفت آنها را تغيير داده و تسهيل مي کند به دست مي آورد همچنين مانند يک سکوي پرتاب عمل کرده و مجوز ورود آنها را به يک وادي جديد صادر مي کند. به بيان ديگر در اين نوع ازدواج، طرفين اعتبار و ارتقا دهنده و بهره مند کننده يکديگر از مزاياي جديد هستند که جز با ازدواج به دست نمي آمد.

ازدواج «کلاس»سه
 

در ازدواج کلاس سه، ديدگاه طرفين نوعي ديدگاه هنري است. در اين کلاس، هدف، يک هدف جهاني است. خلق يک اثر، ايجاد تغييرات جهاني، ايجاد يک ساختار جديد جهاني، کسب شهرت جهاني در يک زمينه و رشته خاص يا چيزي نظير اينها، در اين ديدگاه، براي ازدواج و انتخاب همسر يک سوال اساسي وجود دارد. اينکه طرف مقابل چه کمکي مي تواند به جهاني شدن من کند؟چه کمکي مي تواند به تحقق ظهور همه استعدادها و توانمندي هايم کند؟آيا در کنار او مي توانم چيزي را خلق کنم و آثاري از خود برجاي گذارم؟مي توانم يک سياستمدار يا مثلاً انقلابي يا دانشمند بزرگ شوم؟(بسته به خواسته شخص)،مي توانم شکوفاتر شوم؟ مي توانم به موفقيت هاي بزرگ و جهاني برسم؟در کنار او روياهاي بنيادين و اصيل من تحقق مي يابند و در درجاتي بالاتر، زندگي با او ماموريت و طرح الهي من اجرا و محقق خواهد شد يا نه؟و...اگر بله، او جفت خوبي براي من است و اگر نه، از ازدواج با او صرف نظر خواهم کرد. کلاس ازدواج شما چيست؟ کلاس ازدواج خود را بشناسيد و آن را بالاتر ببريد.
منبع:نشريه دنياي سلامت، شماره52



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.