شيك با شخصيتِ عصا قورت داده!

با شروع پاييز بازار كت و شلوار داغ مي شود، نكته هايش را بدانيد و بخريد؛ بهتر است از اينكه ندانسته اين كار را بكنيد. مردان را در جهان به طور كلي به دو دسته تقسيم مي كنند؛ دسته اول كساني كه كت و شلوار مي پوشند و به آن علاقه دارند. دسته دوم هم آنهايي كه باز هم كت و شلوار
چهارشنبه، 4 خرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شيك با شخصيتِ عصا قورت داده!

شيك با شخصيتِ عصا قورت داده!
شيك با شخصيتِ عصا قورت داده!


 

نويسنده: علي سيف الهي




 
با شروع پاييز بازار كت و شلوار داغ مي شود، نكته هايش را بدانيد و بخريد؛ بهتر است از اينكه ندانسته اين كار را بكنيد.
مردان را در جهان به طور كلي به دو دسته تقسيم مي كنند؛ دسته اول كساني كه كت و شلوار مي پوشند و به آن علاقه دارند. دسته دوم هم آنهايي كه باز هم كت و شلوار را مي پوشند اما از اينكه بايد اين كار را انجام دهند كلافه اند و احساس خوبي ندارند. به هر حال حكايت آش و لباس رسمي خاله است. پس به نفع خودتان است كه با قبول شرايط، دنبال راهي براي بهتر كردن اوضاع و احوال انجام اين كار باشيد تا فرار از آن. بالخره حتماً پيش مي آيد كه بخواهيد در يك ميهماني رسمي شركت كنيد كه لااقل عروسي خودتان است. و البته كه كت و شلوار گران خريدن هنر نيست، كت و شلوار مناسب خريدن هنر است. يك چيزي كه به تن شما بنشيند و شما را به يك جنتلمن نشان بدهد. فرقي هم نمي كند كه يك ست كامل كت و شلوار را در گنجه اتاق تان داشته باشيد يا در كل عمرتان فقط قصد خريد همين يك دست را كرده باشيد. سبك زندگي مردانه اين مقاله را از دست ندهيد. خانم ها البته براي آقايشان بخوانند، ضرر نمي كنند!

در راسته بازار، پشت ويترين
 

مانكن هاي رسمي خوش تيپ!
فرم اصلي كت و شلوار از 50 سال پيش همان مانده و ظاهر اصلي اش تا الان خيلي فرق نكرده، فقط هر چند سال يك بار تغييراتي به اش مي دهند. مثلا يقه اش چند سانتي بالاتر مي رود و دوباره بعد از چند سال همين يقه چند سانتي پايين مي آيد. اما اگر اين روزها سري به بازار بزنيد، تغيير در اين ويژگي كت و شلوارها بيشتر به چشمتان مي آيد:

طرح پارچه
 

از نظر طرح پارچه سه انتخاب داريد كه هر كدام داستان خودشان را دارند.
* ساده: كت و شلوارهاي با طرح ساده از قديم الايام بوده و با انتخاب يك رنگ مناسب معمولا به هر كسي مي نشيند و مي توانيد بدون اينكه خطر كنيد، آنها را انتخاب كنيد.
* راه راه: كت و شلوارهاي راه راه، شما را قد بلندتر، رسمي و كمي سن و سال دارتر نشان مي دهند.
* چهار راه: كت و شلوارهاي چهار خونه با خط هاي افقي و عمودي تنيده درهم، به كارآنهايي مي آيد كه قد بلندي دارند يا آنچنان كه بايد چهارشانه نيستند و بدشان نمي آيد عريض تر از چيزي هم كه هستند به چشم بيايند. ضمن اينكه اين طرح ها چه ريز باشند، چه درشت، رسمي تر نشان مي دهند آدم را.

برش كت
 

اينكه چه تيپ كتي انتخاب كنيد، در حسي كه به بيننده و خودتان القا مي كنيد، اهميت زيادي دارد. در اين انتخاب البته كتي كه به تنتان گريه كند نخريد، شايد بقيه با ديدنش كمي بخندند!
* كلاسيك: مردهاي قديمي كت و شلوار كلاسيك مي پسنديدند كه داخلش احساس راحتي كنند. اين مدل دوخت، برش جادارتري دارد و هنوز هم خيلي از مدل هاي طراحي شده موجود در فروشگاه ها همين شكلي است.
* جذبي: «بپوش و خوشگلم كن» حكايت كت هاي امروزي تر است چون برششان طوري است كه احساس راحتي جاي خودش را با ظاهر خوب عوض مي كند. براي همين اين روزها بيشتر كت و شلوارهاي كمر تنگ و جذب به چشمتان مي آيد كه جنس پارچه شان با انواع سنتي مثل فاستوني توفير دارد. اين كت ها در قسمت شانه هم تنگ ترند و آدم را ياد بچه مدرسه اي هاي كت و شلوار پوش مي اندازد.
* يك، دو يا سه دكمه
انتخاب دوم مد روز پوش ها كت هاي تك دكمه است. اين كت هاي یك انتخاب خاص هستند و اسپرت تر به نظر مي رسد. البته هنوز هم كت هاي سه دكمه و دو دكمه بيشتر در بازار پيدا مي شود. كت هاي سه دكمه گزينه خوبي براي مردان بلندتر از 1/80 است. اين طوري عرض سينه شان را بهتر نشان مي دهد. بهترين جا هم براي پوشيدنش محل كار است كه بين همكارها بيشتر به چشم بيايد. كت هاي دو دكمه هم با دوام و كلاسيك است و كلاسيك است و يك استاندارد جهاني است. هيچ وقت خدا هم از مد نمي افتد. اگر خيلي اهل كت و شلوار نيستيد و فقط مي خواهيد همين يك دست را انتخاب كنيد، حتما كت دو دكمه بخريد. هم براي كارهاي اداري خوب است و هم در طول روز قابل استفاده دارد.

قيمت
 

در بازار امروز كت و شلوارهاي 50-40 هزارتوماني هم پيدا مي شود. البته مارك هاي خارجي تا 800 هزار تومان هم خرج روي دستتان مي گذارند. اگر كت و شلوار را از لحاظ كيفيت به سه دسته و درجه تقسيم بندي كنيم:
* از 30 تا 80 هزار تومان كت و شلوارهاي چيني و توليد داخلي خودمان با كيفيت پايين گيرتان مي آيد.
* از 100هزار تا 300 هزار تومان بسته به مارك و كيفيت پارچه كت و شلوار متوسط و هرچه از 200 هزار تومان فاصله بگيريد جنس بهتري پيدا مي كنيد.
* از 300 تا 500 هزار تومان هم كت و شلوارهاي درجه يك بازار و مارك هاي عالي شركت هاي معروف گيرتان مي آيد.
نكته: اين اختلاف قيمت هم از كيفيت پارچه ناشي مي شود. اكثر اين كت و شلوارهاي 200 هزار توماني از نظر دوخت، مواد مصرفي و الگوها خيلي با 500 هزار توماني فرق نمي كند و فقط پارچه شان متفاوت است. پارچه هاي پشمي بهترين پارچه براي دوخت كت و شلوار هستند و مرغوبيت كت و شلوارها به كيفيت و نوع پشم به كار رفته در آن است. هر چقدر هم ميزان پشم آن بيشتر باشد، كت رسمي تر خواهد بود و معمولا كت و شلوارهاي رسمي از 100 درصد پشم توليد مي شوند.

پيشنهاد
 

ريخت كت و شلواري من!
آقايان جنتلمني كه خودشان را در لباس رسمي تصور مي كنند، بدانند كه هر لباسي الزامات جنبي خودش را هم دارد. براي كت و شلوار تركيب زياد است اما اين اصل ها را رعايت كنید، ضرر نمي كنيد.

مو و ريش:
 

چون كت و شلوار يك لباس كاملاً رسمي است، بايد نوع اين رسمي بودن را در آرايش مو و صورت هم رعايت كنيد. تناسبي ندارد كه كت و شلوار بپوشيد و موي به اصطلاح فشن داشته باشيد. نبايد مدل موي خيلي خاصي و خارج از عرفي داشته باشيد.

پيراهن
 

يقه: بايد يكي دو سانتي از كت بيرون باشد و خودش را نشان بدهد. پيراهن زير كت اين طوري خيلي فوق العاده به نظر مي رسد.
رنگ: قانون نوشته شده نيست ولي بايد متضاد باشد. يعني كنتراست رنگ پيراهن و كت و شلوار بايد طوري باشد كه پيراهن زيبايي خودش را نشان بدهد و در عين حال هم باعث جلوه دادن بيشتر كت و شلوار شما شود.
طرح: معمول و رسمي تر است كه از يك پيراهن ساده استفاده كنيد.
اندازه: بايد به اندازه بدن شما باشد. اگر تنگ باشد با هر حركتي صافي خودش را از دست مي دهد و اگر هم گشاد باشد روي سينه و كمرتان خوب نمي ايستد.

طرح
 

ساده: مي توانيد براي مراسم هاي فوق العاده رسمي و در شرايط اداري استفاده كنيد. پارچه هاي براق ظاهر كت و شلوار شما را مجلسي مي كند، بهتر است در محيط اداري كت و شلوار مات بپوشيد.
طرح دار (راه راه): از اين طرح كت و شلوارها هم براي مهماني هاي بعدازظهر و نيمه رسمي مي توانيد بپوشيد. وقتي پيراهن زير كت و شلوار طرح دار را عوض مي كنيد تازه تر به نظر مي رسيد و كت و شلوارتان به چشم مي آيد. در صورتي كه در كت و شلوار ساده اگر حتي پيراهن زيرش را هم عوض كنيد، باز هم يكنواخت به نظر مي آييد و بعد از چند وقت تكراري به نظر مي رسيد.
آستين: بايد آستين هاي كت تا مچ دست تان بيايد و آستين هاي پيراهن تان هم يكي دو سانتي متر از آستين كت بيرون باشد.

كمربند و كفش
 

برخلاف نظري كه رايج است، نبايد اين دو تا را با رنگ و طرح كت و شلوار ست كنيد و بايد آنها را با همديگر ست كنيد. اگر كفش شما مشكي براق باشد كمربندتان هم بايد مشكي و براق باشد. طرح و رنگ كفش و كمربند حسن سليقه شما را مي رساند. كفش هاي كمي پاشنه دار استفاده كنيد تا قد شما را بلندتر نشان دهد و به كت و شلوار هم بيايد.
شلوار: قد و دور كمر شلوار را متناسب انتخاب كنيد كه هر ايرادي داشته باشد سريع به چشم مي آيد. شلوارهاي امروزي از حالت ران گشاد بيرون آمده و مثل تنه كت ها جذب و تنگ شده و اين طوري با كت ها هم تناسب دارند. يادتان باشد كه براي كت تان دو شلوار تهيه كنيد. اين طوري خيالتان بابت از بين رفتن تدريجي شلوار اولي راحت است.
پاچه شلوار: اگر پارچه شلوارتان پاكتي باشد رسمي تر است ولي قد شما را كوتاه نشان مي دهد. اگر مي خواهيد بلندتر ديده شويد پارچه شلوارتان بايد ساده باشد. لبه پشت شلوارتان هم بايد تا لبه پايين پاشنه كفشتان را بگيرد.
منبع:همشهری جوان شماره 287




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.