پوره لذیذ سیب زمینی و برنج

سيب را پوست کنده دانه هاي آن را بگيريد وبه صورت نازک ، ورقه ورقه کنيدوبه همراه خرده برنج و شير در ظرف شير جوش بريزيد و آنرا روي حرارت قرار دهيد و بگذاريد تامخلوط به جوش بيايد سپس حرارت را کم کرده و اجازه دهيد مواد به مدت 10تا12 دقيقه يا تا زماني که برنج و سيب کاملا نرم شوند، به ارامي بجوشند. در اين بين گاه گاهي مخلوط
پنجشنبه، 12 خرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پوره لذیذ سیب زمینی و برنج

پوره لذیذ سیب زمینی و برنج
پوره لذیذ سیب زمینی و برنج


 





 
مواد لازم :
سيب زرد بزرگ : 1عدد
خرده برنج خام خيس کرده :25گرم
شير خشک آماده شده (درست شده ) : يک يک چهارم فنجان ( معال 300 ميلي ليتر )
پوره لذيذ سب و برنج
آرزو در تاج
طرز تهيه :
سيب را پوست کنده دانه هاي آن را بگيريد وبه صورت نازک ، ورقه ورقه کنيدوبه همراه خرده برنج و شير در ظرف شير جوش بريزيد و آنرا روي حرارت قرار دهيد و بگذاريد تامخلوط به جوش بيايد سپس حرارت را کم کرده و اجازه دهيد مواد به مدت 10تا12 دقيقه يا تا زماني که برنج و سيب کاملا نرم شوند، به ارامي بجوشند. در اين بين گاه گاهي مخلوط را با يک قاشق چوبي هم بزنيد.مخلوط سيب و برنج را در دستگاه غذا ساز بريزيد تا کاملا به صورت پوره اي نرم و يک دست در آيد .مقدار کمي از پوره را در کاسه ريخته و پيش از خوراندن به کودک ،حتما درجه حرارت آن را امتحان کنيد . باقيمانده پوره را در ظرف در بسته ريخته و آنر ا بلافاصله در يخچال قرار دهيد. وحداکثر تا 24 ساعت به مصرف برسانيد.
وحداکثر تا 24 ساعت به مصرف برسانيد.

پوره لذیذ سیب زمینی و برنج

نکته :
1- با اين مقدار مواد ، حدودا يک چهارم فنجان (300ميلي گرم ) پوره سيب و برنج تهيه مي شود .
2- براي ايجاد تنوع در طعم پوره و درست کردن پودينگ شکلاتي ، مي توانيد خرده برنج و شير را بدئون سيب در شير جوش ريخته و بپزيد سپس 25گرم خرده شکلات شيري و 1 قاشق چايخوري شکر را نيز به برنج داغ افزوده و هم بزنيد تا کاملا مخلوط شوند و آنگاه مواد را به صورت پوره اي نزم و يک دست در اوريد .

منبع:مجله هنر آشپزی ش 48




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.