روزگار عجيب قهرمان عجيب

گيم پلي شماره اول داراي خلاقيت و نوآوري هاي زيادي بود که با کنترل خاص Wii نيز همراه شده بود و توانسته بود تا تجربه اي متفاوت را براي بازيبازهايي که انتظار چنين عنوان را بر روي Wii نداشتند به ارمغان بياورد. از سوي ديگر Suda51 در ابتداي ساخت شماره اول روياهاي ديگري را نيز در سر داشت مانند اين که با حرکت کنترلر بازيباز بتوانند درست همان
چهارشنبه، 18 خرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
روزگار عجيب قهرمان عجيب

روزگار عجيب قهرمان عجيب
روزگار عجيب قهرمان عجيب


 






 

تکرار خلاقيت هاي گذشته
 

گيم پلي شماره اول داراي خلاقيت و نوآوري هاي زيادي بود که با کنترل خاص Wii نيز همراه شده بود و توانسته بود تا تجربه اي متفاوت را براي بازيبازهايي که انتظار چنين عنوان را بر روي Wii نداشتند به ارمغان بياورد. از سوي ديگر Suda51 در ابتداي ساخت شماره اول روياهاي ديگري را نيز در سر داشت مانند اين که با حرکت کنترلر بازيباز بتوانند درست همان حرکت را بر روي دشمن هاي نگون بخت اجرا کند اما اين مسائل همانند تبليغاتي که بر روي Red Steel انجام شده بود همگي تنها در قالب يک ايده باقي ماندند و هيچ وقت جامع عمل بر آن ها پوشانده نشد. از سوي ديگر با معرفي Wii Motion Plus نظر افراد زيادي نسبت به قابليت هاي حرکتي کنترلر کنسول Wii عوض شد و اين انتظار مي رفت که ايده هاي اوليه ساخت چنين عناويني با وجود همچين وسيله اي عملي شوند. اما باز هم Suda51 تصميم گرفت که در نسخه نهايي NMH2 از قابليت هاي جديد Motion Plus استفاده نکند و کنترل بازي را مانند گذشته به صورت کلاسيک طراحي کند. حتي در ابتداي ساخت بازي شايعات متعددي وجود داشت که Motion Plus در NMH2 استفاده مي شود و حتي خود Suda51 گفته بود که قصد دارد در اين نسخه از اين وسيله براي بهبود مسائل مختلف در گيم پلي عنوان خود بهره ببرد اما بنا به دلايل مختلف وي در نهايت از استفاده از اين وسيله صرف نظر کرد.البته اندک استفاده هاي حرکتي موجود در نسخه اول به اين شماره نيز منتقل شده اند و بازيباز براي انجام کارهاي مختلفي از جمله شارژ شمشير خود و جواب دادن موبايل خود بايد از قابليت هاي کنترلر Wii استفاده کند.
يکي از مواردي که به عنوان بزرگترين پيشرفت گيم پلي شماره دوم اين سري به حساب مي آيد اضافه شدن beam Katana دوتايي است که به تراويس اين اجازه را مي دهد که در طول بازي از دو سلاح به طور همزمان استفاده کند و در ادامه صدمه بيشتري را نيز به دشمن هاي خود وارد کند. البته مدل هاي ديگر beam Katana نيز در بازي وجود دارند که اکثرا همان مدل هاي قديمي شماره اول هستند که در موارد خاصي Upgrade شدند.
از ديگر مسائل اضافه شده به اين شماره مي توان به حرکات جديدي در زمينه کشتي اشاره کرد. جالب است بدانيد که Suda51 خود نيز يکي از طرفداران کشتي کج است و سعي داشته تا نقش اين ورزش را در شماره دوم به نسبت گذشته پررنگ تر کند.
البته ناگفته نماند که در راستاي تحقق بخشيدن اين مورد تيم سازنده بازي نسخه دوم را در زمينه فيزيک بسيار نسبت به گذشته بهبود بخشيده است و توضيح نيز داده شده که همين پيشرفت بازي در زمينه فيزيک تاثير مستقيمي بر روي گيم پلي بازي مي گذارد به اين صورت که تراويس در مراحل مختلف مي تواند از اشياي داخل محيط به نفع خود و به ضرر دشمن هايش استفاده کرده و مدام در طول بازي از کاتاني خود بهره نبرد.

روزگار عجيب قهرمان عجيب

بهشت در کنسول هاي قدرتمند
 

چندي پيش خبر ساخته شدن شماره اول No More Heroes با نام Paradise براي PS3 و X360 تاييد شد. نکته جالب اين که قرار است اين دوباره سازي تنها به ارتقاي گرافيک ختم نشود و در کنار آن قابليت هاي جديدي نيز به بازي اضافه شود.
دو مورد از اين قابليت هاي جديد عبارتند از زماني که تراويس هر يک از رقيبان اصلي خود را شکست مي دهد مي تواند بعدا در بخش جدا دوباره به نبرد با آن ها بپردازد مورد دوم اين که بعد از ديدن هر يک از صحنه هاي سينمايي بازي در طول بازي، در ادامه آن ها را مي توان در يک بخش مخصوص دوباره مشاهده کرد. تا انتهاي بازي چيزي حدود 50 صحنه سينمايي در اين بخش آزاد مي شود.
اما به جز اين قابليت هاي که براي هر دو نسخه هستند امکانات و تفاوت هايي نيز ميان دو نسخه PS3 و X360 اين عنوان وجود دارد. از جمله اين تفاوت ها مي توان به خشونت بالاتر در نسخه X360 اشاره کرد.
قسمت اول در حدود 500 هزار نسخه در جهان فروش داشت که نسبت به عنوان هاي پرفروش Wii رقم ناچيزي است. از سوي ديگر سازنده اصلي NMH يعني Suda51 اعلام کرده که شماره سوم از اين سري به هيچ وجه بر روي کنسولي فعلي نيستند و يعني Wii عرضه نمي شود.
جالب است بدانيد که در ابتدا NMH يکي از بازي هاي 360 بوده و بعد از معرفي Wii و قابليت هاي آن بوده که Suda51 تصميم به ساخت بازي خود بر روي Wii گرفته است.

شهري در دنياي بازيساز ديوانه
 

داستان اين نسخه نيز همان طور که اشاره شد در شهر Sant Destroy روايت مي شود. برخلاف نسخه اول که بزرگي شهر در حد خوبي قرار داشت در اين نسخه تيم سازنده بازي تصميم بر اين گرفته است که وسعت شهر را کاسته و در مقابل آن را زنده تر و شلوغ تر از گذشته به نمايش در بياورد. از مسائل جديد اين شماره مي توان به پيشرفته تر شدن SD اشاره کرد که به لطف شرکت Pizza Butt تحقق پيدا کرده است. جالب است بدانيد که در نسخه اول Pizza Butt تنها به عنوان يک رستوران در بازي معرفي مي شد اما در اين نسخه به قدرت زيادي دست پيدا کرده است. از ديگر مسائل موجود در زمينه گردش در شهر مي توان به اين نکته اشاره کرد که موتورسيکلت غول آساي تراويس يعني Schpeltiger در NMH2 نسبت به گذشته پيشرفت کرده و با نام Mark II شناخته مي شود. البته هنوز کاملا مشخص نيست که Schpeltiger از لحاظ ظاهري تغيير کرده است يا خير ولي در يکي از عکس هايي از بازي منتشر شده به نظر مي رسد که تراويس بر روي موتورسيکلتي سوار است که شبيه به موتور سيکلت هاي امريکايي مانند Harley Davidson طراحي شده است. به علاوه مغازه هايي در شهر وجود دارند که شما مي توانيد با خريد لباس و تجهيزات ظاهر تراويس را تغير دهيد. قابليت هاي تراويس در بازي قابل ارتقا هستند و شما مي توانيد با رفتن به باشگاه هاي مختلف قدرت هاي او را ارتقا دهيد. نکته جالب اين که اين بخش از بازي به صورت يک ميني گيم (به سبک بازي هاي دوبعدي قديمي) طراحي شده که در آن ها شما مي توانيد با تمرين زير نظر يک مربي قدرت هاي بدني تراويس را افزايش دهيد.

تراويس تنها نيست
 

برخلاف نسخه اول که تمامي بار گيم پلي بازي برعهده تراويس بود، او در اين نسخه همراهان و ياراني نيز دارد. از جمله اين افراد مي توان به هنري و شينوبودو اشاره کرد که در اين نسخه به عنوان شخصيت قابل بازي شناخته مي شوند. البته اين نکته لازم به ذکر است که بخش جداگانه اي براي آن ها طراحي نشده که بازيباز بتواند در آنجا اين دو شخصيت را انتخاب کرده و به بازي بپردازد بلکه در لابه لاي مراحل اصلي مواقعي نيز پيش مي آيد که بازيباز کنترل اين دو شخصيت را برعهده مي گيرد و بايد گيم پلي و داستان بازي را با آن ها دنبال کند. اين تغيير شخصيت بازي تنها در ظاهر نيست بلکه هر شخصيت از تکنيک ها و Combo هاي مخصوص به خود استفاده مي کند و نوع جديدي از فنون را براي بازيباز به نمايش در مي آورد. همين مسئله مي تواند باعث شود که بازي از لحاظ داستاني نيز پيچيده تر و جذاب تر از گذشته دنبال شود زيرا شخصيت هاي بيشتري نقش عمده و اساسي اي را در بازي ايفا مي کنند.

بازگشت چشم نواز 50 آدمکش
 

گرافيک جزو نکاتي بوده که همواره Suda51 در نحوه نشان دادن آن از خود خلاقيت هاي جالب و البته ديوانه واري را به نمايش در آورده است. نمونه بارز اين کار طراحي بصري Killer 7 است که در نوع خود شايد براي اشخاصي يک شاهکار به نظر برسد و شايد براي افراد ديگر تنها به عنوان يک گرافيک کارتوني ساده به نظر برسد. درست هنر بازيساز در همين نقطه است که توانايي اين را دارد که بعدهاي مختلفي را براي بازي خود طراحي و به نمايش در بياورد. هايي که شايد به نظر همگان جالب نباشند اما اين مسئله درست در همين جا است که Suda51 براي هر کسي بازي نمي سازد.
بازي هاي او مخاطب خاص خود را دارند و او مي داند که اين مخاطب چگونه از گرافيک يک بازي راضي مي شود. سبک گرافيکي که Suda51 براي عنوان خود انتخاب کرده مانند گذشته نوعي از Cel-Shade است که در موارد خاصي از اصول اصلي اين سبک پيروي نمي کند و همين موارد خاص هستند که به چشم نواز بودن گرافيک بازي کمک کرده اند. در کنار انتخاب اين سبک بالا بودن خشونت بازي و به نمايش در آمدن مقدار زيادي خون بر روي صفحه نمايش خود يکي ديگر از دلايل عمده اي است که به گرافيک اين بازي کمک کرده. در اين شماره تيم گرافيکي بازي با استفاده از همان موتور شماره نخست سعي در اين داشته تا گرافيک بازي را به نسبت گذشته پيشرفت دهد.
راستا نمايش هاي بازي کاملا نشان دهنده اين مسائل هستند که Grasshopper سعي در اين داشته تا طراحي و جزييات موجود بر روي شخصيت هاي اصلي را بيشتر از گذشته کند. به همين منظور آن ها از افکت خاصي در زمينه بصري NMH2 استفاده کرده اند که باعث شده شخصيت ها نسبت به بقيه محيط براق تر و روشن تر جلوه کنند و در نتيجه جزييات فراوان مدل هاي آن ها بيشتر به نظر بازيباز بيايد. از سوي ديگر محيط ها در شماره دوم از جزييات بيشتري برخوردار هستند که در کنار فيزيک بهتر نسبت به نسخه اول باعث شده که در گيم پلي بازي نيز تاثير گذار باشند. در کنار تمامي موارد بهبود يافته اي که در مورد گرافيک و فيزيک بازي وجود دارد تيم سازنده بازي از ساختار جديدي در زمينه هوش مصنوعي استفاده کرده. تيم طراحي A1 دشمن ها در NMH2 از کد نويسي استفاده کرده که به آن ها اجازه داده تا رفتارهاي مناسب و واقع گرايانه اي را براي دشمن هاي بازيباز طراحي کنند به اين صورت که آن ها نيز از تمامي امکانات موجود براي پيشروي در اهدافشان استفاده کنند. در اين بين هوش مصنوعي طراحي شده براي Boss هاي بازي به گفته سازندگان به نسبت شماره اول پيشرفت چشم گيري داشته. البته طبق نمايش هايي که از نبرد با يکي از Boss هاي بازي با نام Copeland Nathan منتشر شده اين نکته اصلا به چشم نمي آيد.
به هر حال به نظر مي رسد بازگشت قهرمان ديوانه ما براي طرفداران نسخه اول همچنان خوشايند باشد و حتي بتواند افراد جديدي را نيز جذب بازي کند.

روزگار عجيب قهرمان عجيب

منبع:نشريه بازي رايانه، شماره 33



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما
تظاهرات دانشجویان مقابل سفارت اسرائیل در آتن
play_arrow
تظاهرات دانشجویان مقابل سفارت اسرائیل در آتن
نجات یک خانم بعد از چهار روز گیر کردن بین ۲ دیوار
play_arrow
نجات یک خانم بعد از چهار روز گیر کردن بین ۲ دیوار
ماجرای پیشنهاد نجومی به وحید شمسایی برای تبلیغ برنج!
play_arrow
ماجرای پیشنهاد نجومی به وحید شمسایی برای تبلیغ برنج!
منوی عجیب رستوران وحید شمسایی؛ چه غذایی در منو نیست؟
play_arrow
منوی عجیب رستوران وحید شمسایی؛ چه غذایی در منو نیست؟
مرحوم صابری (گل آقا)؛ نمونه طنزپرداز متعهد
play_arrow
مرحوم صابری (گل آقا)؛ نمونه طنزپرداز متعهد
نماهنگ/ تو را است معجزه در کف... عصا بیفکن!
play_arrow
نماهنگ/ تو را است معجزه در کف... عصا بیفکن!
گفت‌وگو | آحاد مردم در حوزه نظارت، تولید و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
play_arrow
گفت‌وگو | آحاد مردم در حوزه نظارت، تولید و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
گفت‌وگو | تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی کشور در راستای جهش تولید خواهد بود
play_arrow
گفت‌وگو | تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی کشور در راستای جهش تولید خواهد بود
حمله به اسرائیل با کدامیک از جنگ افزارهای ایرانی انجام شد؟
play_arrow
حمله به اسرائیل با کدامیک از جنگ افزارهای ایرانی انجام شد؟
روایت جالب شمسایی از روز پاسخ ایران به اسرائیل
play_arrow
روایت جالب شمسایی از روز پاسخ ایران به اسرائیل
نحوه برخورد صحیح با همسر در جمع چگونه است؟
نحوه برخورد صحیح با همسر در جمع چگونه است؟
غیرت چیست؟ اقسام غیرت کدامند؟ علل بی غیرتی چیست؟
غیرت چیست؟ اقسام غیرت کدامند؟ علل بی غیرتی چیست؟
جایگاه تعلیم در اسلام و برخی اصول آن
جایگاه تعلیم در اسلام و برخی اصول آن
تاثیر پماد آنتی هموروئید بر درمان بواسیر داخلی و خارجی چیست؟
تاثیر پماد آنتی هموروئید بر درمان بواسیر داخلی و خارجی چیست؟
حمله با گاز فلفل به دانشجویان معترض آمریکا
play_arrow
حمله با گاز فلفل به دانشجویان معترض آمریکا