آيا مايليد جذاب تر شويد ؟

يکي از فعاليت هاي هميشگي و پيگيرانه نسل هاي جوان در بيشتر کشورها و فرهنگ ها ، تلاش در راه جذاب تر شدن است . آنها مايلند به هرشکلي که شده خود را جذاب و جذاب تر کنند . لباس هاي زيبا و خوش دوخت ، آرايش ها و پيرايش هاي روز افزون ، رفتارهاي مد گرايانه ، عمل هاي جراحي زيبايي و ليزري سخت يا آسان ، رژيم هاي غذايي و
چهارشنبه، 18 خرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آيا مايليد جذاب تر شويد ؟

 آيا مايليد جذاب تر شويد ؟
آيا مايليد جذاب تر شويد ؟


 

نويسنده: کارشناس ارشد مشاوره
رکسانا خوشايي




 
يکي از فعاليت هاي هميشگي و پيگيرانه نسل هاي جوان در بيشتر کشورها و فرهنگ ها ، تلاش در راه جذاب تر شدن است . آنها مايلند به هرشکلي که شده خود را جذاب و جذاب تر کنند . لباس هاي زيبا و خوش دوخت ، آرايش ها و پيرايش هاي روز افزون ، رفتارهاي مد گرايانه ، عمل هاي جراحي زيبايي و ليزري سخت يا آسان ، رژيم هاي غذايي و پرورش اندام ، حتي کسب اطلاعات عمومي در حد مورد قبول جامعه و يادگيري استفاده از تکنولوژي و ... نشانه هايي هستند که تمايل و گرايش جوانان را به مطرح شدن در بين همسالان و افزايش جذابيت تأييد مي کنند . جالب اينجاست که بيشتر اين ابزارها و روش هاي جذاب کننده ، گران قيمت هستند و گاه شخص بايد ماه ها و بلکه سال ها صبر کند تا بتواند هزينه و شرايط لازم براي کسب يا انجام آنها را به دست آورد . اما به هرحال طاووس جذاب شدن آنقدر مهم و با ارزش هست که جور هندوستان رفتن کشيده شود .
من در اين مقاله مي خواهم برايتان روشي براي جذب شدن را بازگو کنم که براي همه جوان ها و البته براي همه انسان ها قابل استفاده است . فرمولي ساده و در عين حال کاربردي که ارزان هم هست . يعني در اين فرمول ، براي دست يافتن به جذابيت نيازي به صرف هزينه هاي گزاف و پرداخت رقم هاي نجومي نيست . همچنين هرکس با هر قيافه ، اندام ، تحصيلات ، ثروت يا مقام اجتماعي که باشد ، ممنوعيت يا محدوديتي در استفاده از اين فرمول ندارد .
از طرفي جذابيتي که در فرد ايجاد مي شود هم دائمي و ماندگار است و با بالا رفتن سن و سال يا با تغيير مد يا عوض شدن ذائقه و سليقه مردم ، زائل نمي شود !
حتماً تعجب مي کنيد ، چون تا کنون فرمولي به اين قدرت و با اين نتيجه حتمي و قطعي نديده و نشيده ايد ، اما اين فرمول بارها به طور عملي تست شده و از محک آزمون هاي بسيار ، سربلند بيرون آمده و افرادي که حتي منکر قابليت ها و عملکرد آن بوده اند با نگاه ناباورانه و با وجود شک و ترديد بسيار دست به انجام آن زده و به زودي شيفته و مريدش شده اند ، چرا که جذابيت خود را با چشم خود ديده اند و با تمام وجود احساس کرده اند ، من اين فرمول ار برايتان خواهم گفت ، اما قبل از آن ، مختصري درباره جذاب شدن مي گويم ، اين که جذابيت به چه معناست و اصولاً ما به دنبال چه هستيم و چه کيفيتي را مي خواهيم تجربه کنيم ؟

جذابيت يعني چه ؟
 

جذابيت همانطور که از نامش پيداست به معناي داشتن قدرت جذب ديگران و تأثير گذاري مثبت برآنهاست ، اين که بتوان بدون مصرف انرژي زياد افراد را تحت تأثير قرار داد و کشش ايشان را در معاشرت و تعامل با خود افزايش داد .
انسان موجودي اجتماعي است و اين که بتواند حداقل براي تعدادي از همنوعان خود جذاب باشد برايش حکم کيميا را دارد ، چرا که در موجودات اجتماعي که به هر حال به بودن باهم نياز دارند و رفع احتياجاتشان به يکديگر وابسته است ، داشتن ميزاني از جذابيت اجتناب ناپذير مي باشد .
جذابيت هم انواعي دارد . بعضي از جذابيت ها ظاهري هستند . ظاهر پرزرق و برق يا آراسته در نگاه اول مي تواند افراد را جذب کند . به همين دليل ويترين فروشگاه ها هرچه جذاب تر طراحي مي شود . بعضي جذابيت ها هم براي گروه هاي خاصي معنا دارد ، مثلاً چيزي که براي کودکان جذاب است با آنچه براي گروه مردان يا زنان جذابيت دارد متفاوت است ، بنابراين حتي خود ظاهر جذاب ، از يک گروه به گروه ديگر تفاوت دارد .
دسته ديگري از جذابيت ها برمي گردد به جذابيت هاي دروني و باطني . در اين دسته از جذابيت ها ممکن است فرد در نگاه اوليه ما را جذب نکند ، اما هرچه بيشتر با او همنشين مي شويم و معاشرت مي نماييم ، بيشتر نسبت به او کشش و گرايش پيدا مي کنيم و بيشتر جذب او مي شويم . بديهي ات چنين جذب شدني پايدارتر است و با گذشت زمان کمتر دستخوش تغيير و زوال مي شود .
جذابيت هاي باطني و دروني گاه به شباهت هاي دروني دو نفر و هم سخني روحي آنها برمي گردد . در اين حالت ممکن است طرف مقابل در نظر بقيه افراد چندان جذاب جلوه نکند و تنها براي فرد خاصي که هم سنخ و به نوعي هم ارتعاش با اوست جذاب باشد . حالت ديگري هم وجود دارد که فرد براي اکثريت افراد جذاب است و در واقع روح و ارتعاشات دروني او به گونه اي است که براي اکثر افراد جذاب جلوه مي کند . معمولاً چنين جذابيت هايي برمي گردد به داشتن برخي ويژگي هاي دروني جذاب مانند صداقت و راستي زياد يا «خود بودن » زياد و نداشتن نقاب هاي ظاهري رفتاري - شخصيتي و مواردي از اين دست که در واقع موضوع بحث ما را هم تشکيل مي دهد .

فرمول جذابيت ماندگار
 

اينک وقت آن فرا رسيده است که به قول خود وفا کرده و فرمول جذابيت را به شما ارائه کنم . اين فرمول طبق آنچه ذکر شد ، جزء انواعي از جذابيت هاست که براي همه افراد جذابيت دارد و مختص دسته يا گروه خاصي نيست . در اين نوع جذابيت ارتعاش فرد به درجه اي از جذابيت مي رسد که تقريباً همه افراد جذب آن مي شوند آن هم بدون اينکه علتش را بدانند ! يعني فرد متوجه مي شود که جذب شده ، اما نمي داند چرا . همچنين فرد جذب کننده نيز متوجه مي شود که ديگران را جذب کرده ، اما نمي فهمد چگونه اين کار را انجام داده ! در واقع اين جذب کردن و جذب شدن به شکلي کاملاً طبيعي انجام مي شود و مکانيسم آن به ايجاد نوعي ارتعاش خاص در فرد برمي گردد که اين ارتعاش خود به خود جذب کننده است .
من اسم اين فرمول را گذاشته ام : فرمول رژيم کلامي !

فرمول رژيم کلامي خاص !
 

شما در زندگي به دلايل مختلفي مانند لاغري يا چاق شدن بيش از حد يا نوعي بيماري يا ناراحتي جسمي احتمالاً با رژيم هايي روبه رو شده ايد که نوعي رژيم غذايي به خصوص بوده اند که براي سلامت و رسيدن شما به استانداردهاي جسماني ، مؤثر و مفيد واقع مي شدند . فرمول جذابيت ما هم بر اساس نوعي رژيم به خصوص تنظيم مي شود که هر فردي که اين رژيم ساده را بگيرد به استاندارد جذابيت مي رساند . منتها اين رژيم ، نوعي رژيم کلام است . معمولاً افرادي که رژيم کلام مي گيرند خود به خود در زماني بين يک تا سه ماه به اين استاندارد مي رسند و البته بسته به ارتعاش طبيعي فرد ( يا انجام دستورالعمل هاي بيشتر) ، ممکن است بعضي افراد زودتر هم نتايج آن را تجربه کنند .
و اما آنچه بايد در رژيم کلام خود انجام دهيد يا از انجام آن پرهيز نماييد ، عبارت است از :

فقط و فقط کلماتي را برزبان بياوريد که از ته دل به آنها ايمان داريد و از ته دل آنها را مي خواهيد !
 

شايد در نگاه اول کار ساده اي به نظر برسد ، اما اگر دقت کنيم که در شبانه روز چه مي گوييم متوجه مي شويم بسياري از کلمات ما تعارف ، حرفهاي روزمره بي حاصل ، کلمات بي معنا و ياوه گوو اما آنچه بايد در رژيم کلام خود انجام دهيد يا از انجام آن پرهيز نماييد ، عبارت است از :

فقط و فقط کلماتي را برزبان بياوريد که از ته دل به آنها ايمان داريد و از ته دل آنها را مي خواهيد !
 

شايد در نگاه اول کار ساده اي به نظر برسد ، اما اگر دقت کنيم که در شبانه روز چه مي گوييم متوجه مي شويم بسياري از کلمات ما تعارف ، حرفهاي روزمره بي حاصل ، کلمات بي معنا و ياوه گويي و حتي دروغ هاي ناخواسته است ، اما بر مبناي اين رژيم ، ما ديگر نمي توانيم از کلماتي که به آنها اعتقاد قلبي نداريم استفاده کنيم . مثلاً اگر کسي به نظرمان فرد بدنيتي است ، نمي توانيم به او بگوييم خوش نيت ! يا اگر از کسي بدمان مي آيد نمي توانيم به او بگوييم دوستت دارم ! اگر چيزي را مي خواهيم ، نمي توانيم عکس يا مشابه آن را بيان کنيم ، مثلاً اگر گرسنه ايم ، نمي توانيم بگوييم سيرم ! يا ... . البته در مواردي که امکان راست گويي نيست و اين خطر وجود دارد که کسي برنجد يا موقعيت مان به خطر بيفتد مي توانيم سکوت کنيم ، اما در هيچ شرايطي حق نداريم دروغ بگوييم . انجام اين دستورالعمل ارتعاش عمومي فرد را به تدريج در راستاي حقيقت و درستي ( که روح هر انساني خواهان همان است ) منظم مي کند . ن دستورالعمل شامل نگفتن کلمات زشت و ناسزا و کلمات نابحق ( يعني هر کلمه اي که حق ديگران را پايمال کند ) يا کلمات آلوده و منفي نيز مي شود . لازم است براي انجام اين دستورالعمل فهرستي از همه کلمات منفي ، نابحق و زشت که تا کنون به گفتن آنها عادت داشته ايد تهيه کنيد و آنها را با کلمات مثبت و مناسب جايگزين نماييد . اين دستورالعمل معجزه مي کند ، چون حوادث و رويدادهاي هم ارتعاش با کلامتان را ( که ديگر مثبت و برحق شده ) ، به سمت شما جذب مي کند و حتي باعث مي شود افراد موفق و مثبت به سمتتان جذب شوند ، نه هر کسي !
همه اينها تنها با کلام ، بله فقط با کلام شما انجام مي شود . اين سريع ترين ، موفق ترين و ساده ترين روش براي جذاب شدن است . امتحان کنيد و خود را براي جذابيت ماندگار آماده نماييد .
منبع:دنياي تغذيه ش94



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.