فلافل ( خوزستان )

نخود را پاک کنيد ، بشوييد و بگذاريد 24 ساعت خيس بخورد . در طول اين زمان ، 2 تا 3 بار آب آن را عوض کنيد . بعد از 24 ساعت آب آن را خالي نماييد و نخودها را دو بار چرخ کنيد . سپس پياز ، سير ، مقداري نمک ، فلفل ، ادويه و بيکينگ پودر را بيفزاييد . آنگاه تخم مرغ ها را يکي يکي به مواد اضافه کنيد و با قاشق هم بزنيد . سپس ظرف کوچکي را پر
چهارشنبه، 18 خرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فلافل ( خوزستان )

 فلافل ( خوزستان )
فلافل ( خوزستان )


 






 
انرژي کل 2000کيلو کالري

مواد لازم:
 

نخود 500 گرم
پياز 1 عدد
سير3 حبه
ادويه نمک فلفل به مقدار لازم
بکينگ پودر 1 قاشق سوپخوري
تخم مرغ 4 عدد

مواد لازم براي تهيه سس فلافل :
 

رب گوجه فرنگي 1 قاشق سوپخوري
سرکه 40 ميلي متر
اب 40 ميلي متر

فلافل ( خوزستان )

روش تهيه :
 

نخود را پاک کنيد ، بشوييد و بگذاريد 24 ساعت خيس بخورد . در طول اين زمان ، 2 تا 3 بار آب آن را عوض کنيد . بعد از 24 ساعت آب آن را خالي نماييد و نخودها را دو بار چرخ کنيد . سپس پياز ، سير ، مقداري نمک ، فلفل ، ادويه و بيکينگ پودر را بيفزاييد . آنگاه تخم مرغ ها را يکي يکي به مواد اضافه کنيد و با قاشق هم بزنيد . سپس ظرف کوچکي را پر از روغن نماييد و روي حرارت ملايم قرار دهيد تا کاملاً داغ شود . حالا مقداري از مواد برداريد و در قالب مخصوص فلافل بريزيد و به آرامي در روغن داغ شده قرار دهيد تا کاملاً پف کند و طلايي رنگ شود .
براي تهيه سس فلافل ، کمي از روغن مايع داخل ظرف را با رب گوجه فرنگي تفت دهيد . سپس پودر انبه ، سرکه و مقداري آب به آن اضافه کنيد و اجازه دهيد سس غليظ شود . اکنون سس را روي فلافل ها بريزيد .
منبع:دنياي تغذيه ش94



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.