ماساژ کودک

1ـ براي شروع به کار حتماً هواي اتاق و دست تان را گرم کنيد. به آرامي قسمت هاي مختلف بدن نوزاد را ماساژ دهيد. در صورت تمايل، از روغن بچه نيز مي توانيد استفاده کنيد. ولي به خاطر داشته باشيد که از روغن هاي معطر ديگر به هيچ عنوان استفاده نکنيد. اگر کودک شما از ماساژ دادن لذت نمي برد و يا تازه واکسن زده است، اين کار را ادامه ندهيد. به ياد داشته باشيد که معده و شکم کودک را قبل از 4هفتگي ماساژ ندهيد. شما ممکن است از ماساژ کودک احساس آرامش و لذت بکنيد فقط مراقب ستون فقرات او باشيد. از روغن
چهارشنبه، 25 خرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ماساژ کودک

ماساژ کودک
ماساژ کودک


 

مترجم:شيدا فروغي




 
ما مي توانيم نوزاداني را که دوره ي جنيني را به طور کامل پشت سر گذاشته اند و به موقع متولد شده اند، ماساژ بدهيم. اين کار باعث آرامش نوزاد و پدر و مادر مي شود.

فوائد ماساژ کودک
 

1ـ گريه هاي نوزاد را کاهش مي دهد و از نفخ روده و دل درد او مي کاهد.
2ـ الگوي خوبي براي خواب کودک به وجود مي آورد و کودک با آرامش بيش تري به خواب مي رود.
3ـ به اعتقاد پزشکان، احتمالا براي بالا بردن سيستم ايمني و فعاليت آن مفيد است.

نحوه ي انجام ماساژ
 

1ـ براي شروع به کار حتماً هواي اتاق و دست تان را گرم کنيد. به آرامي قسمت هاي مختلف بدن نوزاد را ماساژ دهيد. در صورت تمايل، از روغن بچه نيز مي توانيد استفاده کنيد. ولي به خاطر داشته باشيد که از روغن هاي معطر ديگر به هيچ عنوان استفاده نکنيد. اگر کودک شما از ماساژ دادن لذت نمي برد و يا تازه واکسن زده است، اين کار را ادامه ندهيد. به ياد داشته باشيد که معده و شکم کودک را قبل از 4هفتگي ماساژ ندهيد. شما ممکن است از ماساژ کودک احساس آرامش و لذت بکنيد فقط مراقب ستون فقرات او باشيد. از روغن مغزها، هم مانند روغن بادام و فندق و...استفاده نکنيد.
منبع:نشريه پيام زن، شماره 218



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.