ساعت آب گرم فرشته ها

اغلب بچه ها وقتي کمي بزرگ مي شوند، حمام رفتن و بازي کردن با آب را دوست دارند. اما در روزهاي اول، هم مادر و هم نوزاد ممکن است در هنگام حمام رفتن مخلوطي از احساس اضطراب و لذت را تجربه کنند. اغلب نوزدان دشر روزهاي اول تولد از اينکه تمام لباس هايشان از تنشان خارج شده و در آب قرار مي گيرند، احساس خوبي ندارند. مادر هم
شنبه، 11 تير 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ساعت آب گرم فرشته ها

ساعت آب گرم فرشته ها
ساعت آب گرم فرشته ها


 

نويسنده:ياسمن ثريا




 
نکاتي که براي حمام کوچولو بايد رعايت کنيد
اغلب بچه ها وقتي کمي بزرگ مي شوند، حمام رفتن و بازي کردن با آب را دوست دارند. اما در روزهاي اول، هم مادر و هم نوزاد ممکن است در هنگام حمام رفتن مخلوطي از احساس اضطراب و لذت را تجربه کنند. اغلب نوزدان دشر روزهاي اول تولد از اينکه تمام لباس هايشان از تنشان خارج شده و در آب قرار مي گيرند، احساس خوبي ندارند. مادر هم ممکن با بغل کردن نوزاد بدون لباس کوچک و سُر، احساس راحتي نکند و نگران باشد. با روش هاي زير مي توانيد با آرامش بيشتري کودک را حمام کنيد.
در قدم اول بايد وان کوچک که مناسب حمام کردن نوزاد باشد تهيه کنيد و داخل آن آب ولرم بريزيد. براي اين که دماي آب مناسب باشد، مي توانيد ابتدا مقداري آب سرد داخل وان بريزيد و سپس کم کم آب گرم به آن اضافه کرده و مخلوط کنيد؛ سپس با آرنج خود دماي آن را بررسي کنيد. آنجا که آرنج خود را در آن قرار داده ايد، بايد ولرم و مايل به گرم باشد.اگر دماي آب را با دست خود تنظيم کنيد، ممکن است آب داغ تر از حد معمول باشد و باعث ناراحتي نوزاد شود.
عمق مقدار آبي که بايد براي حمام کردن نوزاد در وان باشد، حدود 10 سانتي متر است. لباس هاي کودک را در جايي که دماي آن مناسب است از تنش خارج کرده و کودک را در حوله کوچکي بپيچيد و سپس نوزاد را طوري بغل کنيد که سرشو روي کف دست شما و بدنش روي ساعدتان قرار گيرد. بعد به آرامي با کف دست تان از آب تشت روي سر نوزاد بريزيد و سر او را بشوييد. در اين حالت بايد دقت کنيد که آب به صورت کودک نپاشد، چون بچه ها اصلا از اين موضوع خوش شان نمي آيد. بعد از شستن سر، بايد با يک حوله تميز سر کودک را به آرامي خشک کنيد.بعد از شستن و خشک کردن سر، حوله اي که دور بدن نوزاد پيچيده بوديد را باز کرده و کودک را به آرامي داخل وان آب قرار دهيد. در اين حالت، بايد با ساعد و دست تان زير شانه و سر کودک را نگه داريد، دست ديگرتان را زير باسن نوزاد قرار دهيد و به آرامي او را به آب نزديک کرده و در آب بگذاريد. دستي که زير سر و شانه است، در تمام مدت بايد همان جا باقي بماند و محافظ سر و گردن و شانه کودک باشد. با دست ديگر کار شست و شوي کودک را به آرامي ادامه دهيد. در تمام مدت حمام کردن با لبخند زدن به نوزاد و صحبت کردن با او، مي توانيد باعث اطمينان خاطر و آرامش او شويد. بعد از پايان شست و شو کودک را داخل حوله پيچيد، او را خشک کنيد و سپس لباس هايش را بپوشانيد.
منبع:نشريه شهرزاد، شماره 14.




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.