شعبده بازي با خوراکي هاي دم دست

قرار نيست ميان وعده هايي که اين جا نشانتان مي دهيم از فضا بيايند. قرار نيست حتي اسم هيچکدامشان را نشنيده باشيد. خيلي از شما احتمالا يا قبلا از اين جور خوراکي ها براي فرزند دلبتان درست کرده ايد يا بعد از خواندن دستورات سرآشپز شهرزاد با خودتان فکر کرده ايد؛ «اين که کاري ندارد که!»بله. درست کردن هيچکدام از اين خوراکي ها کاري
شنبه، 11 تير 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شعبده بازي با خوراکي هاي دم دست

شعبده بازي با خوراکي هاي دم دست
شعبده بازي با خوراکي هاي دم دست


 

نويسنده:مريم رزاقي




 
قرار نيست ميان وعده هايي که اين جا نشانتان مي دهيم از فضا بيايند. قرار نيست حتي اسم هيچکدامشان را نشنيده باشيد. خيلي از شما احتمالا يا قبلا از اين جور خوراکي ها براي فرزند دلبتان درست کرده ايد يا بعد از خواندن دستورات سرآشپز شهرزاد با خودتان فکر کرده ايد؛ «اين که کاري ندارد که!»بله. درست کردن هيچکدام از اين خوراکي ها کاري ندارد و اتفاقا خوبي اش هم همين است. نکته فقط حوصله کردن شما مادر مهربان است. هدف ما هم از دادن اين پشنهادها اين است که يک جرقه کوچک درست کنيم. جرقه اي که تشويق تان مي کند آستين بالا بزنيد و براي بچه ها سنگ تمام بگذاريد. با اين شماره مي شود3 شماره که "جشنواره ميان وعده هاي شهرزاد "را راه انداخته ايم. اگر خدا بخواهد از شماره بعد سعي مي کنيم دستورات سرآشپزمان را فقط به ميان وعده محدود نکنيم. شايد بد نباشد کمي هم در دنياي نوشيدني ها و غذاهاي مخصوص بچه ها چرخ بزنيم. اگر براي خوشمزه تر شدن اين صفحات پيشنهادي داريد حتما نظرتان را برايمان اس ام اس بزنيد يا ايميل کنيد.

تست سوخاري
 

مواد لازم:
نان تست:4 برش
تخم مرغ:3عدد
شير:يک چهارم ليوان
کرن فلکس خرد شده:2 فنجان
کره:1قاشق کوچک
تخم مرغ ها را اين قدر بزنيد که حسابي يک دست شود. بعد شير را اضافه کنيد و هم زدن را ادامه بدهيد. کرن فلکس را خرد کنيد(براي اين کار مي توانيد آن را بريزيد توي يک کيسه نايلون و با وردنه از رويش رد شويد!)حالا يک ماهيتابه برداريد و کره را بياندازيد تويش تا داغ شود. هر برش از نان تست ها را به 3 تکه تقسيم کنيد و هر کدام از تکه ها را اول توي مخلوط شير تخم مرغ و بعد توي کرن فلکس هاي خورد شده بزنيد و بعد آن را توي ماهيتابه بياندازيد تا هر دو طرفش طلايي رنگ شود. کارتان که تمام شد نان ها را توي يک بشقاب بچينيد و رويش به اندازه دلخواه پودر قند بريزيد.
نکته:پودر قند فقط يک پيشنهاد است. خاصيتش هم اين است که مقدار شيريني تست شما را بيشتر مي کند و خب طبيعتا خوردنش براي بچه ها جذاب تر مي شود؛ اما اگر ميانه تان با قند و شيريني خوب نيست، کلا مي توانيد پودر قند را حذف کنيد. کسي هم اعتراض نخواهد نکرد، بچه چه مي داند تست سوخاري را با پودر قند هم مي شود خورد!

ساندويچ قيفي
 

مواد لازم:
تخم مرغ:6عدد
سينه مرغ پخته شده و ريز شده:نصف ليوان
جعفري خرد شده:1قاشق غذاخوري
نان لواش:4عدد
مواد لازم براي سس:
خامه:1فنجان
کره:25گرم
پنير پيتزا رنده شده:2تا 3قاشق غذاخوري
تخم مرغ ها را بپزيد تا کاملا سفت شود، بعد آنها را درشت درشت خرد کنيد. حالا مرغ خرد شده را با کمي روغن زيتون و نمک و فلفل طبخ کنيد. بعد مرغ را در يک ظرف بريزيد و جعفري را هم به آن اضافه کنيد. سس را هم به اين مخلوط اضافه کنيد، فقط جوري ترکيبتان را هم بزنيد که تخم مرغ ها له نشوند. دست آخر نان لواش را نصف کنيد و به صورت قيف درشان بياوريد و آنها را با مخلوطتان پر کنيد.
طرز تهيه سس:
اول کره را در يک ماهيتابه کوچک آب کنيد، بعد خامه را اضافه کنيد و 2 تا3 دقيقه هم بزنيد. بعد هم پنير را اضافه کنيد. ظرف را سريع از روي گاز برداريد و تند تند محتوياتش را هم بزنيد. سس شما آماده است.
نکته:
مي شود قبل از خوردن ساندويچ قيفي، آن را توي ماکروفر داغ کرد. سرد هم سرو کنيد، فقط کمي از لذت خوردنش کم مي شود. وقتي داريد غذا را جلوي بچه ها مي گذاريد، روي اسم ساندويچ قيفي خيلي تاکيد کنيد. خوشگل شما کلي از اين که دارد يک غذاي نامتعارف مي خورد ذوق خواهد کرد.

نان، پنير، ميوه
 

مواد لازم:
پنير خامه اي:يک چهارم ليوان
مرباي توت فرنگي:1قاشق مربا خوري
سيب متوسط:1عدد
موز:1 عدد
نان گرد:1 عدد
پنير خامه اي را با مرباي توت فرنگي مخلوط کنيد تا رنگش به صورتي کمرنگ متمايل شود. سيب را به تکه هاي کوچک تقسيم کنيد. موز را ريز خرد کنيد و ميوه ها را به مخلوط پنير مربا اضافه کنيد. مخلوط هيجان انگيز را در يک کاسه کوچک بريزيد و با نان جلوي بچه ها بگذاريد.
نکته:
مي شود نان را تست کرد. اين جوري خوش خوراک تر است. پيشنهاد مي کنم قبل از خوردن خيلي راجع به ترکيبات جادويي تان با بچه حرف نزنيد، فقط بگوييد موز هم تويش ريختم. بعد که خورد و گفت:«مامان بازم از اين موز جون ها مي خوام» فاش کنيد که آنچه خورده اي فقط موز نبوده است فرزند!

گل نخودي
 

مواد لازم:
نان تست:6 تا8 عدد
تخم مرغ:6 عدد
پنير پيتزا رنده شده:150 گرم
نخود فرنگي:1قوطي
تخم مرغ را هم بزنيد تا يکدست شود. پنير پيتزا را آرام با تخم مرغ مخلوط کنيد. وقتي خوب مخلوط شد، نخود فرنگي را هم اضافه کنيد. نان تست ها را به صورت گل ببريد و با يک قاشق مخلوط را روي آن بماليد. بعد نان ها را تا وقتي که پنير رويش طلايي شود توي فر يا تستر قرار دهيد.
نکته:
نخود فرنگي، خالي خالي خوشمزه نيست. ولي گل نخودي(با گل به خودي اشتباه نشود)به لطف پنير و تخم مرغ طعم معرکه اي از نخود به شما مي دهد.
منبع:نشريه شهرزاد، شماره 14.




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.