تمام وسايل کوچولوي من

مهم ترين دغدغه خانم هاي باردار و خانواده آنها خريد سيسموني است .خريد يک مجموعه که به اندازه کافي کامل باشد تا کوچولويي که به دنيا مي آيد،هيچ کم و کسري نداشته باشد. مادران باردار خيلي راحت تر از خانم هايي که بچه کوچک تازه به دنيا آمده دارند،مي توانند بروند خريد. پس تا کوچولويتان به دنيا نيامده و دست و پاگير نشده سعي کنيد
دوشنبه، 13 تير 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تمام وسايل کوچولوي من

تمام وسايل کوچولوي من
تمام وسايل کوچولوي من


 






 
اگر نوزادي در راه داريد، بهتر است براي روزهاي اول زندگي او به فکر يک سيسموني پروپيمان باشيد.

تمام وسايل کوچولوي من

مهم ترين دغدغه خانم هاي باردار و خانواده آنها خريد سيسموني است .خريد يک مجموعه که به اندازه کافي کامل باشد تا کوچولويي که به دنيا مي آيد،هيچ کم و کسري نداشته باشد. مادران باردار خيلي راحت تر از خانم هايي که بچه کوچک تازه به دنيا آمده دارند،مي توانند بروند خريد. پس تا کوچولويتان به دنيا نيامده و دست و پاگير نشده سعي کنيد همه لباس ها و لوازم او را بخريد تا بعدا مجبور نشويد دنبال خرده ريزها بازار برويد. کالسکه و کرير و چيزهاي بزرگ که معلوم هستند. شما بايد براي اين که يک سيسموني خوب داشته باشيد، به خرده ريزها بيشتر توجه کنيد. همين چيزهاي کوچک است که معمولا يادتان مي رود و بعدا به دنبال آنها سرگردان مي شويد .پس اگر قرار است برويد خريد سيسموني، قلم و کاغذ را برداريد و تمام چيزهايي که لازم داريد يادداشت کنيد. پيشنهادهاي ما به شما کمک خواهند کرد چيزي را از قلم نيندازيد.

تمام وسايل کوچولوي من

لباس ،اولين چيزي است که کوچولوي شما به آن نياز دارد. مخصوصا اگر بچه اول تان قرار است به دنيا بيايد، بهتر است لباس سرهمي برايش بخريد. لباس سرهمي باعث مي شود بچه راحت تر بغل گرفته شود و با يک بار بغل کردن ،لباسش بالا نيايد.

تمام وسايل کوچولوي من

چندنوع زيرانداز در بازار پيدا مي شود. مدل اول کاملا پلاستيکي است و راحت تميز مي شود، اما مدل ديگري هم هست که روي آن ،يک لايه پارچه لطيف و زير آن نايلون است.اگربچه آن را کثيف کرد بايد آن را بشوييد،اما خبوي اين نوع زيرانداز اين است که اگر پاي بچه سوخت مي توانيد آن را روي تخت پهن کنيد و بچه را روي آن بخوابانيد.

تمام وسايل کوچولوي من

بادي،يک لباس زير است که به تن بچه مي چسبد و او را گرم نگه مي دارد. بادي بهتر است زير دکمه باشد تا بچه راحت تر آن را بپوشد.بادي آستين بلند براي زمستان و بادي بدون آستين براي تابستان و زير لباس هايي که نمي خواهيد بادي از زير معلوم باشد ، مناسب است.

تمام وسايل کوچولوي من

معمولا ناخن هاي بچه بعداز تولد بلند و تيز هستند و تا به صورتش مي خورند، آن را زخم مي کنند. به خاطر اين که بچه صورتش را زخمي نکند، بايد در روزهاي اول دستکش دستش کنيد. دستکش بچه انگشت ندارد،پس بايد به اندازه کف دست بچه با انگشت هاي باز،بزرگ باشد تا انگشت هاي بچه راحت درآن جابه جا شوند.

تمام وسايل کوچولوي من

شما براي يک ست سيسموني به حداقل (2) حوله احتياج داريد.به خاطر اين که وقتي بچه را از حمام بيرون مي آوريد ،امکان دارد حوله اش کاملا خيس شود. آن وقت بايد او را در حوله دوم بپيچيد.حول حمام بچه بايد نخي باشد و رنگ روشن داشته باشد تا اگر کثيف شد زود معلوم شود.

تمام وسايل کوچولوي من

براي اين که سرنوزادتان سرما نخورد، بايد حتما يک کلاه مناسب سرش کنيد،براي وقتي که خانه هستيد، لازم نيست کلاه بچه خيلي ضخيم باشد، اما بايد به اندازه کافي انعطاف پذير باشد تا به سربچه فشار نياورد.

تمام وسايل کوچولوي من

معمولا براي نوزادها، يک بالش تخت و خيلي نازک انتخاب مي کنند،بعضي از دکترها هم توصيه مي کنند ،بالش زير سر نوزاد نگذاريد؛ اما اگر قرار است براي کوچولويتان بالش بگذاريد،بهتر است از بالش هاي طبي استفاده کنيد.اين بالش ها باعث مي شوند پشت سربچه گرد باقي بماند و صاف نشود. علاوه بر اين گوش هاي بچه هم دراين نوع بالش ها برنمي گردد.

تمام وسايل کوچولوي من

بعد از عوض کردن پوشک مي توانيد بچه را با دستمال خشک کنيد.هم جذب آنها بالا است و هم جنس خوبي دارند.البته جنس يک بار مصرف آنها هم وجود دارد که مي توانيد بعد از استفاده دور بيندازيد.

تمام وسايل کوچولوي من

قبل ها مرسوم بود پستانک بچه را با زنجير به گردنش مي بستند.زنجير، بچه را اذيت مي کرد و پشت گردن او را زخم مي کرد؛ اما چند سالي است که پستانک را با گيره هايي به لباس بچه وصل مي کنند. اين گيره ها تزئين خوبي براي لباس بچه هستند .

تمام وسايل کوچولوي من

اين تکه از سيسموني ،تکه خيلي لازمي نيست، اما (2) کاربرد خوب دارد، به آن مي گويند بالش شيردهي، مي توانيد به عنوان کوسن براي روي تخت بچه از آن استفاده کنيد؛ اما اگر دکمه هاي کناري آن را ببنديد، دستتان درآن مي رود و موقع شيردهي، سر بچه روي بالش قرار مي گيرد.

تمام وسايل کوچولوي من

بچه شما به يک ست نياز دارد. ستي که درآن هم قيچي باشد، هم ناخن گير و هم سوهان. اين ،يکي از ساده ترين اين ست ها است. مدل هاي متنوع تري هم در بازار هستند.

تمام وسايل کوچولوي من

هر مادري به يک ساک احتياج دارد. بچه ها وسايل زيادي دارند که براي هربار بيرون رفتن، بايد همراه تان ببريد. مادرهايي که حساس تر هسند،بهتر است ساک بزرگ بردارند؛ اما ساک بزرگ کمي دست وپا گير و سنگين است.بعضي از ساک ها هم ،يک همراه کوچک دارند که براي بيرون بردن يکي،دو ساعته مناسب است.

تمام وسايل کوچولوي من

چندتا از اين چوب لباسي ها مي توانند سيسموني شما را خوشگل تر کنند. به کمک آنها کمد متفاوتي خواهي داشت.

تمام وسايل کوچولوي من

اگر کودک شما شيرخشک مي خورد، بهتر است يک فلاسک کنار دست تان داشته باشيد تا شب ها يا وفت هايي که بيرون از خانه هستيد، بتوانيد از آب گرم استفاده کنيد.
منبع: نشريه شهرزاد شماره 16



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.