بخشنده باشيد تا شاد بمانيد

مي خواهيد در زندگي موفق باشيد؟بخشنده شويد. به گفته استفان انهورن، پزشک متخصص سوئدي، بخشنده بودن يکي از فاکتورهاي دخيل در موفقيت است. بررسي هاي علمي نشان داده است وقتي شما کار خيري انجام مي دهيد، ناحيه اي در مغز که مربوط به لذت بردن است فعال مي شود. اين همان ناحيه اي است که وقتي غذايي خوشمزه
دوشنبه، 13 تير 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بخشنده باشيد تا شاد بمانيد

 بخشنده باشيد تا شاد بمانيد
بخشنده باشيد تا شاد بمانيد


 

نويسنده :سميه مقصود علي




 
به نظر مي رسد آنهايي که مهربان تر و بخشنده ترند، شادترند!به خاطر اين5دليل از امروز بخشنده تر باشيد.
1ـ براي لذت بردن از زندگي
مي خواهيد در زندگي موفق باشيد؟بخشنده شويد. به گفته استفان انهورن، پزشک متخصص سوئدي، بخشنده بودن يکي از فاکتورهاي دخيل در موفقيت است. بررسي هاي علمي نشان داده است وقتي شما کار خيري انجام مي دهيد، ناحيه اي در مغز که مربوط به لذت بردن است فعال مي شود. اين همان ناحيه اي است که وقتي غذايي خوشمزه مي خوريد يا رابطه عاطفي برقرار مي کنيد، فعال است.
2ـ رهايي ازافسردگي
آيا مي دانستيد وقتي زمان خود را صرف کمک کردن به ديگران و برطرف کردن نگراني آنها مي کنيد خود نيز از نظر رواني در وضعيت بهتري قرار مي گيريد؟تحقيقات پژوهشگران نشان داده است افراد بخشنده و خيرخواه خوشبخت تر بوده، احساس افسردگي کمتري مي کنند و کمتر به بيماري هايي نظير الزايمر مبتلا مي شوند.
3ـکمک به ديگران يعني کمک به خود
وقت گذاشتن براي ديگران به معني هدر رفتن وقت نيست. بررسي ها روي دانش آموزان دبستاني نشان داده است، دانش آموزاني که به هم کلاسي هاي خود درآموختن دروس کمک مي کنند در دو سال آتي نمراتي بالاتر از آنچه ديگر هم کلاسي ها کسب مي کنند، به دست مي آورند.
4ـ بخشيدن يعني تضمين سلامت قلب
محققان به مدت10سال از71قرباني که مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودند خواستند به دردهاي خود فکر کرده واز ضارب انتقام بگيرند. بررسي هاي پزشکي روي اين افراد نشان داد ضربان قلب آنها و فشار خونشان هر بار که به اين موضوع فکر مي کنند، افزايش مي يابد. در مقابل محققان از گروهي ديگر خواستند به بخشيدن و فراموش کردن دردهاي خود فکرکنند. نتايج حاکي از کاهش استرس و ناراحتي هاي قلبي عروقي در اين افراد بود.
5ـ بخشيدن يعني خوشبختي
جالب است بدانيد که هميشه بخشيدن با به دست آوردن رابطه مستقيمي دارد. همانطور که مي گوييم با هر دست بدهي با همان دست مي گيري، بخشيدن نه تنها يک حس لذت را به دنبال دارد، بلکه اعتماد به نفس فرد را بالا مي برد. بررسي هاي پژوهشگران کانادايي نشان داده است که در ميان افراد با درآمد يکسان آن دسته که بخشنده ترند حس خوشبختي بيشتري دارند.
منبع:نشريه موفقيت، شماره 190



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط